Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Verwijderd
Dit kan namelijk wel bij mijn 7900gt's
coolbits kan ook je fans lager schoefen
vandaar ook de stillere koeler
Verwijderd
gewoon even letten op je temp terwijl je de fan terug zetdierkx36 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:25:
Dat zijn dingen waar ik persoonlijk liever niet mee ga spelen![]()
vandaar ook de stillere koeler
Meestal kan je wel 25% van de fan rpm afhalen.
In tegen deel die van mij hoor je niet eens omdat mijn moederbord op zijn kop staat.
De gpu's hun koelelement met fan wijzen naar boven toe richting de hemel.
Kunnen bijna passief draaien omdat de hitte gelijk weg kunnen.
Maar goed jij heb niet zo kast dus moet je het anders oplossen.
Je kan een zalman kopen die passen op alle videokaarten omdat de bevesteging kan schuifen.
Vergeet niet om de zalman koelblokje voor de geheugen van je kaart ook te monteren.
Dat van die Zalmans wist ik dat die erzijn voor deze videokaartVerwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:33:
[...]
gewoon even letten op je temp terwijl je de fan terug zet
Meestal kan je wel 25% van de fan rpm afhalen.
In tegen deel die van mij hoor je niet eens omdat mijn moederbord op zijn kop staat.
De gpu's hun koelelement met fan wijzen naar boven toe richting de hemel.
Kunnen bijna passief draaien omdat de hitte gelijk weg kunnen.
Maar goed jij heb niet zo kast dus moet je het anders oplossen.
Je kan een zalman kopen die passen op alle videokaarten omdat de bevesteging kan schuifen.
Vergeet niet om de zalman koelblokje voor de geheugen van je kaart ook te monteren.
Ik ga eerst afwachten of het mogelijk is een Arctic te gebruiken zo niet wordt et toch Zalman
[ Voor 27% gewijzigd door Janssen op 15-12-2006 08:52 ]
dat moet je even uitleggenJanssen schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 08:51:
Ik heb de kaart ook en heb er een Zalman VF-900u opgezet. Deze is aangesloten op de Zalman FanMate II. Met de fanmate op zn laagste blijft de kaart nog steeds koel en hoor je helemaal niks. En die memory heatsinks zijn niet verplicht. De chips worden door de originele koeler ook niet gekoeld. Sinks op mem zijn vaak zelfs nadelig.
mij is nog altijd geleert : koeler is beter
Nou, speciaal voor jou nog een keer dan: Memory heatsinks zorgen er veelal voor dat het geheugen juist de warmte langer vasthoudt. Zo had ik in mijn vorige pc 2x1GB pc4000 en die klokten met heatsinks slechter dan zonder. Dit was in beide situaties met een 120mm fan op het geheugen gericht. Geheugen koelen heeft bijna nooit zin. Er zijn nu zelfs watergekoelde en heatpipegekoelde sticks verkrijgbaar. Ik kan echt hartelijk lachen om mensen die zoiets kopen.dierkx36 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:44:
[...]
dat moet je even uitleggen![]()
![]()
mij is nog altijd geleert : koeler is beter
[ Voor 14% gewijzigd door Janssen op 15-12-2006 12:01 ]
Grappig want ik heb al meerdere malen precies het tegenovergestelde meegemaakt.Janssen schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:56:
[...]
Nou, speciaal voor jou nog een keer dan: Memory heatsinks zorgen er veelal voor dat het geheugen juist de warmte langer vasthoudt. Zo had ik in mijn vorige pc 2x1GB pc4000 en die klokten met heatsinks slechter dan zonder. Dit was in beide situaties met een 120mm fan op het geheugen gericht. Geheugen koelen heeft bijna nooit zin. Er zijn nu zelfs watergekoelde en heatpipegekoelde sticks verkrijgbaar. Ik kan echt hartelijk lachen om mensen die zoiets kopen.![]()
![]()
Maar volgens jou theorie zou plastic / bakeliet de warmte sneller afstaan dan een stukje metaal.
Ik denk dat er in jouw geval wat mis was met de geleiding.
En als de hittegeleiding niet goed is, dan houd eigenlijk niet eens de sink maar de ruimte tussen de sink en het geheugen de warmte vast.
Maar de koelcapaciteit van een koud stuk ijzer is nog altijd beter dan die van lucht.
(Anders zat er in een auto geen radiator maar een open bak met water).
