Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

winterbanden, waar een leuke aanbieding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nouja ik ben op zoek naar winterbanden maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Waar hebben ze op het moment een leuke aanbieding? En aan welke prijs moet ik denken inclusief monteren op de velg voor 14" 185/65

Verwijderd

autobandenmarkt.nl is je plek

Tips:

Goodyear Ultra Grip 7
Bridgestone Blizzak LM25
Pirelli Snowcontrol
Vredestein Snowtrack

In jouw maat zit je 260 euro totaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 13:21 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij heeft de ANWB vorige maand net weer een zooi banden getest. Weet alleen ff niet hoe je aan die uitslagen moet komen maar een preview stond in hun leden-blad.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Google > winterbanden test

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10 11:17

S1W

Weten jullie toevallig of je winterbanden ook kan huren? Heb niet zo'n zin om 17" winterbanden te gaan kopen voor een weekje wintersport...

Verwijderd

Het is ook het beste om een setje stalen velgen te halen met dito maat banden. scheelt je een klap geld. Neem je bijv. 15". Is nog beter ook want hoe smaller en kleiner de band, des te meer druk per vierkante CM en dus betere prestaties in de sneeuw.

Huren kan d8 ik niet.

• MAX3400

MAX3400

Huren kan wel, bijvoorbeeld op http://www.stunnenberg.com/winterbandenspecial.html (gevonden via Google).

Kijk eens rond; bel eens rond in de buurt waar je woont.

Verwijderd

Topicstarter
correctie bandbreedte is 175 ipv 185. Mijn lichtmetalen velgen zijn 185. De metalen velgen zijn 175 waar de winterbanden op moeten komen.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:14:
Nouja ik ben op zoek naar winterbanden maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Waar hebben ze op het moment een leuke aanbieding? En aan welke prijs moet ik denken inclusief monteren op de velg voor 14" 185/65
Met alleen montage ben je er niet. Je zult ook moeten betalen voor het afvoeren van eventuele oud winterbanden, balanceren van de wielen etc. Waarom bel je niet gewoon even rond? Aan welke merken zit je te denken of maakt dat niets voor je uit? Vraag gewoon overal wat de banden kosten inclusief alles en welke banden ze je aanraden. Hoeveel km denk je te gaan maken in een winterseizoen per jaar? Hoe lang moeten de banden dan meegaan?

Dit kun je toch makkelijk zelf uitzoeken door wat rond te bellen? Daarbij heb je weinig aan een aanbieding aan de andere kant van het land denk ik ;)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb even rond zitten bellen, eerst kwikfit natuurlijk maar dat zijn afzetters. vroegen 94 euro voor goodyear Ultra Grip 7.

Daarna bij een andere garage uitgekomen en die doet monteren afvoeren oude rotzooi balanceren en de band voor 77 euro per band voor de GoodYear Ultra Grip 7.

En 71 euro voor de Dunlop SP Winter Sport M3.

Welke zou ik nemen voor die 4x6 euro hoef ik ook niet meer op te sparen.

Verwijderd

Koop via Autobandenmarkt.nl, ben je denk ik nog goedkoper uit.....

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:22:

Welke zou ik nemen voor die 4x6 euro hoef ik ook niet meer op te sparen.
Je kunt natuurlijk altijd zelf tests lezen. Er zijn sites over alleen autobanden tests.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:35:
Koop via Autobandenmarkt.nl, ben je denk ik nog goedkoper uit.....
uiteindelijk niet, want alleen de band bij autobandenmarkt kost 63,20 En montagekosten zijn 15 euro bij de handelaren die zoekfunctie geeft op hun site. Dan kom je op 78,20 uit. En dan moet ik ook nog eens dubbel zo ver rijden.

Verwijderd

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:48:
[...]

