Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Jeuh, vliegen! Maarre... e-tickets en online inchecken?

Pagina: 1
Acties:
  • 585 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Jeah, ik mag op vakantie!!

Dit keer heb ik weer e-tickets gekregen, maar wat nieuw is, is dat de vliegtuigmaatschappij nu mogelijk maakt om 24u van tevoren online in te checken.
Nooit meegemaakt, dus een paar vragen:

Kan ik online inchecken maar mag ik dan nog bagage meenemen? Dus moet ik eerst inchecken om vervolgens weer in de rij te gaan staan bij de balie om mijn koffer af te leveren? 8)7

Ik ga met mijn vriendin. Als ervaren internetter is het dus geen probleem voor mij om midden in de nacht in te checken, maar moet ik dan 2x inloggen en dan een plaats kiezen of kan ik in 1x voor 2 personen blokken?
Dan wordt het dus met twee browsers tegelijkertijd werken namelijk... stel je voor dat net iemand ook naast je wilt blokken...

En... Op de website staat
"Please ensure you input the name in English as it appears on your reservation"

Nou is mijn ticket direct afgeboekt in worldspan met mijn initialen. Moet ik dan mijn achternaam/initialen invullen of toch achternaam+paspoortnaam?

Dus op mijn ticket staat ATHLON/KMFMR
Moet ik dan Athlon voor achternaam en KMFMR voor voornaam of KMF invullen?

Ennee... een A4tje is best groot. Mag ik die ticket ook een beetje verkleinen tot creditcardformaat? Vroeger op school kon ik 4 A4tjes uitprinten in creditcardformaat voor tentamen, en dat was met een inkjet. Nu heb ik een laserprinter, dus dat moet toch kunnen? Alleen de nummer is toch nodig? Mag ik die onzintekst weglaten?
deze dus:
* ELECTRONIC TICKET * POSITIVE IDENTIFICATION REQUIRED AT CHECK-IN
**CARRIAGE AND OTHER SERVICES PROVIDED BY THE CARRIER ARE SUBJECT TO
CONDITIONS OF CARRIAGE WHICH HEREBY INCORPORATED BY REFERENCE. THESE
CONDITIONS MAY BE OBTAINED FROM THE ISSUING CARRIER.**
IF THE PASSENGERS JOURNEY INVOLVES AN ULTIMATE DESTINATION OR
STOP IN A COUNTRY OTHER THAN COUNTRY OF DEPARTURE THE WARSAW
CONVENTION MAY BE APPLICABLE AND THE CONVENTION GOVERNS AND IN
MOST CASES LIMITS THE LIABILITY OF CARRIERS FOR DEATH OR
PERSONAL INJURY AND IN RESPECT OF LOSS OF OR DAMAGE TO BAGGAGE.
RESTRICTIONS-VALID CX ONLY/RERT CHNGE AT EUR100

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik vlieg erg vaak, meerdere keren per maand. Steeds met andere maatschappij. Ik kan je wel helpen, maar als je verteld bij welke maatschappij je hebt geboekt, kan ik er wat specifieker op ingaan :)

Kan je wel 1 ding vertellen: Internet check-in = _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 14-12-2006 23:21 ]

• kmf
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:21:
[...]

Ik vlieg erg vaak, meerdere keren per maand. Steeds met andere maatschappij. Ik kan je wel helpen, maar als je verteld bij welke maatschappij je hebt geboekt, kan ik er wat specifieker op ingaan :)

Kan je wel 1 ding vertellen: Internet check-in = _/-\o_
cathay pacific dus :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• PWM
  • Niet online

PWM

Ok.
kmf schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:18:
Kan ik online inchecken maar mag ik dan nog bagage meenemen? Dus moet ik eerst inchecken om vervolgens weer in de rij te gaan staan bij de balie om mijn koffer af te leveren? 8)7
Inderdaad, je moet daarvoor weer in de rij gaan staan :) Duurt in 99% van de gevallen wel veel minder lang, dan in de incheck rij staan.
Ik ga met mijn vriendin. Als ervaren internetter is het dus geen probleem voor mij om midden in de nacht in te checken, maar moet ik dan 2x inloggen en dan een plaats kiezen of kan ik in 1x voor 2 personen blokken?

Dan wordt het dus met twee browsers tegelijkertijd werken namelijk... stel je voor dat net iemand ook naast je wilt blokken...
Hangt van de boeking af. Soms kan je inderdaad voor je reisgenoot een stoel aanwijzen. Dan moeten de tickets wel aan elkaar gekoppeld zijn.

