Toon posts:

Vragen worden door moderators snel OP SLOT gezet, why

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een voorbeeld,

Ik wil voor volgende week vrijdag een flitser in huis hebben i.v.m. een bruiloft.
Dus had ik een topic geopend met ``waar nog wel te koop - METZ 36 C-2 Flitser`
Natuurlijk had ik al rondgekeken zoals op kieskeurig.nl
Helaas bleek het daar dus uitverkocht te zijn en zelfs bij fotokonijnenberg pas in maart 2007 te koop te zijn.

Waarschijnlijk is mijn vraag voor moderators niet interessant en werd het pardoes op slot gezet.
Waarom eigenlijk, het is toch een vraag waarmee je elkaar kunt helpen en elkaar helpen is het doen van een Forum lijkt mij.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 11:37
Deze niet ok?

http://www.fotokonijnenbe...tails.php?id_product=6072

http://www.fotokonijnenbe...tails.php?id_product=6072

Je kunt vragen hoelang het duurt voordat ze hem kunnen hebben... Die van fotokijnennberg ik zal er wel overheen kijken maar die kun je gewoon bestellen toch?

Edit:

In andere landen is hij wel verkrijgbaar... Een optie?
http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?A=details&Q=&is=REG&O=productlist&sku=273079

[ Voor 60% gewijzigd door Cave_Boy op 15-12-2006 20:46 ]

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Kijk eens in dit draadje: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
En anders kan je hier misschien nog wel wat over de policy vinden: Lieve Adjes

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Digi user,

Het is precies de omgekeerde wereld. Als jij je had ingelezen in de voorwaarden, en de policy, had je deze vraag niet in het verkeerde forum gesteld :P

Er zijn regels waar je je aan hebt te houden. Doe je dat niet, kan een topic een slotje krijgen. Elk onderdeel heeft behalve de netiquette ook eigen richtlijnen, en een 'Oneens met een moderator, hier moet je zijn'.

Ik stel dus voor, net als anderen boven mij, je eerst in te lezen in de richtlijnen e.d.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het toestel net een week...en kwam op forums als deze erachter dat een flitser best wel een must is bij vele foto's.
En aangezien ik een flitser zoek voor vrijdag aanstaande i.v.m. een bruiloft heb ik hier de vraag gesteld.
Uiteraard heb ik enkele bedrijven gevraagd hoe lang de levertijd is....helaas te lang in mijn geval.

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 22:02
Nouja, ik ben het er toch wel mee eens, soms wordt je vraag/topic erg snel afgekapt door sommige mensen hier..

[ Voor 3% gewijzigd door Evano op 15-12-2006 21:02 ]

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

blacktarantulaX schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 21:02:
Nouja, ik ben het er toch wel mee eens, soms wordt je vraag/topic erg snel afgekapt door sommige mensen hier..
Misschien komt dat ook door de aard van dit forum wat bedoeld is om te discussieren met elkaar over computertechnische onderwerpen. De vraag waar een bepaalde flitser voor aanstaande vrijdag te krijgen is is natuurlijk niet echt een discussie onderwerp.
Misschien dat het dan verstandiger is een onderwerp te pakken waar je je eigen vraag binnen kan stellen. Dus maak bijvoorbeeld een discussie topic aan om te discussieren over dit type flitsers.
Misschien iets meer werk, maar dat wordt hier wel meer gewaardeerd en roept ook op tot discussie, want het is hier geen helpdesk inprinciepe. ;)

Een discussie is dan ook wat anders dan een vraag stellen, natuurlijk kan er op een vraag een discussie volgen, maar dat zie ik bij deze vraag niet zo snel gebeuren. En het bovenstaande is allemaal imho. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Schapie op 15-12-2006 21:08 ]

No signature found

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 20:38:

Waarschijnlijk is mijn vraag voor moderators niet interessant en werd het pardoes op slot gezet.
Waarom eigenlijk, het is toch een vraag waarmee je elkaar kunt helpen en elkaar helpen is het doen van een Forum lijkt mij.
Het is inderdaad een forum hier om elkaar te helpen, maar als je met de meest simpele dingen aan komt draven, dan vraag je eigenlijk aan anderen:

- zoek voor mij op google op wat ik wil weten, en kopieer en plak dat hier voor mij.

Oftewel: doe iets voor me, want ik ben te lui om het zelf te doen.

Natuurlijk, wil je een discussie voeren over lens x en lens y of wil je dingen weten over een bepaalde camera: ga je gang en deel je ervaringen met anderen. Maar voor zulke simpele vragen als 'welk kaartje is sneller' of 'waar vind ik dit', die informatie en de bijbehorende antwoorden zijn zó gemakkelijk te vinden. Het hier nog durven vragen is dan naar mijn mening misbruik maken van de goedwilligheid van de andere forummers.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:06

YellowCube

Wait...what?

de reden dat het topic dicht ging was vanwege het feit dat je niet of nauwelijks liet blijken waar je zoal zelf gezocht had. Met wat zoekwerk kom je er echt wel uit.

Dat is wel een beetje wat er hier van je verwacht wordt en dat had je ook hier kunnen lezen:
Policy: Alle regels die op het forum gelden
en hier ook.
FG Algemene policy

als je topic vervolgens om die reden gesloten wordt en je vind dat onterecht dan kun je hier lezen hoe of wat:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Als je een opmerking hebt over ons modbeleid, open dan gerust een topic in "Lieve adjes" of stuur een mailtje naar de persoon die het topic op slot heeft gezet. Het openen van een dergelijk nieuw topic wordt echt op prijs gesteld, zolang je dit doet in het juiste forum. :)

Bericht hierboven

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.