Toon posts:

Verticale strepen op beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, kheb sinds enkele dagen wat problemen met mijn videokaart (ATI radeon 9800XL, 128mb, 256bit). Ik krijg steeds strepen op mijn scherm, soms zijn dit gewoon wat kleine blokken en soms is het helemaal in orde. Betekent dit dat mijn videokaart kapot is?

Als ze kapot is zou ik ze willen vervangen door een ATI Radeon 9800 PRO 128mb - 256bit AGP 8X of een HIS Excalibur RADEON 9800 Pro. Kan dit?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:10

Outerspace

Admin General Chat
Heb je deze problemen ook met een andere monitor? Drivers up to date?

En waarom wil je weer een 9800Pro terwijl er betere AGP kaarten zijn :?

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
kheb het al op een ander scherm geprobeerd en daar juist hetzelfde. De drivers zijn ook up to date.
Kzou er ook liefst niet al te veel geld aan besteden, het beeld dat ik nu had was ruim voldoende. Maar als er nog iets betere kaaarten zijn voor hetzelfde geld, zijn deze uitereaard ook goed.

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-07 09:21
Waarschijnlijk een hitte probleem, vernieuw anders de koelpasta en maak de fan schoon.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:10

Outerspace

Admin General Chat
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 17:52:
kheb het al op een ander scherm geprobeerd en daar juist hetzelfde. De drivers zijn ook up to date.
Kzou er ook liefst niet al te veel geld aan besteden, het beeld dat ik nu had was ruim voldoende. Maar als er nog iets betere kaaarten zijn voor hetzelfde geld, zijn deze uitereaard ook goed.
Kijk naar je budget en browse even naar de Tweakers.net Pricewatch ;)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die koelpasta, hoe doe je dat?

Verwijderd

Topicstarter
Over dat budget; ik kan van een vriend die HIS Excalibur RADEON 9800 Pro krijgen voor 40€, maar ik weet alleen niet of deze wel zou passen? Neemt die evenveel plaats in?

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-07 09:21
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 17:55:
Dat van die koelpasta, hoe doe je dat?
Zie:
http://leech.stx.nl/Overi...he%20pasta%20op%20CPU.htm

Maar dan wel op je GPU hè, niet op je CPU :+

Mocht dit en het schoonmaken van je fan niet baten, dan is hoogstwaarschijnlijk je Videokaart kapot.

Verwijderd

Topicstarter
kzal dat eerst proberen :*)

Verwijderd

Topicstarter
Heb de fan schoongemaakt, maar nog altijd hetzelfde. (dat van die koelpasta leek me juist iets te moeilijk)
Kzal dan die HIS Excalibur RADEON 9800 Pro nemen. Moet ik dan eerst de huidige drivers verwijderen en dan terug nieuwe op zetten of kan ik de kaarten gewoon verwisselen?
Pagina: 1