Ik heb zelf 2 paar high end DDR400 modules en die dingen clocken door de actief gekoelde heatsink als de ziekte over.
(Zonder sinks en actieve koeling 45 graden stressed, met sinks 32 graden stressed).
En om dan helemaal terug te komen op de vloeistof koelbare sinks van OCZ, die dingen ownen dus goed hard.
Die kun je ook echt totaal niet vergelijken met luchtgekoelde sinks, omdat die koeling bij de juiste flow de sinks nog vele graden lager krijgt dan met luchttkoeling.
En als je naar video kaarten gaat kijken en dan met name de geheugen koeling en overclocken dan zou je als je enigsinds wat ervaring hebt op dat gebied weten dat zelfs 2-4 graden het verschil kan maken waardoor kloksnelheden kunnen toenemen.
[ Voor 17% gewijzigd door Da_maniaC op 15-12-2006 12:15 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Vertel me niets over geleiding. Die sinks heb ik eerst gevlakt, en vervolgens gemonteerd met AS Adhesive.DJ_The_SP schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:11:
[...]
<knip>
Ik denk dat er in jouw geval wat mis was met de geleiding.
<knip>
Ok dan, meneer de professional.Janssen schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:14:
[...]
Vertel me niets over geleiding. Die sinks heb ik eerst gevlakt, en vervolgens gemonteerd met AS Adhesive.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Zit net effe Ghost Recon Advanced Warfighter te spelen en de 7600 trek 't niet
De afstellingen op hoog gezet en het beeld stottert
Ook met Superbike Riding Challange
De waarde wat lager gezet en dan gaat 't redelijk goed ,alleen het beeld is ook meteen een stuk minder
En Splinter Cell Double Agent draait ze op alle instelling hoog feilloos
Snap 't effe niet
Welke software kan je bebruiken om de instellingen van je videokaart te controleren
(bedoel pipelines ,RAM & GPU MHz etc)
Ik heb nTune ,Coolbits en een paar andere al geprobeert maar die werken niet
Vista ligt weer eens dwars denk ik
GRAW is gewoon een zeer zwaar spel. Zet iig AA en AF uit of laag.dierkx36 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:45:
<knip>
Zit net effe Ghost Recon Advanced Warfighter te spelen en de 7600 trek 't niet![]()
<knip>
gedaan ,liep wat beter ,alleen zag het er niet uitJanssen schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:50:
[...]
GRAW is gewoon een zeer zwaar spel. Zet iig AA en AF uit of laag.
Tis of het een, of het ander he. Als je alle games met 4xAA 16xAF wilt spelen, dan moet je gewoon lekker een 8800GTS of GTX kopen, ga ik over een paar weken ook doen. GRAW is gewoon zwaar en de engine is vrij slecht geoptimaliseerd als je het mij vraagt....dierkx36 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 14:15:
[...]
gedaan ,liep wat beter ,alleen zag het er niet uit
[ Voor 11% gewijzigd door Janssen op 15-12-2006 15:32 ]
Ik heb die 7600 GT net ,sinds gistermiddag zeg maarJanssen schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:31:
[...]
Tis of het een, of het ander he. Als je alle games met 4xAA 16xAF wilt spelen, dan moet je gewoon lekker een 8800GTS of GTX kopen, ga ik over een paar weken ook doen. GRAW is gewoon zwaar en de engine is vrij slecht geoptimaliseerd als je het mij vraagt....
Weer een nieuwe kaart kopen zit er toch echt niet in
vondt het dus alleen apart dat ie Splinter Cell wel heel netjes draaide
Verwijderd
Als je de stekker voor een TV uitgang bedoelt (ronde aansluiting , 7 of 8 polig) kan dit op de kaart die ik heb wel ja (XFX GF 7600 GT XXX PCI-E)Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 23:23:
Ik ben ook van plan mijn 6610 XL te upgraden naar een 7600GT, alleen nu loopt er een stekkertje van de videokaart naar een paar aparte aansluitingingen zoals een scartuitgang. Heeft een 7600GT ook de mogelijkheid om dit blokje aan te sturen mbv dit stekkertje?? Want ik wil die uitgangen eigenlijk niet kwijt.
