Toon posts:

serials keys inventariseren uit netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 486 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

gisteren ben ik al een heel stuk opweg geholpen maar het was niet precies wat ik moest hebben ( toch bedankt )

ik geef toe de administratie van de pc's hier is niet optimaal vandaar dat ik alles ga inventariseren. en in een database zetten.

maar het probleem is dit. er zijn 100den programma's om productkeys uit het reg te halen en te decrypten maar dit gaat niet werken in het netwerk. er zijn hier ongeveer 300 pc's en allmaal HP machines waar een xp pro standaart zit ingebakken met zo'n domme stikker op de case.
en de office licenties liggen in de brandkast met een nummertje erop van op welke pc deze is geinstalleerd.

nu kan ik met aida32 of everest wel van een pc waar het op geinstalleerd staat de licenties eruit halen. MAAR om dit nu op alle pc's te installeren en in een DB te zetten is een beetje veel werk.

ik heb op google gezocht om de regkeys te decrypten maar ik kom geen steek verder.

het uiteindelijke product moet dus eigelijk zijn. dat ik vanuit het loginscript de info haal die ik nodig heb uit het register maar weet iemand hoe ik die product ID's kan decrypten tot de product key van windows en office. ? zonder tussenkomst van programma's ... of een programma die dat vanuit een server kan doen zodat deze wel alle pc's pakt.

groetjes jeroen

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Maar met aida32 kan je ook gewoon een server opzetten die alle pc's gewoon onderzoekt.

edit:
hier dus ; Rapport > network report assistent

[ Voor 25% gewijzigd door Herby op 15-12-2006 11:38 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Herby schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:36:
Maar met aida32 kan je ook gewoon een server opzetten die alle pc's gewoon onderzoekt.
die optie heb ik gezien maar op een of andere manier krijg ik de licenties van die andere pc niet eruit getrokken

Verwijderd

Topicstarter
ooh dit is me nu gelukt maar dan moet op alle pc's dit programma geinstalleerd worden. en ik kan niet van alle pc's tergelijk de gegevens eruit halen die ik nodig heb hiervoor. ?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:41:
ooh dit is me nu gelukt maar dan moet op alle pc's dit programma geinstalleerd worden. en ik kan niet van alle pc's tergelijk de gegevens eruit halen die ik nodig heb hiervoor. ?
Je zult toch iets moeten. Maak anders een msi en installeerd die over met de volgende logon.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Herby schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:42:
[...]

Je zult toch iets moeten. Maak anders een msi en installeerd die over met de volgende logon.
van aida is geen setupbestand dus moet gewoon letterlijk zo op de pc geknalt worden en moet ik alleen dus even kijken of ik het op service niveau kan laten runnen. zou dus wel een mogelijkheid tot zijn.

maar ik kan ze niet allemaal tergelijk laten connecten met 1 pc ik moet dan via 1 voor 1 alle pc nummers af gaan en dat is net weer neit de bedoeling van dit

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 11:48 ]

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 17:56
Ik gebruik hier altijd Alchemy NI voor.

De client kun je gewoon via een login script draaien en installeert niets en maakt XML files op een share aan. De demo werkt gewoon, maar daar kun je in de admin client maar 5 PC's bekijken, ik geloof dat de XML files van alle andere werkplekken wel gewoon aangemaakt worden.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-07 17:30
We gebruiken hier voor onze inventaris OCS Inventory in combinatie met GLPI. Geweldige gratis programma's _/-\o_

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

Verwijderd

Topicstarter
-Klimaks- schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:57:
We gebruiken hier voor onze inventaris OCS Inventory in combinatie met GLPI. Geweldige gratis programma's _/-\o_
haalt deze ook de licentie codes eruit ?
Pagina: 1