Toon posts:

Draadloze G+ MIMO modem/router ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In het bedrijf willen wel graag draadloos.
even de situatie.

het bedrijf is ongeveer:

20 meter breed
40 meter lang
15 metet hoog

We hebben 2 verdiepingen waarvan er ongeveer 12 mensen op wireless gaan. ik koos de router:

Draadloze G+ MIMO modem/router omdat deze een bereikbaarheid heeft van 300m dat het niet genoeg zal zijn weet ik ook want iedereen zit verspreid. maar als ik 2 of 3 van deze heb zou ik dan genoeg hebben? of kan ik dan beter overstappen op cisco?

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:33

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

oftewel:

ik moet een auto halen waar 4 mensen in passen. Ik heb nu een auto gekozen met een 2 liter motor, deze is misschien niet snel genoeg, dus kan ik dan misschien beter een Opel kopen?

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-12-2006 17:01 ]

Verwijderd

hey, ik zou nog even wachten to de linksys wrt350n er is, deze router zou in combinatie met een alternatieve firmware echt super bereik hebben, deze is nu alleen nog verkrijgbaar in amerika

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Kun je niet beter een zooi accesspoints met WDS ondersteuning aanschaffen ipv een boel routers met MIMO technologie waar je in de praktijk in 9 vd 10 gevallen geen drol aan hebt?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 11:46
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 22:17:
hey, ik zou nog even wachten to de linksys wrt350n er is, deze router zou in combinatie met een alternatieve firmware echt super bereik hebben, deze is nu alleen nog verkrijgbaar in amerika
NEEN ! dan moet je wachten tot 2008. dan pas word de IEEE 802.11n standaard geratificeerd.
max schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 22:23:
Kun je niet beter een zooi accesspoints met WDS ondersteuning aanschaffen ipv een boel routers met MIMO technologie waar je in de praktijk in 9 vd 10 gevallen geen drol aan hebt?
ook NEEN! WDS is onzin en gebruik je niet in bedrijfsomgevingen ;) om een deftige dekking te hebben zorg je er voor dat je overal een ethernet aansluiting hebt waar je een AP wilt, eventueel met PoE.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

PerfectPC schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 16:36:
[...]

NEEN ! dan moet je wachten tot 2008. dan pas word de IEEE 802.11n standaard geratificeerd.

[...]

ook NEEN! WDS is onzin en gebruik je niet in bedrijfsomgevingen ;) om een deftige dekking te hebben zorg je er voor dat je overal een ethernet aansluiting hebt waar je een AP wilt, eventueel met PoE.
Ik bedoelde WDS ook niet om die accesspoint aan elkaar te knopen. Natuurlijk plug je overal waar je een accesspoint plaatst een utp kabel er in als uplink. Het was meer in de zin van een echt roaming wireless netwerk gedacht ipv alle ap's hetzelfde configgen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

boeie?? ik zeg toch niet dat het een N product is? het is gewoon een goedwerkend product dat op 300mbps werkt dus onderbouw je mening eens? waarom moet het precies de N standaard zijn?

Verwijderd

Topicstarter
@ HTT-Thalan

vind je dat een nuttige post?

Weet iemand wel een beter product?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:24:
@ HTT-Thalan

Je zou eens kunnen kijken bij Draytek. Er staat mij iets van bij dat de Draytek Vigor 2910 series het mogelijk maakt om wireless met elkaar te verbinden. Meer uitleg vind je hier

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:33

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:24:
@ HTT-Thalan

Het is onsamenhangend. Hij vraagt of hij beter een Cisco kan kopen, maar Cisco is een merk, geen product. Verder vertelt hij ook niet welk merk hij dan nu uitkoos - er zijn immers meerdere merken die MIMO voeren. Ook zeggen de buitenformaten van zijn gebouw niks over de te gebruiken apparatuur, als het van hout is trek je het met 1 router wel, is het van gasbeton of met staal heb je een heel netwerk van die dingen nodig.

Kortom, onvoldoende startpost :{
Pagina: 1