Mijn cpu temp (met TAT en Speedfan gemeten) wordt idle 45C. Dit is natuurlijk best hoog als je normale koeling gebruikt maar dat gebruik ik dus niet 
Mijn kast de HFX C30 bied namelijk de mogelijkheid om de cpu passief te koelen dmv Borg hpc koeler.
Deze koeler kan 125watt verplaatsen dmv 4 heatpipes. Nou is er over deze config niet veel info te vinden op internet maar bij tomshardware is deze wel een keer gereviewed.
Hier onder een plaatje van wat Tom gemaakt had na 1uur het systeem te stressen.

dit is dan wel met een centrino mobile 2.13Ghz cpu, 53C is de plaats van de cpu
Kijk met de idle temp kan ik goed lever hoor maar wanneer ik hem stress met orthos om ook echt beide cores te gebruiken dan gaat de temp na 3.5 minuut toch boven de 60C en dat is natuurlijk behoorlijk aan de warme kant lijkt mij. Zeker bij een omgevingstemperatuur van 20 - 23 C.
Het volgende heb ik zelf al gecheckt:
koeler goed geplaatst, zit goed
Koelpasta gebruikt tussen cpu en koper gedeelte van cpu koeler, JA
Pasta gebruikt tussen koper en heatpipe adapter, Ja
Pasta gebruikt tussen de pipes en de adapter, Ja
Alle pasta natuurlijk met mate gebruikt maar ik heb hier ook foto van welke onder aan de post komen
, verder is alle pasta Artic Silver 3 en niet de meegeleverde (waarschijnlijk) rommel.
Wanneer de Cpu de 60 graden bereikt dan kan ik nog steeds zonder dat het echt warm aanvoelt de heatpipe adapter aanraken. Ik zou dan gaan denken dat het blok er niet goed opzit maar dit alles is gecheckt en lijkt gewoon in orde
. Als de cpu weer idle wordt dan zat de temperatuur redelijk snel weer naar de idle temp en dat zou wel weer duiden op goede warmte geleiding.
Ik denk dat ik iets over het hoofd zie en vandaar dus dit topic

pasta tussen blok en adapter

Pasta in adapter voor heatpipes

Eind resultaat
Mijn kast de HFX C30 bied namelijk de mogelijkheid om de cpu passief te koelen dmv Borg hpc koeler.
Deze koeler kan 125watt verplaatsen dmv 4 heatpipes. Nou is er over deze config niet veel info te vinden op internet maar bij tomshardware is deze wel een keer gereviewed.
Hier onder een plaatje van wat Tom gemaakt had na 1uur het systeem te stressen.

dit is dan wel met een centrino mobile 2.13Ghz cpu, 53C is de plaats van de cpu
Kijk met de idle temp kan ik goed lever hoor maar wanneer ik hem stress met orthos om ook echt beide cores te gebruiken dan gaat de temp na 3.5 minuut toch boven de 60C en dat is natuurlijk behoorlijk aan de warme kant lijkt mij. Zeker bij een omgevingstemperatuur van 20 - 23 C.
Het volgende heb ik zelf al gecheckt:
koeler goed geplaatst, zit goed
Koelpasta gebruikt tussen cpu en koper gedeelte van cpu koeler, JA
Pasta gebruikt tussen koper en heatpipe adapter, Ja
Pasta gebruikt tussen de pipes en de adapter, Ja
Alle pasta natuurlijk met mate gebruikt maar ik heb hier ook foto van welke onder aan de post komen
Wanneer de Cpu de 60 graden bereikt dan kan ik nog steeds zonder dat het echt warm aanvoelt de heatpipe adapter aanraken. Ik zou dan gaan denken dat het blok er niet goed opzit maar dit alles is gecheckt en lijkt gewoon in orde
Ik denk dat ik iets over het hoofd zie en vandaar dus dit topic

pasta tussen blok en adapter

Pasta in adapter voor heatpipes

Eind resultaat
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal