Ik wil vanuit een Windows 2003 Server VMWare image wat draait op Windows XP SP2 de fysieke harddisk koppelen...
het liefst in de VMX zoals dat ook met de cd-rom gedaan wordt... maar het wil me niet lukken...
ide0:0.present = "TRUE"
ide0:0.fileName = "D:"
ide0:0.autodetect = "FALSE"
ide0:0.deviceType = "cdrom-raw"
Ik kom op internet met name ingewikkelde verhalen tegen over XP op een fysieke partitie booten vanuit VM Onder linux.... maar dat gaat me een slag te ver.
Ik heb zelf het volgende (en vergelijkbare dingen) geprobeerd:
ide0:1.present = "TRUE"
ide0:1.fileName = "C:"
ide0:1.autodetect = "FALSE"
ide0:1.deviceType = "rawDisk"
maar telkens als ik een ata-Harddisk, disk of rawdisk deviceType gebruik dan start het image niet meer op.... waarschijnlijk omdat die opties een imagefile verwachten of iets dergelijks.... maar ik wil gewoon op C:- kunnen...
Maar wellicht is het te gevaarlijk om met 2 OS-en op 1 disk te schrijven... (want dat doe je dan natuurlijk wel...)
het liefst in de VMX zoals dat ook met de cd-rom gedaan wordt... maar het wil me niet lukken...
ide0:0.present = "TRUE"
ide0:0.fileName = "D:"
ide0:0.autodetect = "FALSE"
ide0:0.deviceType = "cdrom-raw"
Ik kom op internet met name ingewikkelde verhalen tegen over XP op een fysieke partitie booten vanuit VM Onder linux.... maar dat gaat me een slag te ver.
Ik heb zelf het volgende (en vergelijkbare dingen) geprobeerd:
ide0:1.present = "TRUE"
ide0:1.fileName = "C:"
ide0:1.autodetect = "FALSE"
ide0:1.deviceType = "rawDisk"
maar telkens als ik een ata-Harddisk, disk of rawdisk deviceType gebruik dan start het image niet meer op.... waarschijnlijk omdat die opties een imagefile verwachten of iets dergelijks.... maar ik wil gewoon op C:- kunnen...
Maar wellicht is het te gevaarlijk om met 2 OS-en op 1 disk te schrijven... (want dat doe je dan natuurlijk wel...)