Ervaring leert dat het echt niet zo'n vaart loopt. Mocht je toch net op die seconde de stoel mislopen, dan kan je hem altijd, via internet, nog aanpassen.
En... Op de website staat
"Please ensure you input the name in English as it appears on your reservation"

Nou is mijn ticket direct afgeboekt in worldspan met mijn initialen. Moet ik dan mijn achternaam/initialen invullen of toch achternaam+paspoortnaam?

Dus op mijn ticket staat ATHLON/KMFMR
Moet ik dan Athlon voor achternaam en KMFMR voor voornaam of KMF invullen?
Gewoon even proberen. Dat is alleen om in te loggen, als het al nodig is. Het ticket wordt op de juiste manier uitgeprint, daar kan je niets aan veranderen.
Ennee... een A4tje is best groot. Mag ik die ticket ook een beetje verkleinen tot creditcardformaat? Vroeger op school kon ik 4 A4tjes uitprinten in creditcardformaat voor tentamen, en dat was met een inkjet. Nu heb ik een laserprinter, dus dat moet toch kunnen? Alleen de nummer is toch nodig?
Een A4 kan je mooi opgevouwen in je kontzak stoppen. Ik heb het nooit geprobeerd het te verkleinen.
Mag ik die onzintekst weglaten?
deze dus:

[...]
Tot nu toe laat ik die zelf wel altijd weg. Of het mag weet ik niet, maar je zou net zo'n zeikbak treffen. Ik ga zelf altijd via Privium naar binnen, dus sta nooit bij de "gewone Douane" in de rij.

Overigens doe ik het meestal zo:

Ik check in via internet, om op die manier mijn stoel zelf te kunnen kiezen. Ik ben 1.98, en helaas is been ruimte klein, zelfs in Business Class. Een goede stoel is voor mij een must. Weet je niet welke stoel je moet nemen, kijk op www.seatguru.com

Eenmaal ingecheked via internet print ik niets uit. Ik ga gewoon op Schiphol naar 1 van de 3864 incheck appararaten en print mijn boarding pass en bagage stickers. Apparaten zat.

Op die manier heb je alles bij de hand. Weet je zeker dat je de goede spullen hebt, heb je de bagage labels, en, het meest belangrijke, heb je je eigen stoel uitgezocht. Ook al check je opnieuw in op Schiphol, de stoel blijft op jouw naam staan.

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 14-12-2006 23:32 ]

Verwijderd

In principe heb je die e-ticket of zelfs de boarding pass niet nodig. Je kunt je gewoon bij de balie melden met je paspoort (moet je toch voor je bagage) en dan printen hun je boarding pass uit. :)

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:34:
In principe heb je die e-ticket of zelfs de boarding pass niet nodig. Je kunt je gewoon bij de balie melden met je paspoort (moet je toch voor je bagage) en dan printen hun je boarding pass uit. :)
Yupz, true.

Ik doe het zelf achter het apparaat, zodat ik zeker weet dat de goede stoel er op staat :) Ook zijn op de dag zelf vaak stoelen vrij, die via internet niet te kiezen waren, die kan je dan inpikken :)

Overigens gaat het stoelenverhaal natuurlijk alleen op voor de langere vluchten. Voor de 1 uur vluchten in Europa, maakt het me niet uit.

• kmf
  • Niet online
Zijn die priviumpilaren niet alleen bedoeld voor KLM-vluchten? Zijn er ook speciale "cool nerds who already checked in through internet"-rijen waar je niet hoeft te wachten?

En, als ik thuis al ingecheckt had, moet ik dan nog steeds 2,5 uur voor vertrek op het vliegveld zijn? Een emergency exitseat is natuurlijk wel het lekkerste, dus toch proberen, ook al is de kans groot dat die al afgeblokt zijn. Mocht ik ze toch te pakken kunnen krijgen, zijn ze dan ook echt van mij of moet ik deze nog gaan verifieren?

Ik denk dat ik voor 68AB ga. Helemaal achterin, maar net niet helemaal. Meest rustig denk ik. En vlakbij de gallery, dus kan even beentjes strekken indien nodig.

[ Voor 25% gewijzigd door kmf op 14-12-2006 23:51 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

kmf schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:44:
Zijn die priviumpilaren niet alleen bedoeld voor KLM-vluchten? Zijn er ook speciale "cool nerds who already checked in through internet"-rijen waar je niet hoeft te wachten?
De incheck pilaren zijn voor iedereen.

