Toon posts:

Promise SATA300 vindt HD's niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren mezelf voorzien van een extra 1.8 Tb aan storage en was dus direct aan de slag gegaan deze te installen op m'n oude pc. Installatie van de kaart en drivers ging zonder problemen, maar na het aansluiten van de hd's en rebooten blijkt de SATA controller geen hd's te vinden:

Searching for devices...
No device found!
No Bios found

Ik heb deze kaart in een ander (wel iets nieuwer) systeem zonder probs aan het werk gekregen dus ik heb eigenlijk geen idee waar het probleem zit.

specs:

Athlon XP 1700+
MSI mobo ms-6380 K7T-266 Pro
Promise SATA300 TX4 Controller (laatste drivers van Promise site)
HDs: WD3200KS

Hulp is dus van harte welkom!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heb je de kaart ook samen met deze schijven werkende gehad in het "andere" systeem? Dat kan ik niet met zekerheid uit je post opmaken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit is een nieuwe kaart, ik heb eenzelfde kaart in het andere systeem zitten.

• _Dune_
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:44:
Nee dit is een nieuwe kaart, ik heb eenzelfde kaart in het andere systeem zitten.
Heb je op die kaart dan ook hetzelfde type schijf(ven) zitten? Ik bedoel dus heb je de schijven uberhaubt in één van beide systemen werkende gekregen op dit type Promise controller?

[ Voor 18% gewijzigd door _Dune_ op 14-12-2006 23:48 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat heb ik nog niet kunnen testen aangezien het ander systeem in een rack zit dat nogal moeilijk open te gooien valt.. Heeft het feit dat ie geen bios ziet op de controller te maken met mogelijke oncompatibiliteit dan?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-02 11:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik denk dat een controller die zijn eigen BIOS mist erg weinig kan uitvreten met je schijven. Kun je de controller niet even testen in nog een andere PC? Desnoods met een andere SATA disk als dat moet.

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 15-12-2006 12:48 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Westereen
  • Laatst online: 22-02 12:48
Heb je in de bios van het MSI mobo ook een mogelijkheid om in te stellen als je van SCSI wil booten of iets dergelijks? Ik heb hier ook een Raid kaartje die doet pas als ik deze optie in mijn bios inschakel...

Verwijderd

Topicstarter
Om een of andere reden mij onbekend doen ze het ineens allemaal prima.. Ik heb de kaart getest in het rack en het werkte, terug geïnstalled op de andere en toen deden ze het ook mysterieus genoeg allemaal perfect..

thanks voor de hulp!

• sylvestor2
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-02 22:04
Misschien heb je hier iets aan.

Heb zelf ook zo'n kaartje gehad, bij mijn moest de extra onboard raid controller uitgezet worden anders heb je 2x controllers dit posten.
En sommige HDD's had ik ook op sata150 modus geprobeerd.
Pagina: 1