Tenminste ik denk dat je die bedoelt
effe plaatje voor de beeldvorming :
jij bedoelt de meest linker aansluiting toch
Naast de DVI out
[ Voor 15% gewijzigd door dierkx36 op 16-12-2006 00:06 ]
Verwijderd
Nee kan nietVerwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 23:23:
Ik ben ook van plan mijn 6610 XL te upgraden naar een 7600GT, alleen nu loopt er een stekkertje van de videokaart naar een paar aparte aansluitingingen zoals een scartuitgang. Heeft een 7600GT ook de mogelijkheid om dit blokje aan te sturen mbv dit stekkertje?? Want ik wil die uitgangen eigenlijk niet kwijt.
Ze zitten intern op jouw kaart (apparte aansluitng)
Je kan wel als je handig ben die stekker verlengen en proberen aan de uitgangen op de buiten zijde te kunnen monteren
Ps
Ik heb wel intressen in je 6610xl kaart
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 03:12 ]
Verwijderd
Dit klopt idd, de aansluiting zit internt op de kaart. Ik snap alleen niet wat je bedoelt met die stekker verleggen en dan aan de uitgangen op de buitenzijde monteren? Als ik een 7600GT koop hoe kan ik dan nog mijn scart aansluiting gebruiken?Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 03:10:
[...]
Nee kan niet
Ze zitten intern op jouw kaart (apparte aansluitng)
Je kan wel als je handig ben die stekker verlengen en proberen aan de uitgangen op de buiten zijde te kunnen monteren
Ps
Ik heb wel intressen in je 6610xl kaart
De 6610xl is nog bijna nieuw, laatst was ie stuk en kreeg gelijk een nieuwe van Medion. Hier heb ik uiteraard een bonnetje van. Als je me helpt met het uitzoeken van een degelijke nieuwe kaart, dan kun je die 6610xl voor heel weinig krijgen.
Kunt me ook wel mailen/msn'en via aploer at hotmail.com
Groeten
Verwijderd
De internte verbinding is gewoon s-video
Deze zit ook extern (waar ook je vga aansluiting zit)
Alleen bij medion zit de verbinding ook aan de printplaat gesoldeert zodat ze mooi alles weg kunnen werken in de kast.
Alleen als je een keert heb waar ook video in en uit heeft dan moet je dus een nvidia vivo kopen
Ik heb je bijgevoegt op msn
http://www.it.com.cn/f/diy/0411/4/041102_hd_yjl_6610_7hi.jpg
Dit is jouw aansluiting
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 19:13 ]
Nou, ik vind het wel raar want ik heb een 7900GT en ik draai GRAW soepel met 4x AA en 16x AF... Hij heeft dan wel een 7600, maar zo gigantisch veel schelen deze kaarten toch ook weer niet?Janssen schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:50:
[...]
GRAW is gewoon een zeer zwaar spel. Zet iig AA en AF uit of laag.
Verwijderd
er zit veel verschil inleonpwner1 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:13:
[...]
Nou, ik vind het wel raar want ik heb een 7900GT en ik draai GRAW soepel met 4x AA en 16x AF... Hij heeft dan wel een 7600, maar zo gigantisch veel schelen deze kaarten toch ook weer niet?
7900serie heeft 24 shaders
7600 serie heeft 12shaders (als ik me niet vergist)
je kan simpel tellen
2x7600gt zijn gelijk aan 1x7900gt (als je dit aanhoud dan klopt het bijna)
de 7900gtx \gto zijn apparte kaarten
2x7900gt is gelijk aan 1x7900gtx
Zelfde als 2x 6600gt gelijk was als een 6800gt\ultra
Toch niet de zaag in je videokaart heSupremes schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 00:38:
Om even terug te komen op die alternatieve koeling voor je 7600GT: Ik heb bij mijn 7900GT als verstokte Arctic Cooling fanboy een NvSilencer 5 Rev. 3 gekocht en die er gewoon op gezet en er de zaag in gezet, werkt erg goed :-)
Ik heb gisteren een mail gestuurt richting Arctic over welke cooler op een 7600 GT is te gebruiken
Ben benieuwt wat ze zeggen
En je ben t niet de enigste Arctic die-hard
|
Volgens deze site : http://www.pcpro.co.uk ,kan je een Arctic Cooling NV Silencer 6 Rev 2 gebruiken op een Geforce 7600 GT
Is hier te lezen :
http://www.pcpro.co.uk/pr...idia-geforce-7600-gt.html
Staat bijna onderaan in de review