Ik zou graag een fix openbaar willen stellen omdat er over het onderwerp best wel weining te vinden is op google(iedergeval geen bruikbare fix)
Na een grote schoonmaak( format) en windows erop, bleek dat ik geen een normalen video driver er op kon zetten, ik kreeg de melding dat ik geen plug and play driver gebruikte.
Na wat rondsnuffelen in de beeldscherm opties bleek dat vgasave als standaard adapter gebruikt te worden.
Probleem was dat de vgasave non plug and play driver het overnam, dan de standard plug and play driver.
Het was niet mogelijk om plug and play driver in VGA modus op te starten
of de adapter te wisselen in veilig modus. Het bastand moet je niet verwijderen want dit bestand is soort back-up video driver(voor veilige modus). Dus als je het zou verwijderen zou je met een zwart scherm komen te zitten en moet vgasave reactiveren in recover modus of F8, laast gewerkte instellingen.
Drivers opnieuw installeren en verwijderen(dit opgeruimd met driver cleaner)
werkten voor geen meter, ook een bios reset haalde niks uit.
apparaten in apparatenbeheer verwijderen of wijzigen liep op het zelfde uit.
Het werd nu wel heel vermoeiend na 2 herinstallatie omdat telkens de vgasave driver het overnam.
En ineens zag ik de ATI Omega drivers in me back-up folder staan(getweakde drivers), dus ik dacht waarom niet. En puur toevallig overschrijft hij de instellingen van vgasave, en de rest was een eitje
fix
1.Download Omega drivers
2.installeer het.(restart)
3.Overschrijf de Omega drivers nu met jouw ATI driver
4.Restart, alles moet nu werken na behoren
(er kan een slotjes op)
Na een grote schoonmaak( format) en windows erop, bleek dat ik geen een normalen video driver er op kon zetten, ik kreeg de melding dat ik geen plug and play driver gebruikte.
Na wat rondsnuffelen in de beeldscherm opties bleek dat vgasave als standaard adapter gebruikt te worden.
Probleem was dat de vgasave non plug and play driver het overnam, dan de standard plug and play driver.
Het was niet mogelijk om plug and play driver in VGA modus op te starten
of de adapter te wisselen in veilig modus. Het bastand moet je niet verwijderen want dit bestand is soort back-up video driver(voor veilige modus). Dus als je het zou verwijderen zou je met een zwart scherm komen te zitten en moet vgasave reactiveren in recover modus of F8, laast gewerkte instellingen.
Drivers opnieuw installeren en verwijderen(dit opgeruimd met driver cleaner)
werkten voor geen meter, ook een bios reset haalde niks uit.
apparaten in apparatenbeheer verwijderen of wijzigen liep op het zelfde uit.
Het werd nu wel heel vermoeiend na 2 herinstallatie omdat telkens de vgasave driver het overnam.
En ineens zag ik de ATI Omega drivers in me back-up folder staan(getweakde drivers), dus ik dacht waarom niet. En puur toevallig overschrijft hij de instellingen van vgasave, en de rest was een eitje
fix
1.Download Omega drivers
2.installeer het.(restart)
3.Overschrijf de Omega drivers nu met jouw ATI driver
4.Restart, alles moet nu werken na behoren
(er kan een slotjes op)