'Hardware veilig verwijderen' icon

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185331

Topicstarter
Hoi, ik heb een raar probleem, eignelijk had ik dat probleem al vanaf in het begin toen ik windows had geinstalleerd. Het is namelijk het volgende:
Onderaan in mijn taakbalk bij actieve programma's staat het icoontje 'hardware veilig verwijderen', als ik daar op dubbel klik gaat het over de harde schijf van mijn computer. :s Ik snap echt niet waarom dat dat er staat, ik wil mijn harde schijf nooit verwijderen (wie wel?). Dus de vraag is, hoe krijg ik dat icoontje weg?

Ik wil niet zo'n programma installeren dat je icoontjes kan laten weghalen en op de achtergrond moet halen. Ohja, kom ook niet af met 'eigenschappen' > 'niet actieve programma's verbergen' aanvinken, want dat wil ik niet.

Alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 185331 op 04-05-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelleratioN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 22:53
Sata harde schijven zijn plug and play en dus staan ze ook bij "hardware veilig verwijderen" :)

Ik geloof niet dat dit te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zonder extra tools krijg je dat icoon niet weg tenzij je de drivers niet installeert voor je moederbord / chipset zodat de schijven niet hot pluggable zijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ow, dat is irritant... Nou, wat voor programma's kan ik eventueel ervoor gebruiken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

laat maar 8)7

[ Voor 89% gewijzigd door CLB op 15-12-2006 16:17 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43565

misschien dat de eerste hit nog wat tips heeft:
dit was bij mij de eerste hit :Y)

Dat ding wordt overigens ook gebruikt voor het verwijderen van USB-sticks. Misschien wel handig om te weten :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 15-12-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Toch wel raar, ik heb ook een SATA schijf, maar ik heb er geen last van dat het wordt aangegeven, alleen als ik er bijvoorbeeld mijn D600 in heb zitten kan ik hem wel zien, maar anders ook niet.

Dus het moet ook zonder proggramma weg te krijgen zijn

[ Voor 13% gewijzigd door Maarten-NForce op 15-12-2006 16:20 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 23:31
Het is niet zo dat bij elk moederbord met SATA schijven dat icoontje naar voren komt, het werkt alleen bij moederborden die de functie "SATA Hot Swappable" hebben (zoals mijn ASUS P5N32-SLI Premium met NForce 590i chip). Tevens komt het icoontje bij elk USB en/of Firewire en/of laptops met verwijderbare CD-ROM's e.d.
Maarten-NForce schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:20:
Toch wel raar, ik heb ook een SATA schijf, maar ik heb er geen last van dat het wordt aangegeven, alleen als ik er bijvoorbeeld mijn D600 in heb zitten kan ik hem wel zien, maar anders ook niet.

Dus het moet ook zonder proggramma weg te krijgen zijn

BF1 Stats, GoT - System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43565

Dan kun je dat Hot Swappable misschien ook wel uitzetten in je BIOS ( ? )

of heb ik dat mis?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 15-12-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

@DWattel: Ah zo

@hierboven

Ja dan zal je het vast wel via de bios uit kunnen zetten

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In de bios? Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Mag ik vragen waarom deze constructies allemaal voor 1 icoontje?
Je kan 'm toch gewoon op 'niet weergeven' zetten, what's the point?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:57
CLB schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:39:
Mag ik vragen waarom deze constructies allemaal voor 1 icoontje?
Je kan 'm toch gewoon op 'niet weergeven' zetten, what's the point?
Dan moet je wel die functie aan hebben staan, dat je iconen die je niet gebruikt niet wilt zien..
Ofwel, dat pijltje links naast je iconen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoyden op 15-12-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

SandeR schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:41:
[...]

