Ik ben wel zo ontzettend kwaad op het beleid van Microsoft dat ik heel serieus al een tijdje van plan ben om Linux te gaan gebruiken. Ik zou XP dan alleen nog maar behouden voor de games.
Het installeren van Ubuntu 6.06.1 Dapper drake is met succes gelukt. Ik heb een dual boot en Linux start in ieder geval op. Mooi, stap 1 geslaagd.
Stap 2 is het aan de praat krijgen van mijn internet verbinding, mijn geluid en mijn grafische kaart. De netwerkkaart wordt gewoon goed gevonden en ik heb de correcte host (CPnummer-A) ingevoerd zoals nodig bij @home. Geen internet. Hoe kan dat?
Stap 3 is het aan de praat krijgen van mijn geluidskaart. Ubuntu vindt hem keurig en vanaf de CD heb ik wel geluid (blijft hangen) en na een install heb ik helemaal geen geluid terwijl mijn geluidskaart herkent wordt.
Stap 4: Mijn videokaart wordt niet herkent en ik zit vast op 1024x768, daarom weet ik dat.
Het betreft de volgende setup:
Harddisk: WD800JB 80GB (Win 54 GB en Linux swap 400 MB en JFS 20 GB)
Moederbord: Asus A8V (non deluxe), ik gebruik alleen P-ATA
Netwerkkaart: USB2LAN converter AMDtek ADM8511. Onboard: Marvell Yukon Gigabit LAN
Geluidskaart: On-board AC'97 van Realtek
Videokaart: ATi X850XT van Powercolor
PS: Wat zijn nu écht goede linux-sites? In Google wordt ik overdonderd van hier tot Tokyo met vanalles waar het woord Linux in voorkomt
Wat kan de NLLGG voor mij betekenen en ik voor hun?
Ik hoor het graag van een ervaren Linux gebruiker dan van sites zelf
Het installeren van Ubuntu 6.06.1 Dapper drake is met succes gelukt. Ik heb een dual boot en Linux start in ieder geval op. Mooi, stap 1 geslaagd.
Stap 2 is het aan de praat krijgen van mijn internet verbinding, mijn geluid en mijn grafische kaart. De netwerkkaart wordt gewoon goed gevonden en ik heb de correcte host (CPnummer-A) ingevoerd zoals nodig bij @home. Geen internet. Hoe kan dat?
Stap 3 is het aan de praat krijgen van mijn geluidskaart. Ubuntu vindt hem keurig en vanaf de CD heb ik wel geluid (blijft hangen) en na een install heb ik helemaal geen geluid terwijl mijn geluidskaart herkent wordt.
Stap 4: Mijn videokaart wordt niet herkent en ik zit vast op 1024x768, daarom weet ik dat.
Het betreft de volgende setup:
Harddisk: WD800JB 80GB (Win 54 GB en Linux swap 400 MB en JFS 20 GB)
Moederbord: Asus A8V (non deluxe), ik gebruik alleen P-ATA
Netwerkkaart: USB2LAN converter AMDtek ADM8511. Onboard: Marvell Yukon Gigabit LAN
Geluidskaart: On-board AC'97 van Realtek
Videokaart: ATi X850XT van Powercolor
PS: Wat zijn nu écht goede linux-sites? In Google wordt ik overdonderd van hier tot Tokyo met vanalles waar het woord Linux in voorkomt

Wat kan de NLLGG voor mij betekenen en ik voor hun?
Ik hoor het graag van een ervaren Linux gebruiker dan van sites zelf
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 13:07 ]