Je kunt natuurlijk altijd zelf tests lezen. Er zijn sites over alleen autobanden tests.
Die zijn lovend over beide banden

Oh de dunlop scoort wat minder op nat wegdek, maar ligt natuurlijk ook aan wat voor auto je hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 15:55 ]

• MAX3400

MAX3400

Hint: als je winterbanden alleen tijdelijk nodig hebt vanwege verplichtingen in bepaalde wintersport-landen, zou ik zeker contact zoeken met een VVV in dat land of hier met de ANWB. Buiten het verplicht gebruiken van winterbanden, ben je in sommige gevallen ook verplicht om sneeuwkettingen of overige nood-equipment bij je te hebben.

Zo niet; dan kan je redelijke boetes verwachten ter plekke.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:52:
[...]

uiteindelijk niet, want alleen de band bij autobandenmarkt kost 63,20 En montagekosten zijn 15 euro bij de handelaren die zoekfunctie geeft op hun site. Dan kom je op 78,20 uit. En dan moet ik ook nog eens dubbel zo ver rijden.
Hoezo dubbel zo ver rijden eigenlijk? Autobandenmarkt levert gewoon per TNT/TPG.

• Bor
  • Nu online

Bor

MAX3400 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:53:

Zo niet; dan kan je redelijke boetes verwachten ter plekke.
De boetes zijn het probleem nog niet zo. Het is meer dat de verzekering in dat soort gevallen vrijwel niets voor je kunt doen omdat je zonder die verplichte zaken min of meer op voorhand al schuldig word bevonden. Zo is het ook met winterbanden in Duitsland.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd

Topicstarter
In duitsland is dat nog steeds niet verplicht, ik ben half Duits moet volgende week weer bij familie langs. Heb contact opgenomen met mijn oom die bij de Deutsche autobahn politie werkt sinds 1978. En het is nog steeds niet verplicht gewoon, simpel. Niet eens voor de Duitsers zelf.

Hier een quote
Wettelijke regeling

Winterbanden zijn volgens de wet niet verplicht. Maar een ieder wordt wel geacht zijn auto onder controle te hebben en zijn weggedrag aan te passen aan de omstandigheden. Bij een winters wegdek zal een automobilist daarom in de bebouwde kom niet harder dan 30 km/u mogen rijden.

Als u “onvoldoende toegerust” (maar dat hoeft niet per sé door een gebrek aan winterbanden te komen) bent voor het winterse verkeer, kan dit een boete van € 20 tot gevolg hebben, en € 40 als u daarenboven een hindernis vormt voor het andere verkeer. Dat geldt overigens ook als u het verkeer hindert omdat bijvoorbeeld uw ruitenwisservloeistof bevroren is of als u uw ruiten niet goed gekrabt heeft.

Zomerbanden zijn dus wel toegestaan. Minimumprofiel: 1,6 mm.
En dit staat als een bom. Geen idee wie dat fabeltje bedacht heeft, had er het gister weer over op een verjaardag bij mensen die naar Duitsland gingen. Dat het aan te raden is, is natuurlijk een heel ander verhaal.

• Bor
  • Nu online

Bor

Let er ook op dat in de meeste tests alleen nieuwe banden worden gebruikt waar vervolgens nog geen 1000KM mee word gereden. Soms zeggen gebruikerservaringen meer doordat een band onder een andere auto anders kan reageren.
In duitsland is dat nog steeds niet verplicht, ik ben half Duits moet volgende week weer bij familie langs. Heb contact opgenomen met mijn oom die bij de Deutsche autobahn politie werkt sinds 1978. En het is nog steeds niet verplicht gewoon, simpel. Niet eens voor de Duitsers zelf.
Komt dat toevallig van de ANWB of uit de kampioen? Daar heb ik onlangs ook zoiets gelezen terwijl op TV anders te horen was. Ook kennissen die in Duitsland wonen vertelden dat winterbanden, in ieder geval bij slecht weer, verplicht zijn. Of dit direct (wettelijk) of indirect (zonder wbanden heb je willens en wetens te weinig voorzorgsmaatregelen genomen) is natuurlijk de vraag.

Ik vind namelijk op dezelfde site als waar jij je quote weg hebt ook het volgende:
Verzekeringsdekking

Wie zonder schuld in een ongeval betrokken raakt en dit ongeval vermeden had kunnen worden door winterbanden, is medeschuldig aan het ongeval.

