Wat gebruiken jullie voor H.264 playback?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.766 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-05 11:18
Ik zit al een tijdje te klooien om H.264 gecodeerde beelden vloeiend af te kunnen spelen op mijn systeem (zie specs onderaan).

Eigenlijk altijd tevreden geweest met xvid/divx en DVD's, maar sinds ik een beamer heb die HDTV beelden kan projecteren vond ik het toch wel leuk om daar mee te gaan spelen.
Ben nooit ze thuis geweest op codec gebied en had altijd ffdshow voor divx/xvid en Cyberlink voor DVD's (was altijd een kwestie van PowerDVD installeren en klaar is kees), later werd dit ffdshow en Purevideo.

Nu krijg ik met h.264 gecodeerde transport streams (.ts files) niet echt vloeiend afgespeeld terwijl ik lees dat andere daar met mindere specs geen moeite mee hebben. (MPEG2 TS files spelen trouwens wel prima af.)

Na veel lezen was ik niet veel wijzer. De 1 zegt met CoreAVC ben je klaar, de ander zegt je moet nvidia driver 84.12 of hoger hebben in combi met Purevideo en een losse h.264 decoder (zoals die van Cyberlink). Dus ik eerst eigenlijk CoreAVC proberen, Purevideo troep eraf gehaald en CoreAVC geinstalleerd. Ik krijg beeld maar het loopt niet vloeiend, cpu usage 100%, dit werkt dus niet echt.

Toen weer Purevideo erop gezet, en toen snapte ik het even niet meer. Hoe weet ik welke codec wordt gebruikt? In bijvoorbeeld Mediaportal setup kan ik aangeven dat hij voor DVD purevideo of Dscaler moet gebruiken, maar aangezien de .ts file geen dvd is heb ik geen idee wat er gebruikt gaat worden.
Toen las ik over Graphedit, hierin kan je zien welke codecs er zijn gebruikt (als ik het goed begrijp), en kan je dit ook veranderen. Daar zag ik dat Cyberlink H.264/AVC decoder werd gebruikt voor de video (wist niet eens dat ik deze codec had, zat blijkbaar bij PowerDVD).
Laat dit nu net de decoder zijn die wordt aanbevolen om te gebruiken in combinatie met Purevideo, maar hoe?

Is er uberhaupt al een manier om h.264 gecodeerde films op een systeem zoals de mijne te kijken?

Ik wil hierover wat info verzamelen zodat ik daar een kleine FAQ of tutorial voor kan maken voor de leken onder ons (zoals ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik gebruik VLC, volgens mij gebruikt die ook gewoon de PureVideo meuk want ik speel met de laatste VLC 1080P films fullscreen af met 1 of 2% CPU belasting op mijn C2D E6400 icm met een 7900GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Wat is het bron bestand? Bitrate?

@Atlex; geloof er geen snars van. Zelfs zo'n pc trekt echt geen 14mbit H264 met 1-2% cpu . 14mbit mpeg2 trekt mn laptop ook nog wel. 35% cpu usage >_>

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 15-12-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-05 13:52
Zijn er al hardware media spelers die dit kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
PureVideo is een stukje software dat de GPU kan gebruiken om H.264 en mpeg te decoderen. In software als PowerDVD heb je de mogelijkheid om hardware decoding te selecteren. Dus activeert ie automatisch PureVideo.
Dit is trouwens wel echt de beste methode die ik heb gezien.

Let wel ff op dat je de instellingen niet kunt aanpassen als je een film aan het spelen bent :)

1 a 2% CPU load is wel erg weinig (powerdvd zelf trekt al meer ;)) maar 10% moet toch zeker lukken.

[ Voor 12% gewijzigd door kalechinees op 15-12-2006 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kalechinees schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 14:32:
PureVideo is een stukje software dat de GPU kan gebruiken om H.264 en mpeg te decoderen. In software als PowerDVD heb je de mogelijkheid om hardware decoding te selecteren. Dus activeert ie automatisch PureVideo.
Dit is trouwens wel echt de beste methode die ik heb gezien.

Let wel ff op dat je de instellingen niet kunt aanpassen als je een film aan het spelen bent :)

1 a 2% CPU load is wel erg weinig (powerdvd zelf trekt al meer ;)) maar 10% moet toch zeker lukken.
Dat werkt echter niet bij elke videokaart afaik. (iig h264)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-05 11:11
Zou zijn 7900GT niet het grootste deel van de decoding op zich nemen?? Hij vermeld er verder ook niet bij welke drivers etc hij precies gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Miglow schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 14:50:
Zou zijn 7900GT niet het grootste deel van de decoding op zich nemen?? Hij vermeld er verder ook niet bij welke drivers etc hij precies gebruikt.
Geen idee. VLC gebruikt namelijk standaard zn eigen filters. Maar zou best kunnen dat hij het allemaal zo ingesteld heeft dat purevideo het pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Info over bestand wat ik test is wel handig inderdaad. Het gaat om een 1080i file:

Video; 1440x1080/25 h264 ~19.23Mbit/s
Audio; AC3 5.1 ~384Kbit/s

Ga ook nog een kleinere 720p H.264 video zoeken om te vergelijken.

Trouwens nog even PowerDVD gebruikt (Hardware acceleratie stond al aan), ik krijg wel het eerste frame te zien maar spelen doet hij niet. Enige player waarin ik hem werkzaam heb gekregen is BSplayer en Windows Mediaplayer (welke het trouwens nog het beste doet, hierin speelt hij 90% vloeiend af)

[ Voor 40% gewijzigd door Erik070 op 15-12-2006 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is een fixe bitrate. En je moet ook nog de-interlacen.

Probeer eens Mediaplayer Classic? (heeft niets te maken met windows btw ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

PeterPan schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 14:18:
Zijn er al hardware media spelers die dit kunnen?
Het is een beetje wachten tot de eerste spelers komen met die nieuwste Sigmadesgin chips, de 8230 o.i.d. Deze ondersteunen hardwarematig VC1 en H264. Zal wel prijzig zijn in het begin denk ik.

Zit er zelf ook op te wachten. Mogelijk dat ik toch voor een zelfbouw HTPC ga, is nog leuk om te doen ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Na wat rond lezen e.d. tot de conclusie gekomen dat H.264 voor mijn systeem net iets te veel gevraagd is.

