Toon posts:

nieuwe pc 700 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
mijn pc is verouderd en nu wil ik een nieuwe kopen mijn budget is rond de 700 euro(het liefst eronder)
ik internet en werk met tekst verwerkers en wil af en toe een game spelen ( hoeft niet op de hoogste kwaliteit) games zoals flight simulator x en battlefield2
en ik wil in de toekomst de pc ook nog goed kunnen upgraden.
zelf dacht ik aan een amd athlon 64 x2 3800 of een core 2 duo 6300
ik heb geen beeldscherm nodig heb zelf nog een 17" beeldscherm. (ben ook niet van plan om binnekort een grotere te kopen)
en heb ook nog wel boxen muis en toetsenbord.
de pc hoeft niet superstil te worden want ik ben slechthoren. :P
maar moet niet het geluid van een straaljager maken.
\ik hoop dat jullie mij kunne nhelpen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 17:03 ]

Verwijderd

Zoek ff zelf, we gaan jou pc niet in mekaar zetten.

x2 3800 of een 6300 zit "Nogal" een verschil in.

je speelt af en toe een spel. je noemt ook wel gelijk games waar je best een lekker kaartje + ram voor nodig hebt. en maakt het even overzichtelijker.

Edit: je bent nieuw ok, Welkom!
het is makkelijker als jij gewoon een systeem samenstelt, en even vraagt nog aan of op merkingen, op deze topic vraag gaat namelijk niemand andwoord geven.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 15:20 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Nouja, lees maar eens reviews. Dan zie je dat de E6300 een stuk beter is. Doe daar een MSI p965 Neo-F , 2*512 MB pc 4200 DDR2 Geheugen, een harddiskje, en leuke kast met ingebouwde voeding, Ati x1950 Pro etc. bij en je hebt een leuk systeem :) .

Neem Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? ook eens door. Maak dus een lijstje!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:18:
Zoek ff zelf, we gaan jou pc niet in mekaar zetten.

x2 3800 of een 6300 zit "Nogal" een verschil in.

je speelt af en toe een spel. je noemt ook wel gelijk games waar je best een lekker kaartje + ram voor nodig hebt. en maakt het even overzichtelijker.

Edit: je bent nieuw ok, Welkom!
het is makkelijker als jij gewoon een systeem samenstelt, en even vraagt nog aan of op merkingen, op deze topic vraag gaat namelijk niemand andwoord geven.
ik heb zelf ook wel gezocht eerst heb ik zelf geprobeerd een systeem geprobeert samen te stellen maar toen zag ik daar de bomen het bos niet meer en zelf dacht ik aan de Radeon X1950Pro
in combinatie met een amd athlon64 4400 X2 met een 9NU Neo-V moederbord maar toen kreeg ik de hele tijd de tips om voor een amd systeem te gaan en van iemand anders weer om voor een core 2 duo te gaan :P.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-01 14:42
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 17:02:
[...]

ik heb zelf ook wel gezocht eerst heb ik zelf geprobeerd een systeem geprobeert samen te stellen maar toen zag ik daar de bomen het bos niet meer en zelf dacht ik aan de Radeon X1950Pro
in combinatie met een amd athlon64 4400 X2 met een 9NU Neo-V moederbord maar toen kreeg ik de hele tijd de tips om voor een amd systeem te gaan en van iemand anders weer om voor een core 2 duo te gaan :P.
Tja.
Gebruik even leestekens en hoofdletters, dan is dat gedeelte in ieder geval duidelijk.

Je zult hier echt zelf je best moeten doen, en dan moet een goede topicstart komen waarom je voor bepaalde onderdelen hebt gekozen.
Wat je ook kunt doen is even zoeken naar recente topics die met ongeveer hetzelfde budget een systeem hebben samengestelt.

http://gathering.tweakers...D=700euro&where=Dit+forum

[ Voor 7% gewijzigd door Hoyden op 15-12-2006 17:06 ]

Verwijderd

Waarom een NEC brander? Kies lekker voor een Samsung..met SATA aansluiting bijvoorbeeld..ben je gelijk van die dikke lelijke airflow hinderende IDE kabels af.

