Bij reinstall alle partities verwijderen nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Thomas1985
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-04-2017
Hallo allemaal,

Ik heb een korte vraag
Mijn pc heeft nodig een format nodig, want alles gaat langzaam en veel foutmeldingen etc.
De vraag is, is het nodig om alle partitities te verwijderen? Ik heb een C en een D partitie. De program files en windows zelf staan op C:\

Is het voldoende om alleen de C:\ te formatteren, of is het belangrijk ook de D: te formatteren

D: bevat geen program files

Alvast bedankt voor het verlossende antwoord

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Alleen C formateren is nodig. D kun je met rust laten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hoeft maar 1 partitie leeg te gooien. De rest kun je gewoon laten zoals het is.

[edit]
Janoz was weer net effe wat vlotter :P

[ Voor 23% gewijzigd door TERW_DAN op 14-12-2006 21:31 ]

• Thomas1985
ohhhkeee, dat scheelt me enorm veel backup werk. Ik dacht, misschien maakt de D schijf mijn computer ook trager, maar dat is dus niet zo.

HeerlijK!

Dank je wel voor je bericht

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Even een vraag: waarom installeer je niet gewoon XP erover heen? Vaak (in mijn geval) is mijn XP dan weer snel zat.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:49
Het voordeel van meerdere partities is juist dat je alleen de partitie waar windows op staat hoeft te formateren.
Zo kan je al je persoonlijke bestanden op je D Partitie zetten en als je dan een keer windows opnieuw wil reinstallen kan je die partitie gewoon laten staan.
Scheelt een hoop backup werk..

Ik ben normaal gesproken meestal te lui om me schijf te backuppen... Alleen foto's maak ik een backup van omdat ik die niet opnieuw kan downloaden, voor de rest maakt het me niet zoveel uit.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Thomas1985
dank je voor jullie hulp, topic mag dicht :)
Pagina: 1