Zag dit bericht nog voorbij komen: nieuws: Invloed van gpu's op afspelen hd-dvd-films getest

Bij deze test maken ze gebruik van een Intel Core 2 Duo X6800, en Geforce 7 series terwijl ik hier nog met een single core Athlon64 3500+ zit en Geforce 6600GT. Zonder HW acceleratie 56,5% cpu belasting vond ik al best wat voor een X6800.

Ik zal het de komende tijd maar bij MPEG2 HDTV moeten houden en misschien dat 720p met H.264 codec nog wel lekker speelt.

Het was weer een leuke zoektocht maar het gezegde: "voor een dubbeltje op de eerste rij" is weer helemaal uigekomen: DAT KAN NIET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-05 21:26

lithiumangel

Tuurlijk !

Ik zie het niet duidelijk in je sig staan dus vraag ik het maar even .
Heb je jou processor al overgeclocked ?
Je hebt daar een Venice core , die deed het wel redelijk goed met overlocken .
Meschien dat je met de extra rendament , toch WEL zonder framedrops je content kan afspelen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184202

Heb je het al met VLC geprobeerd?
die speelt bij mij namelijk ALLES vloeiend af :D
Voor zover ik weet iig ook 720p, meer heb ik nog niet geprobeerd.
(en ik zit op een Athlon64 3200+ met een radeon 9800Pro ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Kijk ook eens hoeveel filters je hebt die h264 afspelen.
Quicktime en Itunes heb ik om die reden verwijderd,
die waren zo aardig om met hun eigen filter h264 af te spelen. Iets wat je niet wilt hebben als het om hoge resoluties gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Volgens mij is het niet mogelijk om video perfect af te spelen met normale directshow instellingen. Directshow maakt namelijk gebruikt van de timing van de geluidskaart. De framerate wordt aangepast aan het geluid, waardoor framerate niet altijd constant blijft.
Je kan Reclock installeren waarbij de video framerate constant blijft (= vloeiend) en de snelheid van het geluid wordt aangepast aan de video.

http://reclock.free.fr/

Jammer genoeg heeft VLC niet zo'n optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 21:00
ik heb klite mega codec pack en die heeft een bepaalde instelling dat het beter werkt.
in de praktijk werkt het ook lekker vind ik.
zeker aanrader: www.free-codecs.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ja, ik krijg wel vloeiende beelden op 1920x1080 met HDTV trailers, maar dan schokt het soms, en dan weer soepel.
Ook treedt er schokken op bij snelle beeldwisseling en scenewisselingen. Dat is waar frames hoge bitrate maken omdat er zoveel vernieuwd moet worden. Niet echt fijn.

Hoe test je eigenlijk dat er inderdaad gebruik wordt gemaakt van PureVideo (ik heb 7600GT) en wat CPU ongeveer zou moeten worden...

Even mijn afspeel tests: (K-Lite codecpack gebruik)
P4-2,4 Ghz FSB800 HT
Bron: 1920x1080 episode van Le Chevalier als testmedia
Zoomplayer 4.51: speelt goed als het niet veel motions zijn, komt dan op 54% ongeveer. Gek genoeg is CPU1 al op 100% terwijl CPU2 amper omhoog komt...

VLC 0.8.6: Speelt niet goed af, ondanks dat er 54% op beide CPU1 en CPU2 (beiden draaien aardig gelijk mee) maar geen 100% peaks. Beeld bevriest teveel terwijl geluid doorloopt. Dat met standaard installatie. Onbruikbaar op dit moment.

Mediaplayer 6.4.9.0: speelt goed af, maar leek last te hebben van buffer leegloop, waardoor het even bevriest (levert slechter resultaat op dan ZP) CPU1 ook op 100% en CPU2 zowat bijna idle, maar gemiddeld 50% algemeen. Dat is zelfde gedrag als Zoomplayer. Kan dus ook niet vloeiend spelen.

WMP8.0: Gedrag lijkt veel op Mediaplayer. Bufferproblemen, maar speelt wel soepel bij grote beeldveranderingen waar Zoomplayer even in slikt. De bufferproblemen zorgt wel ervoor dat het af en toe schokt, tenzij het vervelende geluidsync is, zoals eerder boven gemeld is. Tijdens bufferprobleem is CPU1 helemaal omlaag gegaan, dan naar 100%. Gemiddeld 54% met luie CPU2 beeld.
Gezien de vaste 0% pieken in CPU1 is het dus niet helemaal oke met buffers.

PowerDVD 4.0 XP: crash (het is MKV file)

Conclusie: Zoomplayer levert best doorlopende beeld op, die alleen schokt bij hoge motions. WMP8.0 levert beste algemeen beeld op, zelfs tijdens hoge motions in beeld, maar lijdt onder regelmatige bufferprobleem (vaste pieken in streamdoorvoer). Was deze probleem niet aanwezig, dan is WMP8.0 winnaar als het op 1920x1080 (full HD) afspelen gaat. Kennelijk te verwachten, want PureVideo is ontworpen om met WMP te werken, maar ik weet niet of Purevideo aanstaat.

Wie kan me dus beetje duidelijkheid geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Laatst online: 00:57

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Raar... ik heb op deze pc getest (ook zo'n bestand van le chevalier d'eon van Shinsen-Subs (is ook met 5.1 geluid):
AMD64 3200+
1GB DDR
ATI Radeon 9200PRO (geen hardware acceleratie dus)
200GB UDMA 100 schijf

Gebruik K-Lite Mega Codec Pack:
Opties aan:
Media Player Classic (beste video player around :D)
ffdshow (decode de rest van de codecs die niet gepakt worden door de overige losse codecs)
XviD (gebruik ik voor encoding)
x264 (mocht ik ooit willen encoden naar deze codec)
Cyberlink PowerDVD (voor MPEG2/DVD)
Quicktime Alternative
Real Alternative
AC3Filter (voor upmix van alle stereo filmpjes naar 5.1)
DirectVobSub (voor de losse subs)

CoreAVC Pro 1.1 (moet je los downloaden (gebruik google), hij zit niet meer bij K-Lite mega codec pack...)

Media Splitters: Haali (alleen .avi splitter op Microsoft laten staan)

En dan ervoor zorgen dat ffdshow niet meer de H264 decode (kan die ook namelijk, maar stuk lagere kwaliteit en trekt meer cpu)

Als ik op die pc dat bestand open 349MB: 1080p x264 video en 5.1 AC3 audio, draait die gewoon vloeiend (weet even niet meer welke CPU usage)...

