ik heb een pIII 550 op een gigabyte bx 2000 mobo. fsb is in te stellen op 100; 112; 124; 133. Nu is 112 geen probleem(dus 5.5 X 112 = 616) maar bij een fsb van 124 start ie niet eens op!!!!!! kan iemand mij helpen?
Voltage proberen te verhogen met kleine stapjes
beter koelen, wordt misschien te warm, anders houd het op
Kijk ff op www.oc-shop.nl of op www.ned-cool.nl voor hele leuke coolertjes!! (een leuke orb ofzo)
wat voor geheugen heb je ????
voor 100Mhz geheugen is 112 niet slecht
mocht je wel 133Mhz geheugen hebben, voltage opvoeren wel zorgen voor goede cooler (orb ofzo)
Suc6
Verwijderd
nogal logisch dat hij op 124 FSB niet boot.... check je boekje maar es:
Of je pci / agp bus draait tyfus snel, of je pci / agp draait veel te langzaam (te weinig mhz-jes dus)
Bij mij loopt m'n agp op 60mhz als ik m'n fsb op 124 zet, en dan zegt mijn videokaart " Doe het zelf maar"
Of je pci / agp bus draait tyfus snel, of je pci / agp draait veel te langzaam (te weinig mhz-jes dus)
Bij mij loopt m'n agp op 60mhz als ik m'n fsb op 124 zet, en dan zegt mijn videokaart " Doe het zelf maar"
Even voor de duidelijkheid, kan ook aan andere onderdelen liggen ipv de cpu, ik weet niet of je bij dat moederbord de fsb van het geheugen meeverhoogd, kan het ook aan liggen. Vooral als je 100MHZ SDRAM hebt van mindere kwaliteit. Indien geheugen te snel staat start die niet op. Want als hij zelfs niet post dan ligt het niet aan de temp.
[was te laat you-suk was me voor)
[was te laat you-suk was me voor)
temperatuur kan het volgens mij ook niet zijn bij 112 mhz fsb word ie nog geen 35c stressed.
maar als ik dus mijn geheugen omwissel voor 133mhz dan zo mijn bios instel op 133 fsb met pci run op 33.3 mhz
dan moet het wel gaan werken toch??? dan wel met goede koeling natuurlijk
maar als ik dus mijn geheugen omwissel voor 133mhz dan zo mijn bios instel op 133 fsb met pci run op 33.3 mhz
dan moet het wel gaan werken toch??? dan wel met goede koeling natuurlijk
Hoeft niet perse, je moet er niet vanuit gaan, (wat iedereen wel doet)dat je cpu 133MHZ kan lopen.
ik draai ook 616, hoger kom ik niet,
heb standaard PC100 RAM...
voltage heb ik niet aangepast
heb standaard PC100 RAM...
voltage heb ik niet aangepast
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
denk dat ik dan maar voor een nieuw systeem ga kijken.
verkoop ik de p3 met mobo en 256mb en tnt2 videokaart en koop ik:
asus cus2 met p3 1000 256 mb ram en een video kaart met twee monitor uitgangen
of een asus k7 met een atlon 1200 en 256 ram
ligt een beetje aan het prijs verschil?
verkoop ik de p3 met mobo en 256mb en tnt2 videokaart en koop ik:
asus cus2 met p3 1000 256 mb ram en een video kaart met twee monitor uitgangen
of een asus k7 met een atlon 1200 en 256 ram
ligt een beetje aan het prijs verschil?
ipv asus k7 moet je de Abit KT7a nemen
Verwijderd
maar als je northbridge geen 133mhz ondersteuning heeft, boot hij NOOIT op 124 mhz FSBOp vrijdag 02 februari 2001 10:34 schreef tsjech het volgende:
Hoeft niet uit te maken DaFox,
Heb mijn FSB op 140 en dus mijn AGP op 1/2= 70 doet het perfect
Voltage omhoog gooien
ja, dat kan _wel_
2.2 volt: plak pin A121, A119 en B119 af met plakband
klinkt raar, maar werkt wel.
ja, dat kan _wel_
2.2 volt: plak pin A121, A119 en B119 af met plakband
klinkt raar, maar werkt wel.
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Pagina: 1