[Vista] Slaapstand??

Pagina: 1
Acties:
  • 2.342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RamsesII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-02 07:12
Daar ik laats ook iets had opgevangen over andere computers met vista problemen hebben met uit slaapstand komen.

Ik zelf vindt het wel handig om met mijn mce afstandbediening de pc uit te zetten voor het slapen gaan, maar als hij dan weer aanmoet gaat hij billig doen.

Ik kan gewoon het toetsenbord gebruiken, hoor aan de geluiden dat hij inlogd (vista inlog geluid)

Maar krijg geen beeld, ben gisteren zover gekomen dat ik wel beeld kreeg maar mijn monitor begon te trippen.
heb dual screen setup, en op mijn tv staat een hogere resolutie dan op de monitor (deze kan de monitor ook niet aan).

Toen ik dan dus ook in eindelijk de resolutie weer goed had gezet kwam ik erachter dat mijn bureaublad niet meer naar 2 was geschakeld (windows zelf dus de tv gewoon uitgezet)
bij een reset en op nieuw opstart zijn het de oude instellingen voor de slaapstand.

Ergens vindt hij het dus niet leuk om in slaapstand te gaan.

Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met vista en de slaapstand, of het zelfde probleem? Hoe hebben jullie het opgelost?

Bedankt!

Verwijderd

ikzelf heb, (vista RC2), als ik in vista zit, en slaapknop indruk, dat het beeld uitgaat, vervolgens duurt het vet lang, en dan ineens gaat de pc heeeeel even uit, en gelijk weer aan (tik,tik, in fractie van seconde) heel irritant, maar zodra ik pc dan uitdoe, en weer aanzet, blijkt ie idd in de slaapstand geweest te zijn, want hij start dan heel snel, er staat dan ook; 'resuming windows'. Maar wat heb ik aan slaapstand als ik zolang moet wachten, en dan vervolgens pc alsnog handmatig uit moet drukken...

voor jou probleem; probeer eens 1 monitor, kijken of het dna wel goed werkt, zo ja, dan ligt het toch aan instellingen van beeld oid..

Ultramon al geinstalleerd?? da's een goede tool voor dualscreen...

• SignOff
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:45:
ikzelf heb, (vista RC2), als ik in vista zit, en slaapknop indruk, dat het beeld uitgaat, vervolgens duurt het vet lang, en dan ineens gaat de pc heeeeel even uit, en gelijk weer aan (tik,tik, in fractie van seconde) heel irritant, maar zodra ik pc dan uitdoe, en weer aanzet, blijkt ie idd in de slaapstand geweest te zijn, want hij start dan heel snel, er staat dan ook; 'resuming windows'. Maar wat heb ik aan slaapstand als ik zolang moet wachten, en dan vervolgens pc alsnog handmatig uit moet drukken...

voor jou probleem; probeer eens 1 monitor, kijken of het dna wel goed werkt, zo ja, dan ligt het toch aan instellingen van beeld oid..

Ultramon al geinstalleerd?? da's een goede tool voor dualscreen...
ik heb dus precies hetzelfde probleem nu... ook tik, tik en dan doet ie niks meer OF hij start automatisch opnieuw op. Hij heeft het een aantal keer wel goed gedaan, maar om de een of andere reden doet ie het nu niet meer...

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:06

EnnaN

Toys in the attic

geen oplossingen, ik kan wel wat slaapstand problemen erbij zetten. mijn vista gaat netjes in slaapstand, wacht even en op een arbitrair moment gaat ie lekker weer aan en verder waar ie mee bezig was.

ik weet overigens niet hoelang het duurt voor ie weer opstart, meestal loop ik direct weg, en na twee keer thuiskomen met muziek in de kamer ben ik maar overgestapt op gewoon uitzetten..

sig

• Polder1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-02 15:15
Windows Vista heeft de nodige problemen met het ontwaken uit de slaapstand. In de meeste gevallen is een herstart nodig om de problemen te verhelpen.

Dit heb ik dus ook, muis mag de computer ontwaken maar doet dit niet. Ik moet dus de resetknop gebruiken om Vista te hervatten.

Hoop dat ze dit probleem met SP1 verhelpen.

Verwijderd

Asus F3F laptop VistaRC1 build6001, in en uit slaapstand ± 10sec.
Niet heelveel problemen mee moet ik zeggen.
Soms start ik 1 of 2 weken niet opnieuw op,
maar gaat ie constant in en uit de slaapstand.
Gebruik een vingerscanner om opnieuw in te loggen(extern)
werkt altijd.
Gemounte volumes gaat altijd goed (truecrypt),
zowel gemount blijven als unmounten voor het in de slaapstand gaan!

Maar soms als ik de mediaspeler heb gebruikt,
kan ik na het 'ontwaken' geen media meer openen via
de Opera plugin, en Joost doet het soms ook niet meer.

ook legen van tijdelijke cache en mru bied geen soelaas.
Nog geen oplossingen
ja één oplossing maar ook die helpt niet altijd,
zorgen dat je eerst het process hebt gestopt. maar dat vergeet ik meestal,
Update volgt

Een antwoord op jouw vraag:
Nee ik heb niet het dual screen probleem, ook niet getest eigenlijk!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik kan je MCE Standby Tool aanraden. Zeker als je MediaCenter gebruikt werkt dit toch best wel goed. Ik weet niet wat voor systeem je gebruikt, maar bij sommige moet je even in BIOS ook de standby modus kiezen. S3 of S4 bijvoorbeeld.

Maar dit staat wel uitgelegd op die site.

[ Voor 37% gewijzigd door Kurios op 11-02-2008 00:16 ]

Pagina: 1