Toon posts:

Support via Remote Desktop geven aan mensen

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vaak bel ik met softwareleveranciers over probleempjes met bepaalde software en steeds vaker sturen ze mij een client bestandje waarmee zij een verbinding kunnen maken met het systeem waar ik dan op zit. Het is het idee van VNC, hij laat de muis bewegen en jij kijkt mee.

Ik vroeg me af hoe dit precies werkt, want zoiets lijkt mij ideaal voor mensen waarbij je vaak dingen moet instellen/veranderen/verhelpen. (scheelt ritjes)
Het zal een client-server programmaatje zijn, maar hoe en wat precies mij een vraag nog. Zelf heb ik wel ervaring met VNC en remote admin programma's, waarbij je een remoteserver proggie dan op de client installeert, en jijzelf vanuit een client connectie maakt hiermee. Hiervoor moeten een aantal poorten opengezet worden etc. Erg omslachtig en je moet er alsnog heen om dit in te stellen.

Dit is net iets anders. De gebruiker vraagt via het programmaatje een verbinding te maken met mij op kantoor en ik accepteer de verbinding. Iemand meer informatie? Ik zoek denk ik op de verkeerde dingen..

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
heel erg compleet pakket, ik zoek iets simpels.
bedenk me trouwens net ook dat MSN ook zo'n optie heeft. (beheer op afstand) maar je hebt hier vaak problemen met speciale (lees:ongebruikelijke) poorten die open moeten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 12:46 ]

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:18

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Een andere is bijvoorbeeld gotomypc. Je ziet het inderdaad steeds vaker langskomen.

Hierbij de werking: https://www.gotomypc.com/...0645533%3ADCAA99850C1B099

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt er meer op, even bekijken. Dank

EDIT: Jammer, moet creditcardnr opgeven.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 13:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gevonden wat ik zocht:

http://www.lifehacker.com...nc-singleclick-198532.php

Echt prachtig.

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10-2025
Dit gebruik ik (klikbaar)

Installeren bij je "klant" als je bij de pc bent en voortaan alles vanaf thuis doen (zo lang ze internet op kunnen, maardat geldt voor alle remote support software eigenlijk.

Verwijderd

Topicstarter
MMMMMM schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:58:
Dit gebruik ik (klikbaar)

Installeren bij je "klant" als je bij de pc bent en voortaan alles vanaf thuis doen (zo lang ze internet op kunnen, maardat geldt voor alle remote support software eigenlijk.
Dat is het voordeel van wat ik gevonden had, dit hoeft niet geinstalleerd te worden. De "klant" klikt gewoon een executable en ik krijg de call binnen.

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10-2025
Dat kan ook wel, oa Netsupport heeft die optie, maar dat kost geld. LogMeIn is gratis, als je op bezoek bent installeer je 1 activeX component en heeft je tante, buurman etc etc je nodig, dan meldt hij./zij zich even bij jou (telefoon) en je kan er in, met volledige controle.

[ Voor 0% gewijzigd door MMMMMM op 15-12-2006 21:04 . Reden: typo ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Bij UltraVNC kan je eens kijken naar PCHelpWare, dat is de opvolger van UltraVNC SingleClick wat ik ook vaak gebruikt heb en nog steeds gebruik. Op de pagina staat o.a. het volgende:
PcHelpWare is a free alternative for logmein, gotomypc and pcanywhere remote access support.
Het doet precies wat jij vraagt en het is gratis :) .

If I can't fix it, it ain't broken.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Borizz schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 21:13:
Bij UltraVNC kan je eens kijken naar PCHelpWare, dat is de opvolger van UltraVNC SingleClick wat ik ook vaak gebruikt heb en nog steeds gebruik. Op de pagina staat o.a. het volgende:

[...]

Ik heb het programma gedownload, maar instellen is nog lastig (hier moet ik nog even naar kijken), maar als het werkt moet het wel erg handig zijn. Ik gebruik nu altijd Logmein. Nadeel is alleen dat je een klein programma moet installeren, wat overigens niet zoveel tijd kost.
Maar iemand een *.exe toesturen en dan kunnen helpen is nog beter.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 14:35
Binnetie schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 10:11:
[...]

Ik heb het programma gedownload, maar instellen is nog lastig (hier moet ik nog even naar kijken), maar als het werkt moet het wel erg handig zijn. Ik gebruik nu altijd Logmein. Nadeel is alleen dat je een klein programma moet installeren, wat overigens niet zoveel tijd kost.
Maar iemand een *.exe toesturen en dan kunnen helpen is nog beter.
Totdat Outlook of Outlook Express de toegang tot de .exe file blokkeren omdat die gevaarlijk kan zijn.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 19:17
Gewoon op een webpagina de exe laten downloaden, dat werkt meestal erg goed. Ik maak zelf ook gebruik van UltraVnc Singleclick, en het werkt altijd geweldig: geen instellingen voor de client/klant en locaal alleen een poort forwarden.

-

Verwijderd

Ik ga dit topic ook in de gaten houden; kan me ook veel ritjes schelen.

Maar XP gebruikers kunnen toch iemand de pc laten overnemen met Hulp Op Afstand?

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07 21:24
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 10:55:
Ik ga dit topic ook in de gaten houden; kan me ook veel ritjes schelen.

Maar XP gebruikers kunnen toch iemand de pc laten overnemen met Hulp Op Afstand?
Nadeel van Hulp op Afstand is dat je óf Outlook installed moet hebben (anders kan je de request mail niet sturen), óf je MSN (en messenger! niet hetzelfde als MSN, messenger wordt er door tweakers vaak afgegooid en als onnodig beschouwd, wat voor tweakers het geval is, maar niet voor bijvoorbeeld de tante, oom, opa, oma waar de tweaker deze windows installed) op de computer moet hebben staan.

