[mod_rewrite] soms index.php, soms niet

Pagina: 1
Acties:

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-02 19:54

klaaz

it's me!

Topicstarter
Hoi samen,

Ben nieuw in de mod_rewrite materie, en kom er na lang zoeken niet uit. Ik heb een .htaccess met de volgende inhoud gemaakt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
RewriteEngine On
RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME} !-f
RewriteBase /
RewriteRule ^$                  index.php?object=website&id=1070  [NC,L]
RewriteRule ^([a-z]*)?$         index.php?object=$1  [NC,L]
RewriteRule ^([a-z]*)/?$            index.php?object=$1  [NC,L]
RewriteRule ^([a-z]*)/([A-Za-z0-9]+)?$          index.php?object=$1&id=$2  [NC,L]
RewriteRule ^([a-z]*)/([A-Za-z0-9]+)/?$             index.php?object=$1&id=$2  [NC,L]
RewriteRule ^([a-z]*)/([A-Za-z0-9]+)/([A-Za-z0-9]+)?$   index.php?object=$1&id=$2&sub=$3 [NC,L] 
RewriteRule ^([a-z]*)/([A-Za-z0-9]+)/([A-Za-z0-9]+)/?$  index.php?object=$1&id=$2&sub=$3 [NC,L]

Het probleem is dat deze rules goed werken maar op willkeurige momenten index.php probeert te laden in de url mappen zoals deze in de URL wordt genoemd. Bijvoorbeeld:

http://www.domeinnaam.nl/website/1048/index.php

De normale url moet zijn:

http://www.domeinnaam.nl/website/1048/

Zoals gezegd: in 9 van de 10 gevallen gaat dit goed, maar af en toe springt hij toch terug naar index.php.

Kan iemand deze mod_rewrite amateur helpen?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik kan je wel hiermee helpen: Waar hoort mijn topic?
>> WSS

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Ok, ik vond de meeste mod_rewrite topics in PRG, vandaar...

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Kom er nog steeds niet uit. Heb een regel toegevoegd om de index,php erachter weg te halen, maar het werkt niet... Mag dit draadje misschien weer terug naar PRG? Ik heb het idee dat daar toch meer mensen rondhangen die met deze materie bezig zijn...

Verwijderd

Maak het makkelijker, en maak bij voorkeur één rule die alles matcht, en laat je script de URL zelf analyseren. Zo heb je minder kans dat je rules hebt die elkaar in de weg kunnen zitten, en een mechanisme om die URL's te genereren heb je toch al, dus kun je er net zo goed een maken die ze ook nog kan ontleden.

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Dat is nu juist het punt, heb al vele verschillende mogelijkheden geprobeerd, en dit is het enige wat (helaas voor 95% van de tijd) werkt...

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
8)7 O, o, o.

Het bleek dat ik ergens in een eigen javascriptje een voorwaardelijke reload had naar index.php... Hoe simpel kunnen zaken soms zijn... :z Veranderd in een history.go(0); en de zaak werkt als een zonnetje!

Deze mag dus dicht!
Pagina: 1