Met deze instellingen/codecs heb ik zelfs Quicktime HD 720p vloeiend draaiend op een
P3 1Ghz
384MB SD RAM
Radeon 9250GE
(had geen materiaal met H264 bij me om te testen.. maar denk dat dat toch te krap zou worden...:P)

[ Voor 9% gewijzigd door BiG-GuY op 19-12-2006 22:49 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

Anoniem: 184202 schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:26:
Heb je het al met VLC geprobeerd?
die speelt bij mij namelijk ALLES vloeiend af :D
Voor zover ik weet iig ook 720p, meer heb ik nog niet geprobeerd.
(en ik zit op een Athlon64 3200+ met een radeon 9800Pro ^^)
same here, 2400xp 1.6ghz@2100mhz (6800 nvidia)

heb inmiddels een stuk of 20 HD trailers en films bekeken - nog nooit last van skips gehad (bij het laden, eerste 3sec mischien)

maargoed, aan ts z'n specs in sig te zien moet ie dat dan ook makelijk kunnen

VLC is de bom.. :o (vlc gebruikt trouwens x264 om te decoden)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 185882 op 19-12-2006 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
dat je 20 trailers af kunt spelen zegt niets. Mijn P4 3.2 GHz met Geforce 6200 doet dat ook vloeiend. De 1080i H264 TS files uit nieuwsgroepen zijn van een andere orde qua systeemeisen en dat red ik niet op mijn systeem. Ook niet met VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

BartNL schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:45:
dat je 20 trailers af kunt spelen zegt niets. Mijn P4 3.2 GHz met Geforce 6200 doet dat ook vloeiend. De 1080i H264 TS files uit nieuwsgroepen zijn van een andere orde qua systeemeisen en dat red ik niet op mijn systeem. Ook niet met VLC.
In hoeverre trekt jou systeem deze dan? Dat is ook een H.264 stream, ik meen de zwaarste die er is. Hier loopt hij vloeiend (C2D E6600, 2GB, GF7600GT met PureVideo).

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Erik070 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 14:03:
Ik zit al een tijdje te klooien om H.264 gecodeerde beelden vloeiend af te kunnen spelen op mijn systeem (zie specs onderaan).
offtopic:
niet iedereen heeft ondertitels aanstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Heb net War of de Worlds in 1080i binnengehaald. Speelt prima af op WMP classic en WMP10, maar mediaportal (soort MCE) speelt hem weer niet vloeiend af (komt waarschijnlijk doordat Mediaportal altijd wat cpu kracht nodig heeft). Ongeveer 60 tot 80% load bij WMP10.

Ook andere 1080i h.264 .ts files spelen weer wel af. Maar of ik hier hardware acceleratie gebruik, ik zou het niet weten (purevideo icoontje verschijnt niet in systemtray wat bij dvd's wel gebeurt).

Enige wat ik kan bedenken is dat de ene video gewoon een hoger bitrate heeft dan de ander, waardoor ik die net niet vloeiend kan afspelen.

Voor degene zonder "ondertitels" mijn specs: AMD Athlon 64 3500+ (Venice), Asus A8N-SLI, Corsair TWINX1024-3200C2 , Asus EN6600GT 128MB, 2x Samsung Spinpoint 200GB + 2x Samsung spinpoint 250GB. Powered by Tagan 480W

CPU draait trouwens gewoon op stock speeds. OC'en ooit geprobeerd was geen groot succes (niets kapot gemaakt maar wel veel blauwe schermen op vervellende momenten).

@Spk2go
net ook even die 1080p stream geprobeerd. Teaser draai vloeiend, trailer niet :( . Zag er wel :9~ uit.

[ Voor 29% gewijzigd door Erik070 op 20-12-2006 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Erik070 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:57:
Voor degene zonder "ondertitels" mijn specs: AMD Athlon 64 3500+ (Venice), Asus A8N-SLI, Corsair TWINX1024-3200C2 , Asus EN6600GT 128MB, 2x Samsung Spinpoint 200GB + 2x Samsung spinpoint 250GB. Powered by Tagan 480W

CPU draait trouwens gewoon op stock speeds. OC'en ooit geprobeerd was geen groot succes (niets kapot gemaakt maar wel veel blauwe schermen op vervellende momenten).

@Spk2go
net ook even die 1080p stream geprobeerd. Teaser draai vloeiend, trailer niet :( . Zag er wel :9~ uit.
Bij mij draait hij op 15% CPU-kracht. ;)

De oplossing ligt bij jou om een GeForce7 videokaart te kopen. Een GeForce6 trekt geen H.264, alleen MPEG2. Volgens de site van NVidia is een GF7100 al genoeg, maar ik weet niet of jij daar genoeg aan hebt. ;)

Weet iemand hoe je HW-acceleratie uitschakelt? :( Ik wil is kijken of ik het zonder videokaart ook goed kan coderen. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Krisp op 20-12-2006 14:09 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BartNL schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:45:
Lezen.. 'een stuk of 20 HD trailers en films bekeken'

Ik heb verschillende 1080i IMAX films bekeken, pas nog Oliver-Twist(1080i) nooit problemen gehad.

LG / Sony HD demo-filmpjes draaien ook vloeiend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:43
Ik gebruik m'n Xbox met XBMC ervoor al merk ik wel dat als ik snel vooruit spoel hij er een beetje moeite mee begint te krijgen maar gewoon afspelen is nog geen probleem.
Ik gebruik overigens XBMC 2.01

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 23-04 10:34
Met de CoreAVC codec heb ik nog geen 20% cpu gebruik bij een 1080p h264 film. Dus met jou specs zou dat ook goed moeten gaan.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-04 13:34
Ik gebruik het programma TCPMP, maar ik zie op hun website dat binnenkort deze software onder de naam coreplayer ook voor de pc zal worden verkocht. Ik gebruik echter een beta, die overigens geen geluid weergeeft als de bron 5.1 geluid heeft, met versie nummer 0.71h. Er zijn latere releases geweest maar daar is de h.264 support uitgehaald vanwege licentie problemen. Dus als je zorgt dat je die 0.71h versie vind op het internet, gratis te downloaden, dan moet je het wel soepel af kunnen spelen. Tot nu toe heb ik op mijn laptopje (1,7ghz dothan , 1gig, ati 9600 64mb) nog geen problemen gehad met filmpjes die ik niet af kon spelen (en geloof me ik heb bijna alles wel voor bij zien komen).

Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Laatst online: 02-05 20:30
Er is blijkbaar wat verwarring rond Purevideo.
Je hebt:
- Het purevideo platform, de hardwarekant
- De purevideo decoder, een decoder die hardwarematig mpeg2 decodeert.
Nu heeft nvidia voor DVD-playback zelf een decoder gemaakt die dit hardwarematig doet. Die nvidia decoder installeren voor je h264 stuff zal dus weinig uithalen.
Voor H264 zit het anders, nvidia laat aan 3rd partys de decoder over en biedt dus alleen het platform aan. Ondertussen hebben grote spelers als Cyberlink en Intervideo decoders klaar die hiervan gebruik maken.
Ik heb nu zowel de Cyberlink als de Intervideo decoder geprobeerd en playback happerde soms terwijl de (volledig softwarematige) Coreavc decoder perfect loopt (X2 3800+ 7900GT).
Volgens mij staan die hardwarematige decoders nog niet echt op punt, het kan natuurlijk ook aan m'n config liggen. Voorlopig blijf ik bij Coreavc. (Waarvoor de devs hardwaredecoding hebben aangekondigd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
spk2go schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:47:
[...]In hoeverre trekt jou systeem deze dan? Dat is ook een H.264 stream, ik meen de zwaarste die er is. Hier loopt hij vloeiend (C2D E6600, 2GB, GF7600GT met PureVideo).
de teaser op 720p gaat goed maar de 1080p stream valt terug tot < 10 fps wanneer beeld veel beweging heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Anoniem: 185882 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:02:
[...]Lezen.. 'een stuk of 20 HD trailers en films bekeken'
Ik heb verschillende 1080i IMAX films bekeken, pas nog Oliver-Twist(1080i) nooit problemen gehad.
LG / Sony HD demo-filmpjes draaien ook vloeiend..
het is de vraag of dat h264 streams zijn? Als het mpeg2 streams zijn is het niet zo vreemd. Overigens kan jouw systeem misschien net wel h264 halen aangezien je specs, en dan vooral je videokaart, beter lijken dan mijn PC.
Ik denk alleen niet dat het aan VLC ligt aangezien PowerDVD en CoreAvc bij mij beter werken voor h264 clips. Voor niet h264 werkt vlc hier ook met minste resources

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

CoreAVC maakt 1920x1080 Le Chevalier al stukken speelbaar op Mediaplayer :)
Zet ik alle extra's erin, dus met deblocking en deinterlacing, dan trekken beide cpu1/cpu2 rond 90% aan processing power. In rustige motions vliegt het omlaag naar 30%. Wat een verschil.
De beelden zijn wel bijna geheel blokvrij en mooi 'clean' beeld.
Bedenk wel dat ik 2,4 GHz P4 processor heb, met HT en 800 FSB dual channel van 2GB.
Met moderne processoren gaat het uiteraard beter, en daar moet ik nog even sparen in 2007.

Pas als ik extra's uitschakel, levert het wel blokkerig beeld op in gebieden waar kleurverschillen laag is, zoals lucht. Maar cpu is nu rond 40-60% en alles is heel smooth. Alleen waar veel detail en helemaal beweegt schiet het wel omhoog naar 98%.

Zoomplayer kan het nog niet goed bijbenen en trekt wat meer CPU (10% meer).
WMP8 gedraagt zich vergelijkbaar met MPC. Beide players zijn dus goed.
VLC is nutteloos. Ik zie geen mogelijkheid om x264 uit te schakelen en pakt betere CoreAVC (professional gebruik ik, vanwege GPU en SMP support) niet. Speelt totaal waardeloos af.

Ik kon de video op 100% bekijken, want ik heb scherm op 1920x1440 staan. (ja, op Iiyama Pro 510) dus scherpte van full HD is goed te zien.
CoreAVC is niet gratis, maar is zijn geld wel goed waard omdat het echt cpu belasting vermindert en kijken in prachtige kwaliteit echt probleemloos wordt. Kies meteen voor Pro versie, zodat je high-end videokaart echt meewerkt.

• BiG-GuY

BiG-GuY

spk2go schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:47:
[...]

In hoeverre trekt jou systeem deze dan? Dat is ook een H.264 stream, ik meen de zwaarste die er is. Hier loopt hij vloeiend (C2D E6600, 2GB, GF7600GT met PureVideo).
Uhm... die trailer2 in 720p draaide dus vloeiend op deze pc:
PIII 1Ghz
384MB SD RAM (133Mhz)
Radeon 9250GE 256MB (Geen hardware decoding dus!)

Wel met 100% cpu belasting, maar draaide gewoon vloeiend :P.
Met CoreAVC Pro [1.1.0.5] (deblocking/deinterlacing uit, heb je niet nodig met die hoge kwali filmpjes...) :P.

ffdshow ondersteund overigens ook h/x264, maar trekt meer snelheid, en ziet er niet scherp uit, alsof je naar een slechte encode kijkt, terwijl met CoreAVC is dat allemaal smooth en scherp...

Als je pc het trekt, kan je ook de optie Software Deinterlacing: Framerate Doubler
aanzetten, geeft lekkerder beeld met snelle bewegingen enzo :D (vergelijkbaar met Philips DNM techniek)

[ Voor 32% gewijzigd door BiG-GuY op 22-12-2006 08:59 ]

Gallery V&A

Anoniem: 100386

MrDummy schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:26:
CoreAVC maakt 1920x1080 Le Chevalier al stukken speelbaar op Mediaplayer :)
Zet ik alle extra's erin, dus met deblocking en deinterlacing, dan trekken beide cpu1/cpu2 rond 90% aan processing power. [...]
Welke versie van CoreAVC gebruik je dan ? De nieuwe 1.2, met "fantastisch DRM" :/ of de oude ?

