W-Lan: Te veel connecties voor de router

Pagina: 1
Acties:

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik sukkel al 2 jaar tegen dit probleem aan maar ik probeer er, ondanks het mij tot waanzin drijft, toch rustig onder te blijven... Nu gaat het mij even iets te ver :+ . Bij het bekijken van de status van een Counter-Strike server gaat de boel als de verkeerde kant op....

Het begon allemaal toen ik aan de gang ging met torrents. Als ik meer dan ~70 connecties door Azureus (en nu uTorrent) open liet staan, ging het hele netwerk plat incl de config pagina's van mijn router en modem. Hij was gewoon compleet ge-freezed en ik kwam er de eerste 5 minuten niet door heen of ik moest het een reset geven.

Ik was er dus achter gekomen dat dit door mijn router kwam, deze kon niet meer dan ~90 simultane connecties aan. Hij gaf dan de doel ip's aan in mijn firewall-log als een DoS-aanval. Klopt dus niets van.
Het mocht niet baten of ik de Firewall aan of uit heb staan. In sommige gevallen ziet hij zelfs mijn modem als de aanvaller.
code:
1
Wed Dec 13 21:37:38 2006 1 Blocked by DoS protection 10.0.0.1

Ik heb al diverse malen contact gehad met de klantenservice van Belkin maar deze beloven al 8 maand lang een nieuwe firmware. Er is jammer genoeg nog nooit iets nieuws te downloaden geweest.
Zij beloven mij Levenslange garantie Hopelijk kunnen ze dit er onder laten vallen en mij een router geven die wel levert wat menig router hoort te doen. Mocht dit niet het geval zijn dan wil ik dus een nieuwe router aanschaffen.

Het komt er dus op neer dat ik eingelijk advies vraag voor een nieuwe router die zonder moeite 'wat' meer connecties aan kan.
Het moet een draadloze router zijn, (802.11g) en niet té proffesioneel zijn (ivm de prijs ;))

Als iemand andere oplossingen kent, hoor ik die natuurlijk graag :)

Verwijderd

volgens mij ga je bij elke wireless router dit probleem hebben...ikzelf heb een USR 9106 en als ik emule of azureus gebruik flipt hij ook zodra er vele connecties tegelijkertijd zijn. Iets wat in mindere mate helpt is zien dat je signaal beter doorkomt. Signaal versterker ofzo..., dit zijn echter maar lapmiddelen. Wil je goede stabiele verbinding die veel connecties nodig heeft zul je helaas moeten overschakelen op netwerkkabeltje. Je kunt natuurlijk ook altijd in P2P-programmas het aantal connecties minimaliseren. Kwestie van trial & error.

edit: ik zal het ff visualiseren, wireless is een beetje zoals een tunnel, zolang je een lange kolonne trucks achter elkaar hebt rijden gaat alles goed. Hoe meer auto's je echter door je tunnel wilt sturen...hoe trager het verkeer...tot het uiteindelijk vastzit;)
mvg,
Olivier

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 20:47 ]

• Ewald !
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 20:45:
volgens mij ga je bij elke wireless router dit probleem hebben...ikzelf heb een USR 9106 en als ik emule of azureus gebruik flipt hij ook zodra er vele connecties tegelijkertijd zijn. Iets wat in mindere mate helpt is zien dat je signaal beter doorkomt. Signaal versterker ofzo..., dit zijn echter maar lapmiddelen. Wil je goede stabiele verbinding die veel connecties nodig heeft zul je helaas moeten overschakelen op netwerkkabeltje. Je kunt natuurlijk ook altijd in P2P-programmas het aantal connecties minimaliseren. Kwestie van trial & error.
mvg,
Olivier
jij bedoelt dus dat de bottleneck het draadloze signaal is?

En het probleem met connecties verlagen is ook wel opgelost.. maar als normale programma's als Steam (Counters-trike) problemen hebben met het aantal verbindingen werkt dat niet comfortabel...

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-02 14:34
En een accespoint zonder firewall en dhcp server? Lijkt me dat deze niet kijkt naar al dat poorten en connecties gedoe. Je firewall/ router bij het begin van internet is je beveiliging tevens kan op het accespoint een WPA aan beveiliging voor draadloos toegevoegd worden...

Verwijderd

het draadloze signaal is idd de bottleneck, je kan gerust de maximale snelheid trekken met draadloos als het over slechts 1 datastroom gaat, maar zodra je er teveel extra datastromen insteekt slaagt het gewoon tilt. Ik heb dit probleem al bij tal van mense gezien.

• Ewald !
  • Niet online
de één zegt dus dat DHCP en de firewall de bottleneck zijn, de andere het signaal.

Ik zal het eens proberen zonder DHCP server, we zitten toch thuis en niet elke dag komt er iemand met een andere pc inloggen ;)

Hoeveel connecties kunnen routers zoals de WRT54GL oid.

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 13:41

Quicksilver

Catch these hands

Nieuwe router, net zoals ze op fok zeggen... :o

[ Voor 80% gewijzigd door Quicksilver op 16-12-2006 11:33 ]

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik heb hier anders een Linksys WRT54G (v2.0) en een Zyxel Prestige 2602R-61 staan en als XBT met 800+ peers (seeders en leechers) geconnect is, blijft het internet nog gewoon goed werken. Het lijkt me sterk dat het draadloze signaal dan de bottleneck is, aangezien ik ook gewoon WLAN gebruik.

Ik denk dat je router gewoon niet gemaakt is om veel connecties aan te kunnen en dat 'ie daarom ook over z'n nek gaat als je gaat downloaden.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Ewald !
  • Niet online
Ik denk dat het inderdaad ook de router is..
Is er niets bekend over hoeveel connecties de Lynksys aan kan ? Ooit kreeg ik wel een reactie van Belkin dat ik het aantal connecties niet voorbij de 50 moest brengen.

Nu heb ik mijn DHCP server op mn router uigeschakeld, er komt nog een enkele vermelding vna peers in het logboek, maar dit blijft denk ik ook een bug van het apparaat. Zit nu op 156 271 connecties met één torrent.. en je ziet het; internet werkt nog. Misschien lijkt het hiermee verholpen zijn.

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-02 20:34
Heb hier een Netgear WGT264 staan die het prima doet als ik > 500 connecties heb.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Pagina: 1