Als ik de tests in hardware.info mag geloven, is de brandkwaliteit van de NEC branders niet om over naar huis te schrijven. Overrated brandertjes.
Weet niet precies, hoe dit bij de Samsung branders is, maar doe de NEC's liggen met regelmaat aardig onder vuur op dit punt, in genoemd magazine.

AMD systeem lijkt me eigenlijk geen slechte keuze, tuurlijk is de C2D beter, maar de andere waren die je erbij moeten hebben, vooral het moederbord dan, zijn wel duurder dan wanneer je voor AMD kiest. 6300 is 166 euro, de X2 3800+ (AM2) kost je al 45 euro minder. Afhankelijk van je keuze voor een moederbord kan je nog is zo'n dergelijk bedrag besparen, denk ik. Geheugen is denk ik wel ongeveer gelijk, geen zin om na te trekken, kan je zelf wel even nagaan.

Je zit aan een redelijk beperkt budget en dan is het misschien verstandiger om voor de AMD te kiezen ipv Intel, omdat en dat is dan wat ik denk, maar als iemand anders er ander overdenkt hoor ik het graag, je dan qua prijs/kwaliteit verhouding in dit segment wat gunstiger zit :)
Voor internet en tekstverwerken heb je geen C2D nodig, voor je spelletje af en toe kan het handig zijn, maar imo moet de x2 3800 ook prima voldoen.

Verwijderd

Over bomen gesproken ... ik zie ook het bos niet meer zo ...

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:28

aex351

I am the one

Ik denk dat het weinig nut heeft als gebruikers van het forum voor hem een PC zou gaan samenstellen want hij zal zich toch blijven afvragen of het niet beter kan etc. Als je er gewoon te weinig verstand van hebt heb je 2 oplossingen. Of je erin verdiepen of een kant en klare pc kopen. En dit is niet negatief bedoeld. Want uit eindelijk komt het erop neer dat het altijd beter of anders kan. Het is gewoon echt een persoonlijk iets een computer samenstellen.

[ Voor 49% gewijzigd door aex351 op 15-12-2006 21:27 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

• Of samen met een vriend(in) die de know how heeft gaan zitten en terwijl je uitlegt wat je wilt hij/zij wat voor je in elkaar knutselt.
  • Of naar een gerenomeerde PC Toko gaan en vertellen wat je wilt. Zij hebben namelijk wel de verplichte helpdesk functie en kunnen je helpen met een mooi systeempje.
  • Of even de best buy guide checken: http://tweakers.net/reviews.dsp?Categorie=Best+Buy+Guide
  • Benchmarks opzoeken zoals: http://www.tomshardware.com/ Zodat je alles mooi met elkaar kunt vergelijken met prestaties en vervolgens prijs.
  • Zoals eerder gezegd eens op dit forum zoeken en lezen bij vergelijkbare topics.
  • Als je dan een selectie hebt dat je zegt, ja ... volgens mij lijkt dit me wel wat. Dan open je een topic en leg je uit waarom je het gekozen hebt. En dan zeggen wij wel wat we ervan vinden.
PS: hier wat suggesties m.b.t. wat systeem opties t.w.v. 600~700 euro.
Budget werk & game PC t.w.v. +- 600 euro

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 12:01 ]

Verwijderd

Ok, ik ben in een goeie bui vandaag. Ik zal je een opzetje geven. In mijn ogen een goed systeem als ik naar je eisen en budget kijk:

@ Cool-Prices.nl:
AOpen QF50D (ATX, 350W, Zilver⁄Zwart) € 46,95
Intel Core 2 E6300 ( 1,86GHz. , 266MHz. QDR FSB, 64Kb. L1, 2MB L2)Boxed € 166,95
Asrock 775XFIRE-eSATA2+, i945PL (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 69,50
NEC ND-7173 18x (RAM. Labelflash. Dual-layer. Zwart) Speciale Kerstaanbieding !!!! € 29,90
Seagate 250GB SATA II 7200RPM 16MB Barracuda 7200.10 (ST3250620AS) € 73,60
Asus Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) EAX1950PRO⁄HTDP⁄256M € 180,95
Twinmos 1024MB DDR2 (2X512MB) PC5300 667MHz CL5 Dual Channel Kit € 96,95

