Een hosting, meer domein namen, eigen url zichtbaar ?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• rijbewijsje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-02-2013
Hi 2 all, ik heb een klein irriterende probleem omtrent het zichtbare url. Ik heb een domein naam met hosting en later nog andere namen aangeschaft. ze verwijzen allemaal naar dezelfde hosting(logisch), de forwarding is ook goed gelukt om de juiste mappen te raken.
Waar ik me nu aan erger is de boven url: www. example.nl/map/doc.html ipv www.nieuweurl.nl ...
Ik heb op google en tweakers goed gezocht maar kon niet een echt goed voorbeeld vinden.
In de apache van mijn provider staat de mod_rewrite aan en heb nog een aantal dingen geprobeerd maar helaas.
wie kan me evt helpen ?

_/-\o_

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat zegt je hosting-provider hierover? Kan je niet iets met subdomain-mapping doen? Of een ranzige oplossing met een frame-set?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• rijbewijsje
heb er mee gebeld en het was mogelijk alleen wisten ze niet precies welke script het alweer was ...

Ondersteunen jullie servers Mod_Rewrite ?
Top : Server & Beveiliging

Article ID: 000037
Rating: 4.0 / 5.0 (4 votes)

Views: 106

Problem
Het is mogelijk om gebruik te maken van de apache module Mod_Rewrite , dit kunt u activeren doormiddel van een .htaccess bestand. Ik heb hier eventjes een voorbeeldje van opgezocht , en dit voorbeeld ziet er als volgt uit:

Solution
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^hans.site.nl$
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/hans/
RewriteRule (.*) /hans/$1
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^harry.site.nl$
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/harry/
RewriteRule (.*) /harry/$1
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^irene.site.nl$
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/irene/
RewriteRule (.*) /irene/$1
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^fff.site.nl$
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/fff/
RewriteRule (.*) /fff/$1

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
rijbewijsje schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:41:
Hi 2 all, ik heb een klein irriterende probleem omtrent het zichtbare url. Ik heb een domein naam met hosting en later nog andere namen aangeschaft. ze verwijzen allemaal naar dezelfde hosting(logisch), de forwarding is ook goed gelukt om de juiste mappen te raken.
Waar ik me nu aan erger is de boven url: www. example.nl/map/doc.html ipv www.nieuweurl.nl ...
Ik heb op google en tweakers goed gezocht maar kon niet een echt goed voorbeeld vinden.
In de apache van mijn provider staat de mod_rewrite aan en heb nog een aantal dingen geprobeerd maar helaas.
wie kan me evt helpen ?

_/-\o_
Kun je aan je huidige hostingpakket niet gewoon meer domeinnamen koppelen?
Ik heb zelf een hostingpakket waar op 1 pakket gewoon 6 domeinnamen staan en die allemaal dus via hun eigen url bereikbaar zijn (met allemaal eigen subdomeinen).

Ik heb ook in eerste instantie een hostingpakket met 1 domeinnaam genomen (eigenlijk hosting zonder domeinnaam, want die had ik al) en daar later dus nog 5 domeinnamen aangekoppeld via de admin-interface (in mijn geval DirectAdmin).

Verwijderd

Dit KAN niet met mod_rewrite, net als ik in dat andere topic al aangaf. Dit doe je normaal gesproken door het instellen van aliassen voor de hostname binnen een virtual host. Je hebt dan één webroot directory, met één hoofd-hostname, en eventueel meerdere aliassen.

Wat ook kan, maar niet echt is aan te raden, is wel daarwerkelijk meerdere virtual hosts in te stellen, maar alle virtual hosts naar dezelfde webroot te laten verwijzen, bijvoorbeeld via een symbolic link.

Tenslotte kun je ook mod_proxy gebruiken, maar dat wil je liever niet. Gewoon ServerAlias directives voor de vhost toe laten voegen, met daarin de aliassen die je maar wilt.

[edit]
In jouw geval wil je echt naar submappen verwijzen? Dan kan je het beter met een apare vhost doen, zodat het niet mogelijk is op een "hogere" directory uit te komen dan zou moeten. Bij een website waarbij alle pagina's gegenereerd worden, en dus niet noodzakelijk in het filesystem staan, is dat niet aan de orde.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 20:00 ]

• rijbewijsje
Om eerst netjes te antwoorden, op een hosting heb ik ook meerdere domein namen al en ze zijn allemaal op te roepen, enkel de url onthult de basis(eerst) aangevraagde domein.

Om de tweede reply, weet ik niet zo goed wat er op te melden en wat het beste is om te kiezen. Laat staan dat ik ook niet zo handig ben in dat opzicht. Bij de hosting provider heb ik ook weinig toegang om dingen te plaatsen of te wijzigen. Aan de telefoon zei de techniesche dienst ... waarom neemt u niet nog een pakket ? (ze zijn best goedkoop maar ik vind het zinloos)

btw ik vond ook dit op de apache site: http://httpd.apache.org/d...e_guide.html#canonicalurl

thnx 4 the replys

[ Voor 9% gewijzigd door rijbewijsje op 14-12-2006 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijbewijsje
@ Chetah zou je me AUB willen helpen ... ik heb verschillende scripts gebruikt en ondanks het fei dat bij anderen wel werkt, bij mij nog niet ...

voorbeeld1:

Options +ExecCGI
RewriteEngine On
RewriteBase /

# if the internal redirect in the 2nd rewriterule works this
# rule stops the rewriteengine from looping continually
RewriteCond %{ENV:REDIRECT_STATUS} ^200.*
RewriteRule ^ - [L]

# the http_host is www.ionescu.nl or ionescu.nl or
# ionescu.nl etc. This grabs whatever is before the .nl
# and after the www. so it will be ionescu or barta
# and puts that in the variable %2. so this redirects internally requests
# ionescu.nl-> from / -> /ionescu/
# barta.nl-> from / -> /barta/
#
# so a request for barta.nl/index.html is served from
# /www/barta/index.html
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^([a-z]+\.)?(.+)\.[a-z]+$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ %2/$1[L]

voorbeeld2:

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^ionescu.nl$
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/ionescu/
RewriteRule (.*) /ionescu/$1
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^barta.nl$
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/barta/
RewriteRule (.*) /barta/$1

en nog veel meer van deze site: http://www.htaccesselite.com/htaccess/index.php

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

ik heb ook een rewrite voor meerdere domeinen.

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} domein.nl$ [NC]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/sub/map/.*$
RewriteRule ^(.*)$ /sub/map/$1

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijbewijsje
na aanpassingen ziet er als volgt uit, en oordeel zelf maar:

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ionescu.nl$ [NC]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/www/ionescu/.*$
RewriteRule ^(.*)$ /www/ionescu/$1
RewriteCond %{HTTP_HOST} barta.nl$ [NC]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/www/barta/.*$
RewriteRule ^(.*)$ /www/barta/$1

www.ionescu.nl of www.barta.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainstarr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07-2021
Heren,

Ik, een kennis van "rijbewijsje", ben even aan het rommelen geweest in zijn webroot en heb door gebrek aan toegang de apache configuratie mod_rewrite moeten toepassen.

Nou accepteerd het eerste domein wèl de rewrite maar de 2e niet. Kan mod_rewrite slechts 1 domein naam rewriten? Nee toch?

Zie hier de configurate van de htaccess file.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.ionescu.nl$