Ook wil Hulp op Afstand zo nu en dan niet werken, krijg je gewoon geen verbinding (firewall/router die het blokkeerd en niet vraagt om toestemming)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Precies wat Soa zegt.

Ik dacht ook een keer wel even iemand te helpen dmv hulp op afstand. Maar daarvoor dat ik Windows Messenger nodig. Via de FAQ is die dus verwijderd, en niet meer appart te installeren. Daarvoor zou ik weer een heel Service Pack moeten downloaden, en daar had ik even geen zin in.

Met MSN Messenger kan je geen hulp op afstand doen, met Windows Messenger wel (dat ouwe lelijke ding wat standaard bij windows zit dus)

Ey!! Macarena \o/

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 18:39
ik gebruik laatste tijd: http://teamviewer.com/nl/index.aspx

erg handig omdat deze langs firewalls en nat opgaat. enige nadeel is dat je de gratis versie ( eerst wel registreren ) maar 20min kan gebruiken en daarna een cooldown krijgt van 20min. Maar voor de meeste probleempjes is dit wel goed te doen.

Lijkt trouwens verdacht veel op Ultra VNC !

[ Voor 7% gewijzigd door disinfector op 16-12-2006 11:38 ]

• Borizz
RaZ schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 11:05:
...

Met MSN Messenger kan je geen hulp op afstand doen, met Windows Messenger wel (dat ouwe lelijke ding wat standaard bij windows zit dus)
Met MSN Messenger kan je wel Hulp op afstand doen hoor. Kijk maareens onder het menu 'acties' als je met iemand in gesprek bent, dan staat daar ook het menu item 'hulp op afstand vragen' tussen.

Verwijderd

Topicstarter
Voor alsnog mijn Ultra VNC Singleclick werkt fantastisch. Geen instellingen bij client, alleen dubbelklikken en ik zit erin. Moet hem alleen nog even online zetten, dan kunnen mensen hem eraf plukken, anders gezeur met 'mogelijk onveilig' zoals sysreq al zei.

Verwijderd

maar dan view je alleen of kan je dan ook nog de pc overnemen?
met die single click ding

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 19:17
Als je de documentatie even had bekeken had je kunnen zien dat je gewoon de complete pc over kunt nemen. :)

-

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07 21:24
Borizz schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:21:
[...]

Met MSN Messenger kan je wel Hulp op afstand doen hoor. Kijk maareens onder het menu 'acties' als je met iemand in gesprek bent, dan staat daar ook het menu item 'hulp op afstand vragen' tussen.
Helaas werkt deze via Messenger, en niet via MSN.. De optie zit in MSN maar wordt dus via messenger behandelt.. Heb je dus toch Messenger nodig ;)

• Borizz
SoaDmaggot schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:23:
[...]

Helaas werkt deze via Messenger, en niet via MSN.. De optie zit in MSN maar wordt dus via messenger behandelt.. Heb je dus toch Messenger nodig ;)
Ja daar heb je dan weer gelijk in, had ik even niet bij stilgestaan..

Verwijderd

Ik vind zelf Live Support de beste. Niet gratis, maar werkt dwars door firewalls en routers heen. Wij gebruiken het op de zaak nu 5 maanden, na eerst een aantal anderen te hebben geprobeerd.
En als je iets simpels zoekt, is deze zeker aan te raden. Je hoeft er niets voor in te stellen.
http://live.bit-m.com kan je het ding bekijken.

Groeten en succes.

Bart Keimen

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 23:29
Borizz schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 21:13:

[...]

Ik gebruik nu VNC, echter is de verbinding houterig. Ik kan dus niet vloeiend ermee spelen. Heb wel gewoon goed verbinding. Ik zit achter een 20/1 mb lijn, en de ontvanger zit achter een 3/0.5 lijn. Dus het zou toch vloeiend moeten werken? Of die ik iets verkeerd. Ik heb forum al gelezen, en ik heb het al op ultra gezet. Misschien dat PChelpware beter werkt?

Weet iemand de oplossing dat alles wel vloeiend werkt?

• Borizz
DaannO schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 23:41:
[...]

Ik gebruik nu VNC, echter is de verbinding houterig. Ik kan dus niet vloeiend ermee spelen. Heb wel gewoon goed verbinding. Ik zit achter een 20/1 mb lijn, en de ontvanger zit achter een 3/0.5 lijn. Dus het zou toch vloeiend moeten werken? Of die ik iets verkeerd. Ik heb forum al gelezen, en ik heb het al op ultra gezet. Misschien dat PChelpware beter werkt?

Weet iemand de oplossing dat alles wel vloeiend werkt?
Het gaat vooral om de upload snelheid van de verbinding waarachter de computer die je met VNC overneemt zich bevind. Als ik over internet werk, zet ik de verbindingssnelheid van ultravnc meestal op medium (256 kleuren), dan valt er prima mee te werken met een upload van 768 kbit/s. Het ligt er ook aan wat je op de computer uitvoert die je overneemt, als je er foto's op gaat weergeven dan zal het beeld langzamer verversen, omdat die beelden niet zo goed gecomprimeerd worden als bijvoorbeeld een bureaublad (zonder achtergrond afbeelding). Je kan in VNC ook aangeven dat je speciale effecten en de achtergrond niet wilt weergeven van de computer die je overneemt, dat scheelt ook al een hoop.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 23:29
Oke ik ga er even mee aan de slag met de instellingen. Bedankt voor je tips :)
Pagina: 1