Toon posts:

[SCARLET ONE] Nieuwe specificaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
ik heb momenteel reeds scarlet adsl premium en ben hier zeer tevreden over (goede stabiliteit en snelheid, vrij goede downloadlimiet naar belgische normen: 15GB ). Vorige week kreeg ik kerstpromotie binnen van scarlet. Ik kan namelijk voor 49,95€/ maand + extra belkosten overschakelen naar scarlet one ultimate. Het verschil met de normale scarlet one lijken zich te richten op het internet gedeelte, de snelheid wordt namelijk verhoogd van 3,1mbps/512kbps naar 6mbps/684kbps. Alsook wordt de downloadlimiet verhoogd van 15GB naar 50GB (iets dat in belgië zeer hoog is, gezien de te betalen prijs). Ik heb reeds een topic gelezen over scarlet one en hieruit bleek dat er vooral onvrede was over de dienst. De post dateerde echter alweer van paar maandjes terug en voor zover ik weet zijn in belgië enkele verbeteringen aan het netwerk gebeurd waardoor het hele zootje stabieler zou moeten zijn. Mijn vragen zijn nu de volgende:

Weet iemand of die snelheidsveranderingen/datalimiet veranderingen worden doorgevoerd aan het normale ADSL-abo?

Ik heb 3 telefoonaansluitingen in huis die seriëel lopen, op 1 aansluiting steekt tevens een ADSL splitter waarop mijn USR 9106 router is aangesloten. Is het mogelijk die router te blijven gebruiken als ADSL-toegangspunt of kan dat enkel via die box die scarlet meeleverd? Ik zou namelijk graag de box in de kelder laten installeren en vandaar uit slechts de telefoonkabel laten vertrekken, anders heb ik enorm veel problemen met kabelwerk.

Zijn de meeste kinderfoutjes al uit die box gesloopt of is het nog steeds een onstabiel ding? Als ik namelijk scarlet one zou neme zou ik het wel aangenaam vinde van bereikbaar te zijn zonder om de zoveel dagen die box te moeten herstarten.

Extra commentaar, suggesties, tips zijn altijd welkom.

Bij voorbaat dank,
Olivier