Want van de laatste is bekend dat ie grote problemen heeft met zowel deinterlacing (doet ie gewoonweg vaak niet) en deblocking (doet ie vaak gewoon niet). De programmeurs hebben beide problemen toegegeven, maar nog geen enkele patch ter beschikking gesteld.
MrDummy schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:26:
[...]
CoreAVC is niet gratis, maar is zijn geld wel goed waard omdat het echt cpu belasting vermindert en kijken in prachtige kwaliteit echt probleemloos wordt. Kies meteen voor Pro versie, zodat je high-end videokaart echt meewerkt.
Dat is dus pertinent niet waar. CoreAVC belooft al langere tijd om GPU-accelleratie toe te voegen maar heeft dat tot nu to0e niet waar gemaakt.

Wel zijn ze intussen een stuk commercieler geworden; Zo hebben ze bij de laatste versie een heel erg vervelend stuk DRM toegevoegd, plus ook nog eens de beide bugs (deinterlacing an deblocking).

Zie overigens verder op de AVC-draad op forum.doom9.org. Daar staat alles wat ik hierboven het beschreven zeer duidelijk beschreven, plus de grote rent-draad waar enorm is geklaagd over deze software met bugs en DRM.

Ik zou CoreAVC nu niet eens meer aan iemand willen aanraden :/

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 21-12-2006 16:30 ]

• BiG-GuY

BiG-GuY

Anoniem: 100386 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:25:
[...]

Welke versie van CoreAVC gebruik je dan ? De nieuwe 1.2, met "fantastisch DRM" :/ of de oude ?

Want van de laatste is bekend dat ie grote problemen heeft met zowel deinterlacing (doet ie gewoonweg vaak niet) en deblocking (doet ie vaak gewoon niet). De programmeurs hebben beide problemen toegegeven, maar nog geen enkele patch ter beschikking gesteld.

[...]

Dat is dus pertinent niet waar. CoreAVC belooft al langere tijd om GPU-accelleratie toe te voegen maar heeft dat tot nu to0e niet waar gemaakt.

Wel zijn ze intussen een stuk commercieler geworden; Zo hebben ze bij de laatste versie een heel erg vervelend stuk DRM toegevoegd, plus ook nog eens de beide bugs (deinterlacing an deblocking).

Zie overigens verder op de AVC-draad op forum.doom9.org. Daar staat alles wat ik hierboven het beschreven zeer duidelijk beschreven, plus de grote rent-draad waar enorm is geklaagd over deze software met bugs en DRM.

Ik zou CoreAVC nu niet eens meer aan iemand willen aanraden :/
Als je CoreaAVC 1.1 Pro gebruikt werkt die gewoon goed hoor, geen DRM ook :)
(als je google gebruikt kan je die nog wel vinden...)

Gallery V&A

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37

Jag

Bij mij schiet de cpu belasting toch naar de 100% en de playback is ook niet helemaal soepel. Ik heb eerst een 720p trailer van de Apple geprobeerd, die doet het zonder problemen. Maar een 1080i planet earth wilt niet erg.

Ik gebruik nu CoreAVC 1.1pro, wat idd een heel stuk beter werkte dan ffdshow ervoor gebruiken (wat ik tot nu toe deed), maar het gaat nog net niet lekker. Mijn specs zijn ook wat krap:

XP2500+ mobile (@2GHz), Radeon9700pro (wat haalt de videokaart uberhaupt uit als er softwarematig gedecode wordt?) en 1Gb geheugen.

Maar als het met een 1GHz proc lukt, moet mijn bak het toch ook kunnen?

BartNL schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:24:
[...]

het is de vraag of dat h264 streams zijn? Als het mpeg2 streams zijn is het niet zo vreemd. Overigens kan jouw systeem misschien net wel h264 halen aangezien je specs, en dan vooral je videokaart, beter lijken dan mijn PC.
Ik denk alleen niet dat het aan VLC ligt aangezien PowerDVD en CoreAvc bij mij beter werken voor h264 clips. Voor niet h264 werkt vlc hier ook met minste resources
ja precies, sommige zijn wel echt h264.. maar anderen waren mpeg2/mpeg4 op hd formaat..

ik heb net coreavc pro gedownload (stout he :o ) , en ik speel nu gewoon die 1080p DejaVu af met WMP fullscreen af (op 1680x1050 scherm) echt helemaal vloeiend (met vlc ging dit niet *schokkend* : ( , en met mpc ook niet)

Ik weet niet hoe mpc met z'n codecs om gaat maar WMP + CoreAVC _/-\o_
(conclusie: een v9999 nvidia 6800 met 128MB is voldoende om goed h264 movies af te kunnen spelen, of ben ik hier iets te voorbarig mee?)

@Jag: 'Radeon9700pro (wat haalt de videokaart uberhaupt uit als er softwarematig gedecode wordt?)'

software decoden van h264 = super langzaam, een goede decoder maakt dan ook 'gretig' gebruik van je gpu (om de video samples op het scherm te kunnen toveren), maar volgens mij moet dan en je videokaart driver + de kaart zelf hier het een en ander voor ondersteunen

denk niet dat een 9700pro voldoende is eerlijk gezegd.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 185882 op 21-12-2006 18:12 ]

Nog eventjes heel duidelijk: CoreAVC gebruikt dus geen GPU accelleratie. Dat staat er nota bene bij op de site. Dus het maakt compleet niets uit of je een Ati 9700 of X1950, of een nVidia 7300 of 7900 bezit.

Daarentegen zou Ati's Avivo systeem wèl GPU accelleratie moeten gebruiken, en dat zou meteen geleverd worden met een bijbehorende decoder. Trouwens die versie kan dus wèl deinterlacen en gebruikt dus wèl een GPU. En dat alles downloadbaar.

Dat staat in schril contrast tot nVidia's purevideo HD. Let op de HD, de niet HD doet dus helemaal niet eens HD òf H264. Dit product is officieel dus helemaal niet gratis, en voor sommige geavanceerde functies heb je vaak een "special ondersteunde speler" nodig (bv. zoals 3:2 pulldown etc.). En dan nog is de H264 ondersteuning in PureVideo nogal brakkig te noemen (sowieso is kwalitatief gezien Avivo nog beter atm.). Deze informatie gebaseerd op een hele test op/door Anandtech.

Ik heb geen Ati, maar deze verschillen zouden toch duidelijk genoeg moeten maken wat je precies de huidige stand van zaken is op dit gebied als je probleemloos H264 wilt afspelen.

