Ik wil mijn Freehosting domein op eigen naam!

Pagina: 1
Acties:

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 19:56
Kan dat? m'n broer heeft het een jaar geleden gereg'd, maar dan op het KvK nr van Freehosting. |:(

Juridisch gezien is het domein dus niet van ons. Is het mogelijk om dit terug te draaien en dus het domein op ons eigen KvK nr te laten zetten?

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Zie de algmene voorwaarden van Freehosting:

[b]Wie is de eigenaar van de domeinnaam die ik bij u aanvraag?[/b]
Een persoonsdomeinnaam (Freehosting Personal pakket) is bij de SIDN op jouw naam geregistreerd en blijft je eigendom totdat je er zelf officieel afstand van doet. Je bent dan als aanvrager tevens de rechtmatige eigenaar van de domeinnaam. 

Als je als particulier een Personal License pakket bij Freehosting hebt aangevraagd is deze onder licentie aan jou verstrekt. Op het moment dat je in het bezit komt van een KvK kan Freehosting dit domein kosteloos overschrijven zodat je bij de SIDN wel de rechtmatig eigenaar bent van dit domein.

Het schijnt wel eventjes te duren voordat dit gebeurd is ...

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

Verwijderd

Op vrijdag 02 februari 2001 10:35 schreef Peerke het volgende:
Zie de algmene voorwaarden van Freehosting:

[b]Wie is de eigenaar van de domeinnaam die ik bij u aanvraag?[/b]
Een persoonsdomeinnaam (Freehosting Personal pakket) is bij de SIDN op jouw naam geregistreerd en blijft je eigendom totdat je er zelf officieel afstand van doet. Je bent dan als aanvrager tevens de rechtmatige eigenaar van de domeinnaam. 

Als je als particulier een Personal License pakket bij Freehosting hebt aangevraagd is deze onder licentie aan jou verstrekt. Op het moment dat je in het bezit komt van een KvK kan Freehosting dit domein kosteloos overschrijven zodat je bij de SIDN wel de rechtmatig eigenaar bent van dit domein.

Het schijnt wel eventjes te duren voordat dit gebeurd is ...
Eer dat gebeurd is zijn ze al failiet!
Gister hebben alle leden een mailtje gekregen waarin stond dat ze konden verhuizen naar een andere provider voor 150,-
maar daar heb je niets aan.
Zoek liever een andere voor een paar tientjes meer per jaar met wat meer ruimte en mogelijkheden.

• emzed
Hey thanx!

Het stond natuurlijk gewoon in de FAQ, maar daar staat vast niet bij dat ze er een paar weken over doen >:)

• emzed
ja nou, dat is het'em nou juist;
het is onze achternaam

voornaam@achternaam.nl staat wel stoer, vind ik.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-02 15:09
das allemaal heel leuk, dus ik kan gewoon verhuizen?? maar kan ik ook mijn domeinnaam naar mijn eigen IP laten gaan?

Verwijderd

Op vrijdag 02 februari 2001 10:43 schreef emzed het volgende:
ja nou, dat is het'em nou juist;
het is onze achternaam

voornaam@achternaam.nl staat wel stoer, vind ik.
hehe heb ik ook, kicks totally ass al zeg ik het zelf:)
en dat voor maar 200 per jaar (en ja nu komt er vast een hoop spam van de zogenaamde puber bedrijfsjes die het goedkoper doen...whatever betaal netzolief ietsje meer zodat ik weet dat het goed zit:) )

oja....
leuk voor me vriending trouwens...kan ze er vast aan wennen :P

oja2....
is gelijk een stille hint zelfs:P

• emzed
#######################
UPDATE
#######################

ik heb gebeld met Freehosting, het is geen enkel probleem! Ik moest daarvan wel schriftelijk melding maken.

Dus heb ik een aangetekendeB-) brief verstuurd waarin staat dat ik:

- géén stilzwijgende(!) verlenging van het jaarcontract wil
- het domein op EIGEN naam wil, op eigen KvK nummer (van bedrijf van familie, ik heb een uitreksel van KvK en vrijwaringsverklaring bijgevoegd)
- het domein graag wil verhuizen naar een andere hostingsprovider.

Nou maar regelmatig checken hoever het is met de domeinoverdracht!

Verwijderd

Op zaterdag 03 februari 2001 10:02 schreef emzed het volgende:
#######################
UPDATE
#######################

ik heb gebeld met Freehosting, het is geen enkel probleem! Ik moest daarvan wel schriftelijk melding maken.

Dus heb ik een aangetekendeB-) brief verstuurd waarin staat dat ik:

- géén stilzwijgende(!) verlenging van het jaarcontract wil
- het domein op EIGEN naam wil, op eigen KvK nummer (van bedrijf van familie, ik heb een uitreksel van KvK en vrijwaringsverklaring bijgevoegd)
- het domein graag wil verhuizen naar een andere hostingsprovider.

Nou maar regelmatig checken hoever het is met de domeinoverdracht!
let wel, op het moment dat freehosting hem op je eigennaam zet...(dit kost geld voglens mij maar goed), moet je hem ZELF overhuizen bij een andere provider. in principe heb je dan niks meer met hun te maken. je stuur je vrijwarring, kvk en verhuis form van sidn naar die nieuwe hostingsprovider en klaar....binnen 1 dag met beetje geluk:)

teminste bij mij duurde het 1 dag vanaf freehosting naar ander:P

Verwijderd

Probeer eens [url="http://www.persoonsdomeinnaam.nl!!!!"]www.persoonsdomeinnaam.nl!!!![/url] Slechts 17,50 per maand voor 25 Mb webruimte onbeperkt aantal aliassen etc etc etc etc

Verwijderd

Peerke heeft helemaal gelijk. Een optie is om bij de Stichting de DNS van freehosting te veranderen (het domein te verhuizen). Ze blijven dan eigenaar van de naam. De nieuwe provider bijv www.persoonsdomeinnaam.nl moet dan wel tov de SIDN verklaren dat hij een instemming van de houder (lees: Freehosting) heeft om het domein te verhuizen. Om het domein echt op je eigen naam te zetten ben je toch afhankelijk van Freehosting. Dus..... op je "eigen" KvK laten zetten en maar afwachten wanneer Freehosting dat doet (als ze nog wel iets doen) of wachten tot ze failliet zijn en de SIDN de door hun geregistreerde namen laat vervallen.

• Speedener
/\
|
|
wil iemand antwoord geven op mijn vraag??

AUB

Verwijderd

Waarom zijn jullie zo inefficient bezig en zijn jullie massaal aan het verhuizen??

Jullie laten je te snel mislijden door de andere companies, Freehosting gaat helemaal niet 1..2..3 failliet.

Ze hebben al een partner, lees de nieuwsbrief maar.

• Speedener
Nou in iedergeval een plan maken... dat als ze opeens falliiet gaan dat ik dan toch snel kan verhuizen

Verwijderd

HAHA, een plan maken ;)

Wijzigingsformulieren opsturen, plannuh!

Ik heb ook een domein bij hun, en ik kreeg 2 brieven thuisgestuurd van nog een hostingbedrijf : ERUG Lekker allemaal, 1 mb schijfruimte voor 500,- /jaar.
Pagina: 1