Toon posts:

SD of XD kaartjes, welke is beter?

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Welke kaartjes zijn eigenlijk beter en vooral sneller.
De CF of XD kaartjes

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-01 18:13
Ga jij daar je camerakeus op baseren ofzo? Ik zou zeggen SD, omdat die in veel meer varianten verkrijgbaar zijn. Waaronder de Extreme kaarten, die supersnel zijn. En die bestaan er niet van XD.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 21:14
Waarvoor moeten ze beter zijn? :?

Voor je portomonee is de SD iig beter :)

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
Xd was ook niks mis mee. Persoonlijk maakt het me geen fluit uit wat voor soort kaart er in een camera gaat, puur bijzaak.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Het kan aan mij liggen, maar ik heb al zo veel problemen gehad met xd kaarten :/ Dan zijn ze ineens niet leesbaar, dan is er dit mis, dan weer dat, dan wil je een groter kaartje kopen maar is die niet compatible (type M ofzo). Toen maar naar SD, en daarna naar CF overgestapt. Daar nog geen problemen mee gehad. Maar zoals ik zei, het kan aan mij liggen, ik heb wellicht gewoon veel pech gehad.

Atm zou ik wel voor sd kiezen, het is goedkoop, en gaat in zéér veel spullen, van telefoons tot camera's en pda's. Wel zo makkelijk!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde eigenlijk de CF en de XD kaartjes.
Sinds kort ben ik in het bezit van een Fuji 9600 waar beide kaartjes in kunnen.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 22:27 ]

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:00
qua kwaliteit zou het niets uit maken. als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding zou ik voor compact flash gaan.

tel daarbij op dat bij eventuele upgrades je meer kans hebt dat je compact flash ooit nog gaat gebruiken dan dat je xd ooit nog gaat gebruiken. maar dat terzijde.

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Het maakt niks uit wat je neemt. CF is goedkoper en wordt meer gebruikt dus ik zou voor CF gaan.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 14:03

Zoefff

❤ 

Je topicstart is nogal mager, té mager voor een topic in FGA. Ik mis bijvoorbeeld wat je zelf al uitgezocht hebt, er zijn bijvoorbeeld een hoop benchmarks van de verschillende typen kaartjes te vinden. Graag in het vevolg wat meer eigen inzet :)

Mocht je er na eigen onderzoek toch nog niet uitkomen, dan kan je altijd nog een topic openen op GoT, maar vermeld er dan wel bij wat je zelf hebt uitgezocht en waarom je er niet uitkomt. Op de huidige manier dump je gewoon een vraag die wij mogen gaan beantwoorden, en dat is niet de bedoeling :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.