Dan moet je wel die functie aan hebben staan, dat je iconen die je niet gebruikt niet wilt zien..
Ofwel, dat pijltje links naast je iconen.
Dat begrijp ik! En de TS zegt in zn TS dat die dat niet wil.
Nu denkt hij erover om iets in z'n bios te rondklooien voor 1 icoontje.
Dus vroeg me af wat dat icoontje bij 'm oproept dattie perse wegmoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, ik wil die actieve programma's niet verbergen, omdat ik ze allemaal nog gebruik, behalve dat ene icoontje en ik zou hem graag weg willen zodat ik er soms perongeluk op klik en ik gebruik hem soms ook voor mijn usb te verwijderen. En als ik perogenluk op mijn harde schijf klik, dan wordt die mss verwijderd....
Dus daarom dat ik hem weg wil hebben, ondertussen iemand al een oplossing? :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Zegt die na 6 maanden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
je kan ook bij 'niet actieve programma's opruimen' je eigen sellectie maken van welke iconen je wilt weergeven of verbergen, je kan dan kiezen tussen :
Altijd verbergen
Altijd weergeven
Verbergen indien niet actief

maar ik heb dat icoontje niet als ik gewoon windows IDE controllers gebruik en niet die van nVidia installeer. Wanneer ik de nForce IDE/SATA controller installeer dan heb ik ook dat icoontje van mn HDD.

edit:

Wie gebruikt trouwens de optie van apparaat veilig verwijderen? het is USB je trekt gewoon de plug eruit en het is "veilig" verwijderd. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Bulls op 14-06-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bulls-NL schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:16:
je kan ook bij 'niet actieve programma's opruimen' je eigen sellectie maken van welke iconen je wilt weergeven of verbergen, je kan dan kiezen tussen :
Altijd verbergen
Altijd weergeven
Verbergen indien niet actief

maar ik heb dat icoontje niet als ik gewoon windows IDE controllers gebruik en niet die van nVidia installeer. Wanneer ik de nForce IDE/SATA controller installeer dan heb ik ook dat icoontje van mn HDD.

edit:

Wie gebruikt trouwens de optie van apparaat veilig verwijderen? het is USB je trekt gewoon de plug eruit en het is "veilig" verwijderd. 8)7
Dat is om geen date te verliezen en dat van dat verbergen wil ik niet, lees het volledige topic eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tja, toen bleek er nog geen oplossing te zijn, maar precies nu nog altijd geen oplossing. :^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Van dezelfde site als hierboven:
If you have a Nforce4 Based Motherboard and your sata drives are showing up in Safely Remove Hardware, this registry hack will allow you to fix it.

1. Click Start -> Run
2. Execute regedit
3. Navigate to

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\nvata

4. Click Edit
5. Select New > DWORD value
6. Name this DWORD: DisableRemovable
7. Double click this new DWORD and set its value to one (1).
8. Close Regedit and reboot

Voila' you're all done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:04

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bulls-NL schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:16:
Omdat windows niet zo hot swappable is. Het zal niet de eerste keer zijn dat een usb stick compleet onbruikbaar wordt omdat deze op het verkeerde moment verwijderd wordt.

* Janoz neemt het zekere voor het onzekere. Gewoon eerst softwarematig verwijderen voordat ik het hardware matig doe. Gelukkig is een rechtsklik op het icoon genoeg om een menutje weer te geven waarmee dit kan waardoor er niet een hele dialog met meerdere 'weet u dit zeker' meldingen voor mijn neus krijg.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Als ik een digitale camera eraan heb, en ik verplaats de foto's naar een mapje op mn hardeschijf. Daarna kan je gewoon de plug/card eruit halen als hij klaar is met data transfer, niks geen verlies.
Anoniem: 185331 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:57:
[...]

Tja, toen bleek er nog geen oplossing te zijn, maar precies nu nog altijd geen oplossing. :^)
Verder nog heb je niet gelezen dat ik het over de IDE stuurprogramma heb gehad. Als ik de nForce drivers installeer, dan heb ik het zelfde als jou en geeft hij de hardeschijven ook weer bij 'apparaten veilig verwijderen' Maar als je die niet installeert, en die van windows gebruikt verschijnt dat icoontje alleen bij USB opslag medium.

[ Voor 16% gewijzigd door Bulls op 15-06-2007 12:54 ]

Pagina: 1