[ Voor 76% gewijzigd door Bor op 15-12-2006 16:03 ]

• MAX3400

MAX3400

No offence maar op de ADAC-site lees ik iets anders/verschillends. Mijn Duits is wat korrelig maar misschien kan je http://www.adac.de/Search...efault.asp&RWCookieValue= gedeeltelijk vertalen?

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hmm ik twijfel nog over winterbanden.

Ik heb een Volvo 940 2.3 met achterwielaandrijving én automaat. Volgens mij zijn winterbanden dan echt een must, of niet? :P

Volvotips.com

Verwijderd

Gister via bandengids.nl 4x Dunlop SP Winter Sport M3 besteld. 237 euro. Betaald via iDeal, vandaag bericht dat t spul is verzonden.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bart-Willem schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:43:
Hmm ik twijfel nog over winterbanden.

Ik heb een Volvo 940 2.3 met achterwielaandrijving én automaat. Volgens mij zijn winterbanden dan echt een must, of niet? :P
Hoezo zou dat meer een must zijn dan bij een andere auto..?

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

MrAcid schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:54:
[...]

Hoezo zou dat meer een must zijn dan bij een andere auto..?
Automaat rolt altijd wel, achterwielaandrijving is iets lastiger in de sneeuw dan voorwielaandrijving. :P In de winter is trekken beter dan duwen zeg maar. :+

Wat ik ook kan doen: die klote Tyfoon-banden overboord gooien en gewoon all-season-banden pakken. :)

Volvotips.com

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Waarom zou je überhaupt op Tyfoon's willen rijden? :X

Verwijderd

Timmert schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:58:
omdat ze goedkoop zijn en het dus nie zo erg is als je over een rotonde heen gumt :+
maar idd kwaliteits banden rijden een stuk prettiger vooral op lange ritten merkbaar vind ik zelf
voor stads verkeer nog niet eens zo

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 20:06 ]

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Timmert schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:58:
Die werden op de auto gezet toen ik deze kocht. :( Echt &*#^(^-banden. :(

Wat zijn aanraders voor allweather-banden? Die klote Tyfoons zijn volgens mij alleen zomerbanden (in de regen hebben ze ook al 0,0 grip). Denk dat ik namelijk toch voor allweather-banden ga i.c.m. leuke velgjes. :)

Volvotips.com

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Als je all season banden neemt heb je zeg maar net niks.

Matige prestaties in de winter, matige prestaties in de zomer.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Pixal schreef op woensdag 20 december 2006 @ 00:11:
Als je all season banden neemt heb je zeg maar net niks.

Matige prestaties in de winter, matige prestaties in de zomer.
Nu heb ik geen prestaties. :+ Een vriend van me heeft ook allweather-banden en is er érg over te spreken.

Ik heb nu allweather-banden van Goodyear op het oog. Wel duur, maar dan heb je ook wel wat. En ze worden ook regelmatig als beste getest. :)

Volvotips.com

Verwijderd

Het beste is nog altijd zomerbanden voor de zomer, winterbanden voor de winter.
Imho bestaat er geen goede band voor beide...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Bart-Willem schreef op woensdag 20 december 2006 @ 00:58:
[...]

Nu heb ik geen prestaties. :+ Een vriend van me heeft ook allweather-banden en is er érg over te spreken.

Ik heb nu allweather-banden van Goodyear op het oog. Wel duur, maar dan heb je ook wel wat. En ze worden ook regelmatig als beste getest. :)
Met een gemiddelde set banden doe ik hier iets van 45.000-50.000km. Leuke van dat aantal kilometers is dat ik dat in een jaar ook afleg. Koop je ranzig duren banden die je in een jaar oprijdt, waarbij je voor iets meer het dubbele kunt afleggen met 2 setjes banden. Ik heb afgelopen zomer nieuwe zomerbanden gemonteerd, deze winter nieuwe winterbanden, en volgend jaar ben ik eerst weer even verlost van banden. Daarnaast kan dat gevaarlijke "thuisbrengertje" weg en ligt daar dan gewoon een reservevelg met zomerband voor in de plaats (ik vraag me af of het veilig is om "thuisgebracht" te worden op dat gare ding :X)

Verwijderd

Topicstarter
alles is beter dan die rot thuisbrengertjes. heb gelukkig gewoon een normaal wiel in mn auto liggen, maar nog nooit een lekke band gehad.

