Nu heb ik al een aantal jaar een pc, alleen is deze nu wat verouderd en heb ik besloten om maar een nieuwe pc te gaan kopen. Nu heb ik al wat samengesteld alleen had ik hier nog graag op- of aanmerkingen op gehad.
Graag zou ik de nieuwste games toch wel op medium/max willen spelen, verder doe ik op deze pc wat tekstverwerken, internetten, muziek luisteren, autocad etc.
Ik heb nog nooit overclocked, dit zou ik wel eens graag willen gaan proberen. Niet meteen heel erg, maar gewoon voor een beginnertje.
Behuizing:
Thermaltake Soprano black, with window
Waarom: Kwam goed uit een aantal reviews en ziet er netjes uit.
Voeding:
Enermax Voeding Liberty 80+ 500watt, 24 pins
Waarom: Aantal reviews over gelezen, en deze werd me aangeraden.
Moederbord:
ASUS P5B Deluxe
Waarom: Keuze heb ik gebaseerd op mijn eisen, ik zou graag de harde schijf in raid0 willen laten draaien. Ook heb ik deze gekozen omdat hij gewoon goede features heeft en goed overclockbaar is.
Processor:
Intel Core 2 Duo E6600, 2.4ghz, 1066 Mhz
Waarom: Lijkt me duidelijk, goeie prijs/kwaliteit verhouding.
Geheugen:
Corsair VS2GBKIT667D2 2048 MB, PC 5300, 667 Mhz, 5, Kit of 2
Waarom: Leek me wel genoeg, aangezien ik niet heftig ga overclocken voldoet 5300 ook wel (denk ik).
Hard disk:
Seagate Barracuda, 7200.10 320GB, 16mb, SATAII/300
Waarom: Heb me laten vertellen dat dit op het moment the best bang for the buck is, hier ga ik dan maar vanuit. Iedereen is over deze harde schijf wel te spreken.
Videokaart:
ATi Radeon EAX1950XT/HTVDP 256mb
Waarom: Lijkt me wel een goed kaartje, alhoewel ik er nog een beetje over twijfel.
Totaalkosten: 1226,22
Ik wil dit graag gaan bestellen bij Sallandautomatisering omdat die goed uit de shopsurvey komt en niet al te duur is.
Mijn vragen aan jullie:
1. Gaat dit een beetje werken met elkaar? (Heb wel al het een en ander opgezocht en volgens mij is het allemaal compatible met elkaar)
2. Is het moederbord of de voeding overkill?
3. Het geheugen, is PC5300 teveel of te weinig?
4. Ik heb nog een TFT scherm van 15inch die maar 1024x768 aankan, moet ik hiervoor ook een nieuw scherm kopen die een wat hogere resolutie aankan (misschien is 't anders zonde van de videokaart??)
Andere op- of aanmerkingen zijn welkom
Rick
Graag zou ik de nieuwste games toch wel op medium/max willen spelen, verder doe ik op deze pc wat tekstverwerken, internetten, muziek luisteren, autocad etc.
Ik heb nog nooit overclocked, dit zou ik wel eens graag willen gaan proberen. Niet meteen heel erg, maar gewoon voor een beginnertje.
Behuizing:
Thermaltake Soprano black, with window
Waarom: Kwam goed uit een aantal reviews en ziet er netjes uit.
Voeding:
Enermax Voeding Liberty 80+ 500watt, 24 pins
Waarom: Aantal reviews over gelezen, en deze werd me aangeraden.
Moederbord:
ASUS P5B Deluxe
Waarom: Keuze heb ik gebaseerd op mijn eisen, ik zou graag de harde schijf in raid0 willen laten draaien. Ook heb ik deze gekozen omdat hij gewoon goede features heeft en goed overclockbaar is.
Processor:
Intel Core 2 Duo E6600, 2.4ghz, 1066 Mhz
Waarom: Lijkt me duidelijk, goeie prijs/kwaliteit verhouding.
Geheugen:
Corsair VS2GBKIT667D2 2048 MB, PC 5300, 667 Mhz, 5, Kit of 2
Waarom: Leek me wel genoeg, aangezien ik niet heftig ga overclocken voldoet 5300 ook wel (denk ik).
Hard disk:
Seagate Barracuda, 7200.10 320GB, 16mb, SATAII/300
Waarom: Heb me laten vertellen dat dit op het moment the best bang for the buck is, hier ga ik dan maar vanuit. Iedereen is over deze harde schijf wel te spreken.
Videokaart:
ATi Radeon EAX1950XT/HTVDP 256mb
Waarom: Lijkt me wel een goed kaartje, alhoewel ik er nog een beetje over twijfel.
Totaalkosten: 1226,22
Ik wil dit graag gaan bestellen bij Sallandautomatisering omdat die goed uit de shopsurvey komt en niet al te duur is.
Mijn vragen aan jullie:
1. Gaat dit een beetje werken met elkaar? (Heb wel al het een en ander opgezocht en volgens mij is het allemaal compatible met elkaar)
2. Is het moederbord of de voeding overkill?
3. Het geheugen, is PC5300 teveel of te weinig?
4. Ik heb nog een TFT scherm van 15inch die maar 1024x768 aankan, moet ik hiervoor ook een nieuw scherm kopen die een wat hogere resolutie aankan (misschien is 't anders zonde van de videokaart??)
Andere op- of aanmerkingen zijn welkom
Rick