Geen beeld bij nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

• foglight
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 19:50
Ik heb de hardware binnengekregen van mn nieuwe pc, meteen alles in elkaar gesleuteld, krijg ik nu geen beeld. De Pc start op, na 3 seconden een reboot en vervolgens een no signal op mn beeldscherm.

Ik heb een ASUS p5b met INTEL E6600, 2x 1GB DDR2 van corsair, en mn videokaart is een ASUS EN7600GT.

Met de kast open zie ik alle ventilatoren draaien, inclusief degene op de videokaart, dus die is sowieso goed aangesloten. Alle onderdelen werken tot op zekere hoogte, want ik voel ze bewegen (meer kan ik er niet over zeggen, want ik heb geen beeld).

Ik gebruik de DVI->VGA verloopstukjes die meegeleverd waren bij de kaart. Zowel mn vga-tft als mn crt geven een no-signal error.

Wie of wie heeft een oplossing voor mn beeldprobleem?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen?
Wat heb je zelf al geprobeerd? Ik zie namelijk niets.
Het eerste wat ik zou doen is een minimale configuratie maken, dus enkel voeding+mobo+proc+ram(1 reepje)+videokaart en kijken of ik dan iets van beeld er uit krijg.
De specificaties die je post zijn trouwens verre van compleet, zou je even een completere lijst van je onderdelen kunnen plaatsen? Piept je moederbord ook niet?

Om de videokaart uit te sluiten en de load wat lichter te maken is het trouwens makkelijk om even een oud PCI videokaartje er in te zetten en kijken of dat beeld geeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Ultraman op 15-12-2006 12:55 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• foglight
Hardware:

ASUS P5B
INTEL core 2 duo E6600
Corsair xms2 DDR2 PC5400 4-4-4-12 (2GB, 2x1)
ASUS Nvidia Geforce EN7600GT active cooling, 256MB
Sata 2 harde schijf, 320GB
DVD-brander van NEC (op IDE)

Wat ik zelf al heb geprobeerd:

Zowel op crt als op tft getest, op beide uitgangen van de videokaart. (ik heb alleen geen DVI scherm, dus dat heb ik niet kunnen testen)

RAM reepjes verplaatst (van reep, lege bank, reep, lege bank naar reep, reep, leeg, leeg)

alle kabeltjes nagelopen, alles goed aangedrukt, niets zat los....

Ik ga nu die minimale config even uitproberen.

Ik heb geen PCI videokaart en mn moederbord piept niet.

[ Voor 4% gewijzigd door foglight op 15-12-2006 13:01 ]

• foglight
ram reep en dvd brander weggehaald, maar nog geen verschil. Geen piepjes van moederbord, nog altijd no signal

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-07 19:58
Wat is je voeding ?

Ik zou denken dat het aan je moederbord ligt, had precies hetzelfde probleem maar dan met een P5B Deluxe.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• foglight
Ik heb een Antec lifestyle sonata 2 kast met de daarbij behorende voeding (450w)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Voeding?
foglight schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:00:
Ik heb geen PCI videokaart en mn moederbord piept niet.
Dat is jammer, want dat soort dingen zijn ideale testbeestjes. Geen kennis waar je er eentje kunt lenen?

Een moederbord wat niet piept is niet goed. Dan lijkt het er op dat of de stroomtoevoer niet deugt, de proc brak is of het moederbord DOA is.
Komt de voeding uit een ouder systeem toevallig? En kun je die testen in een andere computer?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• foglight
Ik zou niet weten waar ik een pci videokaart vandaan moet halen, heb hier alleen maar agp dingen liggen.

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Hoewel je zei dat je alle kabeltjes hebt nagekeken,
ook goed aan de 4-pins cpu-connector gedacht?

www.koopeendroom.nl

• foglight
je bedoelt dat 4 pins blokje (2x2) ding uit de voeding? dat zit aangesloten...

[ Voor 17% gewijzigd door foglight op 15-12-2006 14:17 ]

Verwijderd

-> heb je bij het bevestigen van het moederbord gedacht aan die kleine koperen tussenstukjes( de schroefjes die ervoor zorgen dat er ruimte zit tussen het moederbord en de backplate van de kast). ??
-> maak anders een foto van het geheel, misschien dat het zin heeft, niet geschoten is altijd mis.
-> verder ligt het waarschijnlijk aan het moederbord.

• foglight
Volgens het boekje van het moederbord moesten er in totaal 6 schroeven in, 4 koperen tussenstukjes zaten al in de kast, 2 schroefjes erbij gedaan en vervolgens het hele geval vastgeschroefd.

Ik heb een mailtje naar het bedrijf gestuurd waar ik het gekocht heb, om te kijken of zij misschien een oplossing weten. Ik zal een foto posten als ik er dan nog niet uit ben gekomen.

Verwijderd

Als ik zoiets tegenkom haal ik alles uit de kast. Leg het mobo op de doos en sluit alleen geheugen, cpu + voeding aan. Dan met schroevendraaier contact maken met de power pinnetjes.

Kan het niet zijn dat je een busje teveel onder het moederbord hebt zitten?

• foglight
Hetgeen dat jij voorstelt is me ff te riskant (ben een arme student en deze hardware heeft me veel geld gekost...) hoewel het mogelijk wel werkt.

Ik heb 6 koperen tussenstukjes gebruikt in de kast en op het moederbord zelf ook 6 schroeven, dus teveel tussenstukjes is niet mogelijk...
Pagina: 1