Wat ik al schreef: Kijk ook eens op de forums van doom9. Daar kan je alles vinden, want in deze draad staat tot op heden nog niet voldoende informatie. En als we met zijn alleen alleen doorgaan met het opsommen van ieders ervaringen komen we inhoudelijk ook niet verder.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 21-12-2006 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Laatst online: 19-02 00:24
Heb hier een ati x1300 (avivio) en een AMD3500+. Alle mpeg2 films draaien without any problems.

Heb dus ook een paar bbc planet earth docjes gedownload in 720p en 1080i. Gebruik powerdvd. De ene film speelt helemaal niet af (1080i) terwijl de andere wel afspeelt en de cpu belasting op 100% zet.

Beeld ziet er subliem uit, echter je ziet dat het wel behoorlijk schokt, vooral bij snellere beeldwisselingen. Als ik tijdens het afspelen van de documentaire bij de properties van powerdvd kijk, zie ik dat het checkboxje bij "hardware acceleratie" niet is aangevinkt, terwijl ik deze wel aan had gezet. Bij mpeg 2 films blijft ie gewoon aanstaan.

Ofwel doet de hardware acc niet mee waardoor mijn cpu op 100% blijft staan? Is dit een ati-driver probleem? Op de ati site zegt men dat avivio h264 accerelatie ondersteunt en daar beveelt met ook powerdvd 7 aan.

Mensen, wij zijn gewoon te vroeg met deze bullshit bezig. Alles is nog in een super vapor-ware stadium, en ik ga gewoon weer lekker dvd kijken totdat die "huffters" fatsoenlijke software/hardware op de markt brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

'Mensen, wij zijn gewoon te vroeg met deze bullshit bezig. Alles is nog in een super vapor-ware stadium, en ik ga gewoon weer lekker dvd kijken totdat die "huffters" fatsoenlijke software/hardware op de markt brengen.'

LOL, omdat die ati crap slecht presteerd is het (mpeg4 avc) nog geen vaporware

probeer is CoreAVC, met WMP fzo.. die owned ze er allemaal uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Laatst online: 19-02 00:24
Anoniem: 185882 schreef op zondag 24 december 2006 @ 00:10:
'Mensen, wij zijn gewoon te vroeg met deze bullshit bezig. Alles is nog in een super vapor-ware stadium, en ik ga gewoon weer lekker dvd kijken totdat die "huffters" fatsoenlijke software/hardware op de markt brengen.'

LOL, omdat die ati crap slecht presteerd is het (mpeg4 avc) nog geen vaporware

probeer is CoreAVC, met WMP fzo.. die owned ze er allemaal uit..
Begrijp me niet verkeerd, mpeg4 is schitterend compressie alleen ik wil gewoon een eenduidige duidelijke installed base hebben om het af te spelen. Iedereen roept: je moet die player hebben met deze grafische kaart en die codec met die (freakerige) instelling etc. En zo zijn er duzzzzenden combinaties denkbaar.Wat mot je dan??

Koop je een x1300 omdat die h264 odersteuning zou hebben en dan moet je vervolgens hemel en aarde bewegen om het aan de praat te krijgen, wat tot nu toe niet gelukt is. Daarom noem ik het nog vaporware stadium en "huffters"". brrrrrrr dat moest ik effe kwijt! ;-) Maar ik ga coreavc zeker proberen en ik hou je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

'alleen ik wil gewoon een eenduidige duidelijke installed base hebben om het af te spelen.'

*kugh*

'En zo zijn er duzzzzenden combinaties denkbaar.Wat mot je dan?? '

Je mot gelukkig niks, maar als je met deze relatief nieuwe technology wilt werken

zul je,

1. Een hele snelle machine moeten hebben (brute rekenkracht)

of

2. De 'juiste' software moeten gebruiken, om met zo min mogelijk proc cycles.. toch het video uit eindelijk netjes op je beeld te krijgen. (CoreAVC + WMP :/ )

Wat G_M_C zei over CoreAVC klopt, deze decoder gebruikt momenteel geen gebruik van je GPU
ze schijnen daar wel aan te werken, staat op hun website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL

• Erik070
Mijn bevindingen tot nu toe:

De 1080i video die ik als voorbeeld geeft in de TS heb ik nooit echt goed aan de praat gekregen (zal wel aan video liggen ofzo).

Andere 1080i video's met H.264 codering doen het prima. Met CoreAVC geinstalleerd gaat dit prima in windows media player 10 MP classic. In Mediaportal (soort MCE) moet ik aangeven welke decoder ik wil gebruiken waarbij ik geen keuze heb voor CoreAVC :'( . Cyberlink's decoder werkt wel maar heeft de neiging om soms even te haperen, cpu usage blijft met deze decoder wel onder de 40% :) .

Ga nog Elecard AVC plugin testen aangezien CoreAVC en Cyberlink nog niet 100% werken onder Mediaportal. Zou het graag in Mediaportal werkzaam zien aangezien dit een alles in één oplossing is voor je pc in de huiskamer. ( check it out: http://www.team-mediaportal.com/ )

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

CoreAVC werkt afaik prima onder Mediaportal bij mij. Zorg dat je CoreAVC standaard met WMP10 of 11 wordt afgespeeld en hij zal ook onder Mediaportal aangesproken worden :) x264 files op 720p doen het bij mij allemaal perfect met een Core 2 Duo Merom 1,86ghz, onboard GMA950 en 1gb memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe PowerDVD is uit. De Ultra versie, oa voor Blueray en HDDVD. Maar de H264 decoder is vaak beter dan CoreAVC :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen ik vertel het nog maar een keer: Lees voordat je CoreAVC gaat kopen AUB eerst alle 2 de draden op het forum van doom9.org door (in deze sectie). Want er zitten een paar vervelende bugs in CoreAVC en de DRM in niet van de poes. Daarnaast laat de ondersteuning nogal te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Anoniem: 100386 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 10:55:
Mensen ik vertel het nog maar een keer: Lees voordat je CoreAVC gaat kopen AUB eerst alle 2 de draden op het forum van doom9.org door (in deze sectie). Want er zitten een paar vervelende bugs in CoreAVC en de DRM in niet van de poes. Daarnaast laat de ondersteuning nogal te wensen over.
Wie zegt dat ik het heb gekocht... O-)
Ik vind v 1.1 pro wel een erg lekker beeld geven :)

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 29-12-2006 16:18 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26653

Ik had ook steeds problemen met het afspelen van hd content.
720p, 1080i liep wel lekker.
Maar 1080p liep wat schokkerig.
Ik heb nu net de nwe powerdvd v7.2 geinstalleerd. En xmen 3 (1080p) kan ik nu zonder problemen afspelen. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Die maakt dus gebruik van die Cyberlink decoder. Heb jij met PowerDVD ook dat hij soms even hapert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26653

Erik070 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 18:56:
Die maakt dus gebruik van die Cyberlink decoder. Heb jij met PowerDVD ook dat hij soms even hapert?
Als je het tegen mij had:

Ja, met de versie 7.0 wel.
Met de nwe versie loopt het erg goed. :)
Heb zonet zonet ook ff Sin City gekeken (1080p), loopt nu eindelijk perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Anoniem: 26653 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 02:47:
[...]