Privium is een manier om snel langs de Douane te komen. Dit werkt met Irisscan. Ik kan daardoor zo langs de lange rijen wachtenden lopen :+
En, als ik thuis al ingecheckt had, moet ik dan nog steeds 2,5 uur voor vertrek op het vliegveld zijn?
Normaal niet hoor. Voor vluchten binnen Europa ben ik meestal een 20 minuten van te voren op Schiphol. Buiten Europa een uur. Alleen de US langer. Op zich maakt het niet uit om wat eerder te zijn, je vermaakt je wel achter de Douane. 2 1/2 uur is onzin. Je moet er echter wel aan denken dat je koffers mee moeten, daarom wel op tijd komen.
Een emergency exitseat is natuurlijk wel het lekkerste, dus toch proberen, ook al is de kans groot dat die al afgeblokt zijn. Mocht ik ze toch te pakken kunnen krijgen, zijn ze dan ook echt van mij of moet ik deze nog gaan verifieren?
Normaal gesproken zijn die gewoon voor jou. Dit veranderd alleen als er mensen na jou een hele goede reden hebben om die stoel te krijgen, zoals medische gronden, waardoor beenruimte heel belangrijk is. Ook mensen van de Club van Lange mensen krijgen voorrang. Ik heb het op tientallen vluchten, slechts 1 keer meegemaakt dat de stoel naar iemand anders ging.
Ik denk dat ik voor 68AB ga. Helemaal achterin, maar net niet helemaal. Meest rustig denk ik. En vlakbij de gallery, dus kan even beentjes strekken indien nodig.
Ik weet niet met welke kist je vliegt, maar:

De plaatsen voor de pantry's, waar vaak het scherm hangt zijn heerlijk. Je hebt 2 meter beenruimte voor je. Dat is bijvoorbeeld rij 54 in een Airbus 330-300.

Die plekken moet je alleen nemen als je toch niet gaat slapen. Anders is het er wel druk.

Nooit in zo'n (dus voor de Pantry/Videoscherm, rij de A of K stoel nemen. Het is namelijk ook de Emergency Exit rij. Stoel A en K zitten tegen de deur aan, en die hebben een vreemde bobbel in de Airbus. Hierdoor kan je je benen niet languit doen, maar moet je schuin zitten.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-11 22:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@PWM
Ik heb afgelopen winter vrij veel gevlogen, en je verhaal over de emergency exits gaat niet helemaal op. Je kan deze gewoon kiezen, alleen worden de mensen die jij op medische gronden op die plek neer wilt zetten, daar juist weggehaald. De reden is heel simpel. De passagiers die bij een nooduitgang zitten, moeten in staat zijn de deur te openen, door het raam te kunnen beoordelen of het wel veilig is, en over een goed gehoor beschikken. Ik heb op mijn vluchten mee gemaakt, dat oudere mensen (60+) juist van die plekken weggehaald worden omdat ze niet in staat zouden zijn om een deur te openen.

@TS
Hoe verder je achter de vleugels zit, hoe onrustiger de vlucht wordt. De neus is het meest stabiele deel van het vliegtuig en hoe verder je naar achteren gaat, hoe meer het beweegt.

Die 2,5 uur voor de tijd aanwezig zijn, is niet echt nodig. Ik heb altijd maar een uur ervoor uitgetrokken, maar ik reisde toen ook licht (alleen een backpack en een kleine tas). Vergeet niet dat Schiphol erg groot is, en dat je zomaar een half uur kwijt bent om van duane naar de gate te komen, helemaal als je nog onbekent bent. Daarnaast is het ook wel fijn als je wat verder vliegt (wat je waarschijnlijk gaat doen, gezien je maatschappij) om nog even wat te drinken en eventueel te roken.

Maar internet check-in is echt super. De avond voor vertrek even activeren en op het vliegveld hoef je alleen maar je boarding-pass op te halen en bagage in te leveren (en daarna langs de grote vrienden van de Duane).

Overigens is dat in Azië erg grappig (vooral HongKong). Als blanke wordt je nauwelijks gecontroleerd (vluchtige blik op paspoort en jouw), terwijl aziaten echt helemaal doorgelicht lijken te worden (opzoeken in de computer, scannen, etc).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• PWM
  • Niet online

PWM

deepbass909 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:02:
@PWM
Ik heb afgelopen winter vrij veel gevlogen, en je verhaal over de emergency exits gaat niet helemaal op. Je kan deze gewoon kiezen, alleen worden de mensen die jij op medische gronden op die plek neer wilt zetten, daar juist weggehaald. De reden is heel simpel. De passagiers die bij een nooduitgang zitten, moeten in staat zijn de deur te openen, door het raam te kunnen beoordelen of het wel veilig is, en over een goed gehoor beschikken. Ik heb op mijn vluchten mee gemaakt, dat oudere mensen (60+) juist van die plekken weggehaald worden omdat ze niet in staat zouden zijn om een deur te openen.
Medische gronden betekend niet dat je niets meer kan :)

Heb je in het verleden veel last gehad van je rug, kan je op die medische gronden gewoon een Emergency Exit toegewezen krijgen. Is je been net uit het gips, dan ook.

