Toon posts:

Alle applicaties ONLINE beschikbaar mt GravityZoo. Ervaring?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben via een kennis in aanraking gekomen met het concept "GravityZoo". (www.gravityzoo.com) Ik heb wat documentatie doorgenomen, en daar uit blijkt dat dit een framework zou moeten zijn waarmee traditionele applicaties (denk aan Office, Messenger, Games, etc) online beschikbaar kunnen gemaakt worden.
Het concept werkt als ik het goed heb als volgt: Elk traditioneel programma bestaat uit een gebruikers interface (GUI) en zogenaamde "business logic". Wat gravityzoo doet is die business logic op een server draaien, en ervoor zorgen dat wanneer een client een programma start, de UI word opgebouwd aan de clientkant. Om dit te bereiken moet er enkel een kleine software-client geinstalleerd worden op je eigen pc. (nog geen 15mb geloof ik)

Nadat mij duidelijk werd wat het hele idee ervan was, heb ik hun BETA client (http://www.gravityzoo.com/products/downloads.py) gedownload en ben daar eens naar gaan kijken.
Blijkt dat daar een "Development environment" in zit waar je ZELF al een zogenaamde "GravityZoo Application" in kan bouwen!! M.a.w. je kan op jouw eigen pc een programma programmeren wat letterlijk al meteen op hun server staat, en ook van daar af draait!

De programmeertaal die ze op dit moment ondersteunen is Python (met hun eigen GUI-objecten). Ik ben daar dan mee aan de slag gegaan en heb me op een half dagje tijd zowaar een eigen Sudoku implementatie gemaakt, die draait van af een server, zonder dat er IETS van te merken is!!!

Zelfs als ervaren programmeur stond ik echt wel te kijken van dit stukje software!

Is er nog iemand die ervaring heeft met dit product/concept?

(De client is op dit moment enkel voor Windows te downloaden, support voor andere OS-en komt er blijkbaar later nog aan)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 20:02 ]