Past dit geheugen op de P5B

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-05 19:50

yassine

Nothing to it but to do it!

Topicstarter
Ik wou graag OCZ geheugen kopen mits het op me mobo past.

Het gaat om dit setje van 2x 1Gb.

Nou heb ik op de site gekeken van OCZ maar kan met de 'zogenaamde' motherboard compatability niet veel soeps halen. Mijn P5B staat er nl niet tussen.

De specs die daar op hun site staat zijn op zich duidelijk maar er staat nergens of dit ECC of NON-ECC geheugen is.

Nou wou ik graag weten welke van de 2 Omdat mijn mobo ( denk ik ) alleen NON-ECC ondersteund.

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Mij lijkt dat het moet werken, maar het enige wat je moet doen is in de bios het voltage naar (ik meen) 2.2 volt zetten.

www.koopeendroom.nl

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:50

WTM

Ik heb zelf een soort gelijk setje op de P5B Deluxe draaien. OCZ 2x 1GB PC6400 Platinum XTC Rev.2. Standaard loopt het op 4-4-4-15.

Het geheugen loopt perfect, zolang je maar in de bios 2,1v geeft (auto, via SPD geeft problemen).

Dit geheugen zal dus denk ik ook wel draaien. Er waren wel wat problemen met rev.1 van mijn geheugen als ik het goed heb icm met de P5B Deluxe. Bios update schijnt dit te verhelpen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk anders even op de Asussite. Zij hebben ook een QVL waarop staat welk geheugen er op werkt.
ECC of NON-ECC maakt weinig uit, als je mobo het niet aankan gebruikt hij het gewoon niet.

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-05 19:50

yassine

Nothing to it but to do it!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:55:
Kijk anders even op de Asussite. Zij hebben ook een QVL waarop staat welk geheugen er op werkt.
ECC of NON-ECC maakt weinig uit, als je mobo het niet aankan gebruikt hij het gewoon niet.
Thanks, Heb hier op de site van Asus gelezen dat hij Non-ecc ondersteund.

Dat s mooi maar hoe weet ik of dat geheuen het ook is?

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ECC is meestal 2x zo duur.... moet er ook bij staan.
OCZ heeft geen ECC geheugen (zover ik weet)

[ Voor 53% gewijzigd door ArcticWolf op 15-12-2006 17:49 ]

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Eigenlijk is bijna al het geheugen voor een normale prijs non-ECC, heb je het over geheugen van 500 euro voor 2 gig, dan praat je meestal over ECC.

Ik dacht dat je bij Azerty duidelijk kan zien wat ecc is en wat niet

www.koopeendroom.nl

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals Terw_Dan al aangaf (en je ook gewoon in de PMG FAQ had kunnen lezen), staat op de site van de moederbordfabrikant een QVL die aangeeft welk geheugen werkend getest is met dit bord. Pak die er dus gewoon bij en je hebt je antwoord. Dit behoort tot de basiszelfwerkzaamheid die we van een tweaker verwachten voor je een topic opent :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.