[VMWare] Fysieke harddisk mappen via VMX

Pagina: 1
Acties:

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-02 15:53
Ik wil vanuit een Windows 2003 Server VMWare image wat draait op Windows XP SP2 de fysieke harddisk koppelen...

het liefst in de VMX zoals dat ook met de cd-rom gedaan wordt... maar het wil me niet lukken...

ide0:0.present = "TRUE"
ide0:0.fileName = "D:"
ide0:0.autodetect = "FALSE"
ide0:0.deviceType = "cdrom-raw"

Ik kom op internet met name ingewikkelde verhalen tegen over XP op een fysieke partitie booten vanuit VM Onder linux.... maar dat gaat me een slag te ver.

Ik heb zelf het volgende (en vergelijkbare dingen) geprobeerd:

ide0:1.present = "TRUE"
ide0:1.fileName = "C:"
ide0:1.autodetect = "FALSE"
ide0:1.deviceType = "rawDisk"

maar telkens als ik een ata-Harddisk, disk of rawdisk deviceType gebruik dan start het image niet meer op.... waarschijnlijk omdat die opties een imagefile verwachten of iets dergelijks.... maar ik wil gewoon op C:- kunnen...

Maar wellicht is het te gevaarlijk om met 2 OS-en op 1 disk te schrijven... (want dat doe je dan natuurlijk wel...)

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02 19:11
normaal via de wizard kun je dit ook instellen
verwijzing naar d: zal het niet zijn zal eerder iets zijn van partitietabellen.

Best dat je dit doet via wizard want hij maakt nog een vmdk file aan die maar 60kb is.
Zal ook wel een verwijzing inzitten.

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-02 15:53
mistercash schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:35:
normaal via de wizard kun je dit ook instellen
verwijzing naar d: zal het niet zijn zal eerder iets zijn van partitietabellen.

Best dat je dit doet via wizard want hij maakt nog een vmdk file aan die maar 60kb is.
Zal ook wel een verwijzing inzitten.
Ohja daar heb ik ook iets over gelezen inderdaad... maar het probleem is ook dat de wizard niet geïnstalleerd is en ik geen rechten heb om deze te installeren.

Ik zal eens kijken hoeveel voeten het in de aarde heeft om er een handmatig aan te maken.

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
TeknoGecko schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:38:
[...]

Ohja daar heb ik ook iets over gelezen inderdaad... maar het probleem is ook dat de wizard niet geïnstalleerd is en ik geen rechten heb om deze te installeren.

Ik zal eens kijken hoeveel voeten het in de aarde heeft om er een handmatig aan te maken.
Als je geen rechten hebt om dat te installeren dan zal dat met een reden zijn :)

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 21:48

ReLight

echo("What Now ? !")

TeknoGecko schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:38:
[...]

De manuals van vmware workstation en vmware server stellen duidelijk dat je moet werken onder een user account op windows met admin rechten. In het geval van vmware server kan dat ook de local system account zijn. Het lijkt me dat je dit zit te proberen met vmware player, want alle andere producten hebben deze wizard ingebakken, en deze kan helemaal niet 'niet' geinstalleedr zijn.

dl de vmware server (free) en probeer het eens op de juiste manier ?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Verwijderd

TeknoGecko schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:30:
Maar wellicht is het te gevaarlijk om met 2 OS-en op 1 disk te schrijven... (want dat doe je dan natuurlijk wel...)
Gevaarlijk? Het is DE garantie voor datacorruptie... Tenzij er iets is wat allebei de OS-en in de gaten houdt (zoals bijvoorbeeld de Cluster Service in een MSCS cluster) is dit een garantie voor hoofdpijn. Niet doen dus....
Pagina: 1