Clients kunnen niet inloggen op windows 2003 server

Pagina: 1
Acties:

• Il Duce
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-02 14:45
Als gebruikers proberen in te loggen op hun pc, krijgen ze de melding "Gebruikers profiel kan niet geladen worden, u bent ingelogd met het standaard profiel voor deze computer. Te weinig ruimte op de harde schijf"

Heeft iemand enig idee waar dit door veroorzaakt kan worden? De server heeft genoeg schijfruimte, de gebruikers zitten niet aan hun quota, en de client computers hebben ook schijfruimte genoeg.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT.

Welke dingen heb je zelf al geprobeerd? Staat er meldingen in het EventLog van de server of de client? Over welk OS beschikt/beschikken de clients? Het is namelijk erg minimale info die je geeft en we kunnen helaas niet ruiken wat het probleem is.

[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 15-12-2006 13:07 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Il Duce
De clients zijn win2k en winXP, ik kom eigenlijk maar twee foutmeldingen tegen in het eventlog:
The Security System could not establish a secured connection with the server DNS/nts1.XXX.local. No authentication protocol was available.

en:

The Security Account Manager failed a KDC request in an unexpected way. The error is in the data field. The account name was harry and lookup type 0x0.

Volgens het security log zijn alle logins succesvol geweest. (Failures worden wel gelogd)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je beide meldingen Googled kom je op You cannot change your password after an administrator resets it en DNS request for prisoner.iana.org

Oftewel; je zit gewoon met een configuratie / patch-issue.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Il Duce
De DNS server draait op hetzelfde systeem als waar het probleem optreed, en is verder goed geconfigureerd wat betreft reverse lookup etc, dus dat knowledge base artikel is niet echt van toepassing, zelfde voor het KDC artikel. De account wachtwoorden zijn niet gewijzigd oid.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je ook de volledige events incl nummers en dergelijke? Daarmee kan je op eventid.net vast wel wat vinden,

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Il Duce
Die KDC fout werd veroorzaakt door een te oud certificaat, misschien dat dat het probleem was
Pagina: 1