Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WCG] Hoe double core cpu instellen

Pagina: 1
Acties:

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-11 16:29
Kan iemand mij helpen met waar ik moet zoeken voor de volgende vraag (niet kunnen vinden de afgelopen 2 uur):

Mijn computer heeft een double core cpu. Bij een automatische instelling op 60% wordt 30% gebruikt. Bij een handmatige instelling op 100% wordt 50% (1 CPU) gebruikt. Hoe kan je dat beter instellen?

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Misschien makkelijk om aan te geven om welk project het gaat?

Mooooooeeeee......

• Bolukan
World Community Grid
(of is dit helemaal een newbie antwoord)
Je moet het dus per project (bijv. HELP_DEFEAT_CHANCER) instellen?

[ Voor 35% gewijzigd door Bolukan op 15-12-2006 11:43 ]

Verwijderd

Ik weet van niet veel projecten waar je het percentage kan instellen. Die optie ben ik voorlopig enkel bij F@H tegengekomen (heb wel niet alle projecten getest). Even een korte uitleg in het geval van F@H:
ik veronderstel dat je geen Intel Mac of Linux 64 bit OS hebt. Dan moet je gewoon de F@H client 2 maal installeren, omdat 1 client maar 1 core gaat gebruiken. Als je dus 100 % instelt, gebruikt hij 1 core volledig. Echter, in task manager zie je dus dat er maar 50% gebruikt wordt (omdat 1 core nog volledig idle is).

Voor de uitleg hoe je die 2 clients juist moet installeren en configureren kijk je best in de F@H FAQ. Het is een beetje dom dat ik dat zou overtypen

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-11 13:29
Een enkel programma draait meestal maar op 1 core, waardoor hij 50% van je cpu gebruikt. Als je multi-threaded programma's zou hebben kun je wel 100% van je cpu gebruiken, maar die programma's zijn er nog niet veel.

Probeer eens 2 programma's tegelijk te draaien? ;)

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Je kunt dit volgens mij instellen op de WCG site, in je "Device Profile"

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

• Bolukan
Dit helpt: vroeg naar waar het antwoord staat. 2x installeren dus en de F@H Faq lezen.

In device-profiel heb ik het niet kunnen vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door Bolukan op 15-12-2006 11:47 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:59

DukeBox

loves wheat smoothies

Jups.. volgende keer een paar tags voor je titel plakken.. (zie FAQ en post policy's)
Afbeeldingslocatie: http://imageserver.qik.nl/dukebox/newbie.gif

hmm mag [newbie] eigenlijk ook ? :P

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 15-12-2006 11:54 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Bolukan schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:46:
Dit helpt: vroeg naar waar het antwoord staat. 2x installeren dus en de F@H Faq lezen.

In device-profiel heb ik het niet kunnen vinden.
Dus in de F@H faq heb je gelezen hoe je de WorldCommunityGrid client goed kunt instellen? Knap :)

Welke client gebruik je eigenlijk voor WCG, de "gewone" of de BOINC versie?

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Of stel je vraag even hier

[World Community Grid] hitparade van week 50

Daar zitten de kenners van WCG :) Welkom bij DPC nog overigens

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:47

Lord_Nemesis

Wa oars?

Ik neem aan dat je dan geen BOINC gebruikt. Als je BOINC gebruikt (die je ook meer punten opleverd) wordt jou dual-core automagisch ondersteund en hoef je er niks voor te doen.

Je kunt het best idd hier je vraag stellen: [World Community Grid] hitparade van week 50
Hier vind je ook de statestieken en kun je jezelf terug vinden!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Juist geen vragen in hitparades, op deze manier krijgt een vraag veel meer aandacht :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:47

Lord_Nemesis

Wa oars?

Pim. schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:57:
Juist geen vragen in hitparades, op deze manier krijgt een vraag veel meer aandacht :)
Ook prima.

Anyways Bolukan:
Op http://wiki.dutchpowercows.org/index.php?title=BOINC_Faq staats de wiki over BOINC. Hier staat alles in hoe je moet installeren enz. Ik neem aan dat je ondertussen al een account bij www.worldcommunitygrid.org hebt. Dit account kun je in BOINC gebruiken (staat in de wiki hoe). BOINC zal standaard beide core's van je processor gebruiken en geniet de voorkeur boven de eigen client van WCG (sneller en meer punten).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Verwijderd

Opzij Opzij Opzij.... dit nieuwe lid hartelijk welkom bij WCG. De WCG Agent draait default 60% en met het throttle tooltje kan het naar 100% opgeschroefd worden, maar het gaat alleen maar op 1 core van gangen....dus zie je 50% op een dual core...... Met BOINC kan je zoveel cores instellen als je wilt.