Totaalprijs € 664,80

Ik zou deze onderdelen eens opzoeken in benchmarks en dan gaan vergelijken met andere producten in dezelfde categorie en dan kijken of je de smaak te pakken krijgt en kiest wat je zelf will.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Voor 700 euro kun je best iets leuks bouwen. Bijv. E6300/1GB DDR2-533/MSI P965 Neo-F/7600GT/320GB schijf, prop dat in een AOpen QF50A behuizing en je hebt een prima systeem om af en toe mee te gamen.

Edit-- of wat Xs4u hierboven zegt, natuurlijk ;) Ook leuk.

[ Voor 13% gewijzigd door NNF op 16-12-2006 12:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
zelf dacht ik aan deze configuratie http://www.hardware.info/...chmentid=999&d=1166044778 maar toen kreeg is steeds meer tips en zag door de bomen het bos niet meer (heb nog wel een kast en voeding en dvd speler en koeler bij kan dat nog binnen de 100 euro ?

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik zou voor de Antec 4400 als kast gaan, kost ongeveer 70 euro, inclusief goede voeding van 380 watt en antec staat bekend om zijn stille kasten...Daarbij is de processor boxed, dus heb je geen processorkoeler meer nodig...Verder kan je al een DVD-brander voor 30 euro kopen, dus dan zit je wel aardig binnen het budget...

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 13:56:
zelf dacht ik aan deze configuratie http://www.hardware.info/...chmentid=999&d=1166044778 maar toen kreeg is steeds meer tips en zag door de bomen het bos niet meer (heb nog wel een kast en voeding en dvd speler en koeler bij kan dat nog binnen de 100 euro ?
waar kreeg je dan al die tips?
Op zich is er weinig mis met die configuratie. Had dit nu als topicstart gekozen en had erbij verteld hoe je bij deze artikelen bent gekomen, dan had t draadje een veel betere start gehad.
En had je ook veel meer goede reacties gekregen.

Jij moet immers het werk doen, als je hulp van ons wilt. (dat is gewoon een wisselwerking: jij doet moeite, dan doen wij weer moeite om jou verder te helpen)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
DeArmeStudent schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:04:
Ik zou voor de Antec 4400 als kast gaan, kost ongeveer 70 euro, inclusief goede voeding van 380 watt en antec staat bekend om zijn stille kasten...Daarbij is de processor boxed, dus heb je geen processorkoeler meer nodig...Verder kan je al een DVD-brander voor 30 euro kopen, dus dan zit je wel aardig binnen het budget...
nee maar ik bedoel de koeler die in de kast zit of zit die al bij de kast en denk je dat die voeding alles goed trekt en ook de upgrade later naar een beter videokaart?
@Quacka
ik heb hulp van een vriend gevraagt en op een ander forum.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 14:29 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:53

Thandor

SilverStreak

Dit topic voldoet niet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? en gaat derhalve op slot. Bekijk eens wat benchmarks, reviews en ervaingen en baseer daar jouw keuze op.
Vragen zoals
zelf dacht ik aan een amd athlon 64 x2 3800 of een core 2 duo 6300
zijn niet zo moeilijk te beantwoorden. Stel het e.e.a. samen. Één met een AMD Athlon 64 X2 3800+ en één met een Intel Core 2 Duo E6300 en vergelijk de prijs, prestaties, uitbreidbaarheid en eventueel de overclockbaarheid. Uiteraard speelt het moederbord daarbij ook een rol.

Verder kun je op zowel GoT als in de Tweakers.net Productsurvey leuke ervaringen lezen. Vergeet ook niet om sites zoals Anandtech, Tom's Hardware en X-Bit labs te bekijken. Er zijn meerdere hardwaresites en deze kun je prima vinden met zoekmachines zoals Google :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.