Als je het tegen mij had:

Ja, met de versie 7.0 wel.
Met de nwe versie loopt het erg goed. :)
Heb zonet zonet ook ff Sin City gekeken (1080p), loopt nu eindelijk perfect.
Had ik even overheen gelezen dat je 7.2 gebruikte. Goed om te horen dat die hapering eruit is. Vond Cyberlinks decoder namelijk interessanter aangezien deze minder cpu belasting heeft dan CoreAVC.

Verder kan ik Radlight filter manager aanraden voor mensen die meerdere codecs op hun systeem hebben. Hiermee kan je de priority/merit van de codecs veranderen zodat bijvoorbeeld altijd eerst Cyberlinks decoder wordt geprobeerd voor afspelen.
(voor uitleg over deze filter manager: http://thehtpcrecord.com/...m_content&task=view&id=39 )

[ Voor 9% gewijzigd door Erik070 op 05-01-2007 20:56 . Reden: toevoeging van link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
  • Laatst online: 10-05 12:02
Ik heb veel hulp gehad aan dit topic, echter heb ik nog een vraag:

Ik heb zelf een AMD 64 3200+ met 512 mb en een ATI 9600 pro vga kaart. 720P films draaien opzicht goed alleen een film met 1080P stottert wel een beetje dus niet echt goed kijkbaar. Ik gebruik als player zowel VLC player, Zoom player, Powerdvd 7.2 en Media Player classic en ik heb de K-Lite codec pack geinstalleerd en CoreAVC 1.1.

Nu is mijn vraag zouden 1080P films wel goed draaien als ik mijn systeem upgrade naar een AMD X2 3800 processor en er 512 MB bij zet? Ik kan namelijk voor een leuk prijsje zo'n processor kopen maar doe het dan echt speciaal om dan HD content goed af te kunnen spelen, verder voldoet mijn pc goed voor wat ik er mee doe.

ik hoop dat jullie mij kunnen voozien van een goed antwoord.

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 18:47
Modbreak:Doe losse problemen maar in losse topics

[ Voor 86% gewijzigd door JvS op 04-03-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jape schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 22:23:
Ik kan geen HDDVD films afspelen met PowerDVD, ik krijg de melding "Incompatible graphics driver. Please use default driver for playback."

Ik heb een Athlon 64 3200+ met een Ati Radeon X800 128MB, iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Ik heb uiteraard de nieuwste drivers van Ati.com geinstalleerd.
:/

Ooit gehoord van UTFS ?

Als iedereen nu zelf eerst eens een klein onderzoekje zou doen, voordat er een vraag wordt neegeplempt ..Neem jouw vraag: Wanneer je die ontdoet van de lidwoorden en de voorzetsels etc. en hem letterlijk in google gooit kom je zo op de juiste pagina met het juiste antwoord. Zo simpel kan het zijn.

Zoek op Google naar 'HDDVD PowerDVD Incompatible graphics driver. Please use default driver for playback'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakya
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-05 09:33
Ik heb heb de combined codec pack van matroska site gehaald.Zoomplayer icm fddshow. Dit gaat verre weg het best tot nu toe. Helaas niet voor alles maar ja. Daarnaast mpc icm coreavc.

Ik heb een gf6200 tc waarbij het beeld nog wel eens hapert tijdens dvd playback en hd content als ik dus fullscreen op tweede kijk en daarnaast een venster open of iets doe op mijn monitor. (tsja vrouwtje internet ook).

Zou het nut hebben om bijv voor een gf7300 gt te gaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

freakya schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:06:
Ik heb heb de combined codec pack van matroska site gehaald.Zoomplayer icm fddshow. Dit gaat verre weg het best tot nu toe. Helaas niet voor alles maar ja. Daarnaast mpc icm coreavc.

Ik heb een gf6200 tc waarbij het beeld nog wel eens hapert tijdens dvd playback en hd content als ik dus fullscreen op tweede kijk en daarnaast een venster open of iets doe op mijn monitor. (tsja vrouwtje internet ook).

Zou het nut hebben om bijv voor een gf7300 gt te gaan??
Er zijn tot op heden niet veel grafische kaarten die H(X)264/AVC of VC1 goed hardwarematig helpen bij decoderen. Dat ligt niet persé aan de grafische kaarten, maar aan het niet dat de software niet altijd beschikbaar is.

Voor zover ik weet moet je bij nVidia de zgn. PureVideo decoder hebben, en wel de HD versie daarvan. Deze is niet gratisch en werkt niet eens samen met alle players (alleen WMP dacht ik). En bovendien werkt ie niet eens erg goed in HD heb ik begrepen.

Bij Ati/AMD is het beter geregeld. Daar heb je de Avivo drivers en software voor nodig, die met een (verder gratis) cyberlink decoder wordt geleverd, die weer de decodering doet. Tenmiste voorzover ik eea goed heb begrepen.

Maar ook deze decoder kan nog niet alle aspecten/opties van H264 decoderen (MBAFF en interlaced bijvoorbeeld). Aan de andere kant werkt de Avivo software wel weer met meer players dan PureVideo. Dus deze optie werkt momenteel een heel stuk beter, hoofdzakelijk omdat ie beter (lees: gratis) beschikbaar is, en ook meer bruikbaar is.

Dus het antwoord op jouw vraag: Ik zou eerder naar een X1xxx kaart van Ati/AMD kijken, icm Avivo.