Verwijderd

Je mag er niet voor niets max. 80 KM/h mee...

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik weet niet wat je tegen thuiskomertjes hebt hoor :?

Dan race je maar eens niet naar huis toch? Het bespaart je behoorlijk gewicht en ruimte in je auto. Die thuiskomertjes zijn kneiterhard dus erg lekker rijdt het inderdaad niet. Ik had er echter met nat wegdek op de snelweg etc nog voldoende grip mee, je mag er niet harder dan 80 mee maar ik heb gewoon 100 gereden. Niet te snel door bochten of hard optrekken, voldoende afstand houden en dan zijn het prima dingen. Ik kon er overigens behoorlijk hard mee remmen, ik heb hem 2 keer nodig gehad, een keertje links voor, een keertje links achter.

Je lekke band moet je toch wel zo snel mogelijk laten repareren, anders heb je een band met heel ander profiel dan de rest, dat is onhandig.

In mijn nieuwe auto ligt ook een complete stalen velg met nieuwe band (205/60/15 ofzo) met die ruimte hadden ze mooi wat anders kunnen doen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Pixal op 22-12-2006 11:56 ]

• _JGC_
  • Nu online
Die van mij is niet bepaald meer keihard. Volgens mij keuren ze die dingen tegenwoordig ook al niet meer, ik zou de mijne iig afkeuren :P. Maar ja, wat wil je ook met een band van 14 jaar oud, ik neem aan dat dat ding nog nooit is vervangen en dat ie er al net zolang in ligt als de leeftijd van de auto :P

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Let goed op de volgende dingen bij test:

De bandenmaat is heel belangrijk. Een merk en type kan bij 195/65 fantastisch zijn, en bij 205/55 matig, en vice versa. Elke bandenmaat geeft andere testreultaten.

Ook belangrijk is niet alleen naar het eindresultaat te kijken, maar ook naar de onderdelen. Ik vind het belangrijker dat mijn band uitstekend presteert bij droog wegdek (dat komt vaker voor) dan Uitstekend op ijzel (doet elke winterband toch beter dan zomerband). Misschien heb jij andere eisen.

• _JGC_
  • Nu online
Daarnaast is het ook nog afhankelijk van de auto waar ze ondergezet worden. De ene band kan tijdens de test onder een auto van 1300 kilo perfect presteren, maar zodra je dat ding onder je suzuki alto zet bij wijze van spreken, heb je maar de helft van het gewicht tijdens de test, en dus minder druk op de band, waardoor de hele test compleet waardeloos is voor jouw type auto.

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 23:34

Rejgun

Leven is Bier drinken

PWM schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:43:
Let goed op de volgende dingen bij test:

De bandenmaat is heel belangrijk. Een merk en type kan bij 195/65 fantastisch zijn, en bij 205/55 matig, en vice versa. Elke bandenmaat geeft andere testreultaten.

Ook belangrijk is niet alleen naar het eindresultaat te kijken, maar ook naar de onderdelen. Ik vind het belangrijker dat mijn band uitstekend presteert bij droog wegdek (dat komt vaker voor) dan Uitstekend op ijzel (doet elke winterband toch beter dan zomerband). Misschien heb jij andere eisen.
Mee eens, Voor gebruik in Nederland kun je beter een winterband zoeken die op droog en nat wegdek zeer goed presteerd en wellicht minder in de sneeuw en op ijs. Zelfs de slechtste winterband is veel en veel beter op ijs en in de sneeuw dan de beste zomerband.

Audi: Vorsprung durch Technik

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Maakt de bandenspanning nog uit voor de winterbanden ten opzichte van zomerbanden? Aangezien er volgens de auto wanneer deze volgeladen is, 2.9bar achter en 2.5bar voor in moet, en mij dat toch wel redelijk veel lijkt?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Pagina: 1