Dat zijn mensen die prima een deur kunnen openen, maar net even die extra beenruimte nodig hebben.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-11 06:42

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:29:
Ik check in via internet, om op die manier mijn stoel zelf te kunnen kiezen. Ik ben 1.98, en helaas is been ruimte klein, zelfs in Business Class. Een goede stoel is voor mij een must. Weet je niet welke stoel je moet nemen, kijk op www.seatguru.com
Handige site, *bookmarked* :)

Heb zelf ook Privium (erg handig), als ik alleen handbagage heb (inmiddels stuk lastiger geworden) zorg ik dat ik op de boarding-tijd op Schiphol ben, dan heb ik tijd genoeg om door de douane te gaan, een krantje op te pikken en naar de gate te hobbelen.
Intercontinentale vluchten neem ik altijd een uurtje extra voor het afdroppen van de bagage en bietsen om een first class stoel :P (nog nooit gelukt helaas :X)

Verwijderd

Internet checking = _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik had mijn ticket geboekt naar Curacao, etickit plaats 69 gereserveerd, op de dag van aankomst me koffer afgedropt en schiphol verkend, na 2 uur wandelen naar vliegtuig gelopen en gelachen om de aapjes die normale tickets hadden

in 1 woord

Heerlijk, vooral als je vaak vliegt, ik vlieg gemiddeld 8x per jaar naar curacao

• kmf
  • Niet online
Ik ben inmiddels ook weer terug van vakantie. Dat internetchecken is wel heel leuk, hoewel de "leukste" plaatsen natuurlijk al weggeboekt waren (de bulkheads had ik op eerdere vluchten al in gezeten en was er niet zo van onder de indruk. Armrests konden niet omhoog omdat daar de entertainment systeem zat en tafeltje. En extra beenruimte is leuk, maar dan heb je ook geen voetsteun...)

Ik heb er voor gekozen om achterin het vliegtuig te zitten omdat ik uit ervaring weet dat de kinderen en de families heel vaak in het midden zitten. En dus kabaal, ook door de motoren. Achterin was het heel rustig.

In ieder geval. Die e-tickets was wel makkelijk bij de heen en terugvlucht. Online al ingechekt, dus kon ik bij de online checkinbalie. Dat betekent dat er maar 2 mensen voor me zaten in de rij die maar 2 minuten nodig hebben om hun bagage te droppen, in plaats van die andere rijen waar vijf dozijn mensen stonden te wachten (verschillende vluchten, zelfde balie).
Wel denk ik, dat als je online incheckt, de kans op upgrades niet meer aanwezig is. Maar ja... in de paar dozijn keer dat ik had gevlogen was ik maar 1 keer geupgrade naar business class. En dat was alleen omdat ik mijn vlucht had gemist en de vervangende alleen business class plaatsen over hadden.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PWM schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:29:
Ik ben 1.98, en helaas is been ruimte klein, zelfs in Business Class.
In BC van Singair kon ik met uitgestrekte benen net de stoel voor me aanraken, en ik ben 1.83 dus daar moet jij meer dan genoeg ruimte hebben lijkt me..
BC en BC is niet altijd hetzelfde op korte vluchtjes zoals AMS-LHR dan is de BC amper ruimer dand economy.. maar op lange vluchten scheelt het echt behoorlijk..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

kmf schreef op maandag 08 januari 2007 @ 08:58:

Wel denk ik, dat als je online incheckt, de kans op upgrades niet meer aanwezig is. Maar ja... in de paar dozijn keer dat ik had gevlogen was ik maar 1 keer geupgrade naar business class. En dat was alleen omdat ik mijn vlucht had gemist en de vervangende alleen business class plaatsen over hadden.
Upgrades hoeft de 'gewone' passagier toch niet meer op te rekenen, als er mensen op de wachtlijst voor economy staan en de C class is nog niet vol, dan worden eerst alle frequent flyers, cardholders, vrienden van de directeur (;)) etc. geupgrade. Met als resultaat dat er weer M plaatsen over zijn voor de mensen op de wachtlijst.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
deepbass909 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:02:
Die 2,5 uur voor de tijd aanwezig zijn, is niet echt nodig.
Vroeger niet, maar met de extra controles is het toch wat riskanter geworden. Sta je ineens een uur voor de douane in de rij :X

Vlieg morgen naar de VS en probeer om 2.5u van tevoren op Schiphol te zijn, genoeg om vertraging met de trein, bagage inchecken (eitje met die e-tickets) en security checks, etc. af te vangen.