• Jis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:18

Jis

Je kunt ook nog wat info terugvinden in de kersverse WCG wiki van DPC: http://wiki.dutchpowercow....php/World_Community_Grid

Maar zoals gezegd kan je het beste de BOINC client installeren, die biedt de meeste mogelijkheden. Mocht je toch de UD client willen/moeten gebruiken dan is er wel een methode, maar die wordt afgeraden te gebruiken door WCG.

Je moet dan de volgende System variable aan maken:
UD_RUN_MULTIPROC=1
(Windowstoets-Break > Advanced > Environment Variables > System variables > New...)

https://u24.gov.ua/

• Bolukan
BOINC is geinstalleerd en met de huidige instelling doet ie het als een speer. Thanx

Verwijderd

Jis schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 23:38:
Mocht je toch de UD client willen/moeten gebruiken dan is er wel een methode, maar die wordt afgeraden te gebruiken door WCG.

Je moet dan de volgende System variable aan maken:
UD_RUN_MULTIPROC=1
(Windowstoets-Break > Advanced > Environment Variables > System variables > New...)
Das een linke tip zonder het gehele verhaal erbij te doen Jis..... alleen die variabele en WCG-UD start 2 maal de zelfde WU op en corrumpeert de boel er ook nog bij.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 23:30 ]

• Jis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:18

Jis

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 23:29:
[...]
Das een linke tip zonder het gehele verhaal erbij te doen Jis..... alleen die variabele en WCG-UD start 2 maal de zelfde WU op en corrumpeert de boel er ook nog bij.
Naja het feit dat het wordt afgeraden impliceert volgens mij dat het niet zonder risico's is. En er staat niet dat je 2 maal dezelfde client moet starten. En ok, er staat ook niet dat je de client 2 maal moet installeren in verschillende directories om aan de 100% te komen, maja moet je dan alles voorkauwen? We zijn per slot van rekening herkauwers, geen voorkauwers hè. ;)

https://u24.gov.ua/

Verwijderd

Jis schreef op zondag 17 december 2006 @ 16:31:
[...]

Naja het feit dat het wordt afgeraden impliceert volgens mij dat het niet zonder risico's is. En er staat niet dat je 2 maal dezelfde client moet starten. En ok, er staat ook niet dat je de client 2 maal moet installeren in verschillende directories om aan de 100% te komen, maja moet je dan alles voorkauwen? We zijn per slot van rekening herkauwers, geen voorkauwers hè. ;)
Om te preciseren, 1x de agent op starten met die variabele start 2 daemons op, op 1 draad voor het zelfde werkstuk...... kleinigheidje toch voor ons doorgewinterde koeien ;>)

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Jis schreef op zondag 17 december 2006 @ 16:31:
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 16:53:
Om te preciseren, 1x de agent op starten met die variabele start 2 daemons op, op 1 draad voor het zelfde werkstuk...... kleinigheidje toch voor ons doorgewinterde koeien ;>)
Heren, vergeet niet dat hier iemand nieuw is bij het project is mogelijk geen ervaringen heeft met DC-projecten. Zoals Sekerob al aangaf: ga er niet vanuit dat iemand het na jullie beknopte technische uitleg al helemaal snapt. Voor ons ahem..."doorgewinterde" DC-ers zou dit simpel klinken, voor een n00b kan dit klinken als "twee keer windows tegelijktijd opstarten" :/ .

Mooooooeeeee......

• Bolukan
Ik heb BOINC nu 4 keer geinstalleerd en hij herkent alle 64 processoren (4x16).
(Natuurlijk in 4 verschillende directories). :)

• Bolukan
But serious:
De afgelopen 2 dagen heeft BOINC op mijn AMD3800x2 9 resultaten per dag voor 2.500 a 3.000 punten opgeleverd.

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-11 06:53
Bolukan schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:13:
Ik heb BOINC nu 4 keer geinstalleerd en hij herkent alle 64 processoren (4x16).
(Natuurlijk in 4 verschillende directories). :)
Je kan natuurlijk ook BOINC één keer installeren en het maximale aantal te gebruiken processors op 64 zetten. >:) ;) ;)
Bolukan schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:17:
But serious:
De afgelopen 2 dagen heeft BOINC op mijn AMD3800x2 9 resultaten per dag voor 2.500 a 3.000 punten opgeleverd.
Ik heb het inderdaad gezien in de [World Community Grid] hitparade van week 51
Welkom alsnog en veel plezier hier @ DPC! 8)
Pagina: 1