Toon posts:

[BF2]Alleen in deze game heb ik artifacts?!

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb de afgelopen weken al een aantal problemen met Battlefield 2

Ik krijg een soort artifacts door me beeld heen tijdens spelen.

Niet constant maar zo af en toe heb ik bijvoorbeeld zwarte vlakken, strepen vanaf medicpakketjes tot aan de hemel,gewoon een vierkant blauw blok in de lucht heb ik ook al gezien, half beeld heb ik ook al gehad.

Ook heb ik de laatste tijd veel crashes na me desktop toe.

In het ergste geval komt er een blauw scherm met een stopfout.

Ik herhaal ik heb dit dus alleen bij battlefield 2 en na de patch 1.41

Ik speel alles op hoog met AAx4 op 1280x1024@75h

Ik zou graag wat screens willen posten maar weet niet hoe dat moet aangezien dit de 1e keer is dat ik een topic open.

Ik vraag me af wat is er nou niet goed?.........ligt het nou aan die patch?(want ik heb wel eens gehad dat ik vanuit bf2 een melding kreeg tijdens het laden van een map met de melding dat er een memoryleak in zat 8)7 of is er wat kapot?.....me voeding?....of me videokaart?.....

Heb verder nix meer overclockt op dit moment , had alleen me processor overclockt.

Ondertussen clean-install gedaan windows en alle drivers van mobo,graka en audio zijn up to date

Hieronder nog wat specs

P5B
e6400
XFX 7900 GT
Corsair 2 gig pc 6400
creative x-fi
coolermaster 450w
maxtor 160gig

Sorry misschien voor het lange verhaal maar ik weet het ook niet meer!
Als ik nog wat moet toevoegen dan hoor ik het graag

groet bombxpert

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:50
Vreemd... ik heb precies hetzelfde alleen gebeurd het bij mij elke keer in de map ''Warlord'' (SF-map). Tot nu toe nog nooit een andere map gehad met artifacts... weet iemand hier meer vanaf? Is het iets met dual-core processors?

Ik heb overigens een MSI 7900GTO, X-Fi en een AMD X2 processor.

EDIT: zojuist een uur naar artifacts laten testen in atitool, resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img169.imagevenue.com/loc307/th_23195_artifacts_test_122_307lo.JPG

geen artifacts gevonden dus... mag ik aannemen dat het dan echt aan BF2 ligt?

EDIT2: heb het niet alleen bij warlord maar bij meerdere mappen...

[ Voor 61% gewijzigd door Jorn1986 op 26-12-2006 16:21 ]

• Jorn1986
Weet iemand een oplossing? Is erg vervelend als je lekker aan het spelen bent en de artifacts uit het niets komen en je de computer opnieuw moet opstarten voordat je weer verder kan spelen... :(

Heb overigens zojuist de 93.71 (WHQL certified) driver geinstalleerd maar het gebeurd soms nog steeds...

• Jorn1986
*kickje* iemand een idee?

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:43

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Geen idee , maar misschien ligt het aan de settings waar je op speelt.
Je zou eens kunnen proberen zoals dingen uit te schakelen zoals bijv. AA en de AF uit te zetten.

Veel suc6

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 11:53
Het kan ook zijn dat BF2 een functie aanroept die andere 3D games / programma's niet gebruiken.

Mijn Geforce 6800LE kon ik unlocken naar 16x1,6vp maar dan had ik in C&C Generals om de 5 minuten ofzo even een flits zwart beeld. Als ik hem terugzette op 16x1,5vp draait alles perfect.

Ik kon dit ook nergens anders oproepen. Alleen in Generals.

Moraal van het verhaal, het kan best zijn dat je kaart kapot is, ook al geeft Atitool aan dat dit niet het geval is en heb je maar problemen in één spel.

• Jan-Jo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09-2012
Dit probleem heb ik ook gehad met 2 kaarten de 7600gt en 7900gt.
Bij de ene verholpen door het plaatsen van een zalman koeler en RAM Heatsinks (geheugen werd namelijk te warm en werd niet gekoeld door de standaard koeler.
En bij de andere om helemaal terug te gaan naar driver 84.21.

Hopelijk heb je hier wat aan.

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Same here, ik heb ook last van artifact bij battlefield 2145. Getest, en bij andere games niets gevonden. Ik denk dat het aan hun aansturing ligt, niet aan de drivers.

Specs:
AMD Athlon64 x2 3800+
Sapphire ATI x1600Pro 256Mb

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

• Jorn1986
Na met een maat van me dit besproken te hebben die zo'n beetje 5 keer een 7900GTX had moeten omruilen voordat hij een goede had, bleek dus dat mijn kaart ook niet helemaal 100% was en dus fouten ging leveren. Gezien dat dus aan de kaart ligt heb ik hem RMA gestuurd en ik hoop dat ik binnenkort een nieuwe mag ontvangen.
Pagina: 1