Soms heeft het trouwens ook nog zin om aan de balie in te checken en bv te vragen naar een rij waar niemand naast je zit (handig op lange vluchten om nog wat slaap horizontaal in te halen).

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Rukapul schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:07:
[...]

Vroeger niet, maar met de extra controles is het toch wat riskanter geworden. Sta je ineens een uur voor de douane in de rij :X

Vlieg morgen naar de VS en probeer om 2.5u van tevoren op Schiphol te zijn, genoeg om vertraging met de trein, bagage inchecken (eitje met die e-tickets) en security checks, etc. af te vangen.
Let er wel op dat online inchecken op vluchten van europa naar de VS niet mogelijk is (niet bij United in ieder geval) en dat je dus (tenzij je business/first reist) alsnog in de rij voor het "plebs" staat te wachten.

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Mjah, United met z'n prijsdumping. KLM zegt er het volgende over:
Afwijkende inchecktijden
Voor de volgende vluchten is internet check-in vanaf 24 uur tot 1 uur voor vertrek beschikbaar:
* Vluchten van Amsterdam naar de VS.

[...]

Bespaar tijd wanneer u naar de VS reist
Amerikaanse regelgeving vereist dat passagiers die naar en vanuit de VS reizen om aanvullende informatie wordt gevraagd. U kunt tijd besparen op de luchthaven door deze gegevens vooraf online in te vullen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:29
kmf schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:18:
Ennee... een A4tje is best groot. Mag ik die ticket ook een beetje verkleinen tot creditcardformaat? Vroeger op school kon ik 4 A4tjes uitprinten in creditcardformaat voor tentamen, en dat was met een inkjet. Nu heb ik een laserprinter, dus dat moet toch kunnen? Alleen de nummer is toch nodig? Mag ik die onzintekst weglaten?
deze dus:

[...]
Hangt van de maatschappij af, maar zowel bij Turkish Airlines als bij de KLM had ik vorige week geen probleem met een geschreven vodje met daarop een reserveringscode. Uiteindelijk kijken ze daar niet eens naar: ze kijken voornamelijk naar de naam op je paspoort, die moet dezelfde zijn waarmee je reserveert. Je haalt in principe gewoon met je paspoort je ticket op bij de incheckbalie.

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Rukapul schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:33:
Mjah, United met z'n prijsdumping. KLM zegt er het volgende over:

[...]
Heeft KLM toch iets beter dan United ;)

Ik denk trouwens dat het meer te maken heeft met Amerikaanse regelgeving (waar United dus onder valt). In principe is het voor een vliegmaatschappij voordeliger om mensen online te laten inchecken.

* Ingmar poept trouwens op KLM

Ik vlieg normaal gesproken van Amsterdam naar Chicago (KLM vliegt met 747s) en heb met 1.98m echt 0.0 comfort/beenruimte in die KLM-krotten. Bij united lukt het me 9 van de 10 keer om (in ieder geval) een stoel in economy plus te krijgen (3-4 inch extra beenruimte, bovenop de 1-2 inch die ze sowieso al meer bieden dan KLM). Als UA nu nog met 777's gaat vliegen ipv hun gare 763's zou ik helemaal happy zijn ;)

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

_JGC_ schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 01:08:
[...]

Hangt van de maatschappij af, maar zowel bij Turkish Airlines als bij de KLM had ik vorige week geen probleem met een geschreven vodje met daarop een reserveringscode. Uiteindelijk kijken ze daar niet eens naar: ze kijken voornamelijk naar de naam op je paspoort, die moet dezelfde zijn waarmee je reserveert. Je haalt in principe gewoon met je paspoort je ticket op bij de incheckbalie.
Idd. Ik vlieg vrij vaak, met name met Europese budgetmaatschappijen (vnl. Wizzair, Ryanair, Germanwings, ook af en toe AirBerlin, Easyjet, Blue1). Allemaal werken ze in theorie met een reserveringscode. Maar slechts bij hoge uitzondering vragen ze erom. Meestal geef je gewoon je paspoort af. Klopt dat met de gegevens in de computer? Dan vlieg je mee. Zo niet niet. Best simpel zolang je je paspoort niet vergeet :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1