En ja, er zijn heel er veel reviews te vinden over Ati/nVidia en Avivo/PureVideo, en de kwaliteit en toepasbaarheid van beiden. Om een goede setup te kunnen samenstellen zou ik erg goed gaan zoeken, en dan pas een keuze maken. Want niet alleen GPU is van belang, ook CPU/geheugen etc. En tot slot de driver en eventueel het beschikbaar zijn door DHCP-compiant geleuid en beld-uitgangen voor HD-DVD/BR (Anandtech en THG hebben beide goede stukken geschreven over allerlei aspecten van een moderne HTPC)

Het is sowieso ook goed om je goed in te lezen over H264 in zijn algemeenheid. Er zijn een aantal onderdelen van deze specificatie nog niet eens helemaal ingevoerd; en natuurlijk bestaan er dan ook geen codecs voor. En daarnaast is H264 zo veeleisend dat het voor heel moderne PC's soms al heel moeilijk wordt om sommige dingen te decoderen.

BR / HDDVD hebben alleen de mogelijkheid om de basisspecificatie van H264 te benutten. Eventuele uitbreidingen komen pas in de loop van de tijd, wanneer processing-power en beschikbaarheid verbeteren
.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 02-03-2007 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-04 12:00

PaulX

Beyond your imagination...

Ter info voor dit topic:

hardware:
  • AMD Athlon 64 x2 4800+
  • Corsair 1GB DDR2 PC5400 RAM (TWIN2X1024-5400C4)
  • M2A-VM HDMI (Radeon X1250 on-board @ VGA 1360x768@60Hz)
software:
  • XP Professional SP2
  • Catalyst Software Suite v7.6 (graphics/chipset driver pack)
  • De full-versie van K-Lite Codec Pack v3.25 (naar eigen wens ingesteld)
720p h.264/mpeg-4 avc filmbestanden met ac3 5.1 audiospoor worden hierop zonder haperingen of andere storende weergave afgespeeld met een cpu belasting van maximaal circa 60% onder MPC (MediaPlayerClassic) m.b.v. de filters CoreAVC en AC3 filter (S/PDIF out)...
Een UVD zoals in de Radeon HD 2400 & 2600(Pro/XT)-serie is naar mijn mening dus voor deze configuratie niet echt nodig, maar wel zeer bruikbaar als je je processor wilt ontlasten. :)

1080p MPEG-4 AVC/H.264-content prestaties kan ik volgens mij niet goed testen met 'slechts' een HD Ready 720p scherm, of is dat onzin? 8)7
Voor wat ik bekeken en getest heb gaat dit namelijk ook zonder haperingen (het ongewenste telecine judder pulldown effect daarbuiten gelaten, dat ligt aan de beeldweergever en in dit geval niet aan de bron, denk ik zo)

[ Voor 89% gewijzigd door PaulX op 05-09-2007 20:12 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Ik heb ook zo'n Asus moederbord met hdmi (ATI x1250) en draai op 1080p. Dit gaat meestal goed, maar ik heb bij sommige 1080p films (zowel wmv als mkv) haperingen. Ik zit nu te denken aan een aparte videokaart met UDV.

Ik meen dat Asus met een biosupdate zou komen waardoor de videochip ook actief meedraait bij het decoderen. Is hier al meer over bekend?

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PaulX schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:57:
[;ist]
• De full-versie van K-Lite Codec Pack v3.25 (naar eigen wens ingesteld)
[/list]
[...]
Om eventjes terug te komen op deze oude post:
Codec-packs zijn absoluut niet noodzakelijk, en zijn vaak ten zeerste af te raden. Dit omdat ze vaak illegale versies bevatten, die ofwel onjuist zijn gekraakt (en dus fouten geven) ofwel dat er stiekum allerlei rommel mee wordt geïnstalleerd.

... probeer maar eens een codec-pack te deinstalleren en/of te updaten ... :X

De nieuwste versie van ffdshow is nu ook multithreaded, en zou op een "normaal" dual core systeem vrijwel alles moeten kunnen decoderen. Voor H264/X264 kan je verder nog een alternatief bekijken; Bijvoorbeeld CoreAVC of de Cyberlink(PowerDVD)-decoders. De laatste kan eventueel GPU-assistentie gebruiken, alhoewel dat voor veel X264/MKV's niet zal werken. Voor audio kan je ook nog kijken naar AC3Filter.

Op de cyberlink,- en CoreAVC decoders na is deze software open source, en grijpt niet op een vervelende wijze op je systeem in. En bovendien kan je lekker snel updaten, en op die manier van de nieuwste features gebruik blijven maken.

Qua spelers zou ik ook eens kijken naar (gepachte) versies van MPC, of één van de andere open-source alternatieven.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 08-10-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-04 12:00

PaulX

Beyond your imagination...

Anoniem: 100386 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:26:
[...]
Codec-packs zijn absoluut niet noodzakelijk, en zijn vaak ten zeerste af te raden.
Wel, de k-lite codec pack is anders wel verrekte handig en meestal goed up-to-date. Als je alles apart installeert ben je snel 't overzicht kwijt. Ik zie zo snel even geen echte nadelen. MPC zit er ook in, evenals de geweldige AC3filter. Deinstallatie is ook geen probleem, weinig tot geen sporen blijven over voor wat ik gezien heb.

Voor de rest kan ik zeggen dat een hardwarematige UVD zoals op de Radeon HD2400 en 2600 serie wel aan te raden is bij 't afspelen van blu-ray schijfjes. Zonder zo'n UVD stijgt de cpu belasting toch best vaak naar de 100%, in mijn geval dan met een Athlon X2 4800+
(met 1080i/60 VC-1 source material @ 35Mbps peak)

[ Voor 7% gewijzigd door PaulX op 08-10-2007 21:13 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Volgens mij ben je het beste af als je gewoon een lading codec packs installeert en op het beste hoopt. Mijn nieuwe htpc met een amd x2 4450e (2x2,3Ghz) speelt op dit moment voor geen meter de ironman 1080p x264 trailer af. In tegenstelling tot mijn q6600 die het in vlc probleemloos doet met max 21% cpu belasting. Ik heb bij mijn htpc zo min mogelijk geinstalleerd om media portal goed te laten werken, je zou denken dat die cpu ook makkelijk snel genoeg is voor de content als mijn q6600 niet boven de 21% uitkomt maar toch schiet ie op de x2 steeds naar de 100%...
Pagina: 1