Toon posts:

[XP] Computer weigert te installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een enorme poos bezig met het installeren van Windows XP.
Nu is het eerst niet gelukt omdat ik de MASTER/SLAVE instellingen niet goed had ingesteld. Inmiddels weet ik zeker dat dit goed staat.

Mijn probleem:

Als ik dit scherm zie staan, dan gebeurd er niets als ik op een knop druk.

Afbeeldingslocatie: http://www.computerfeeling.nl/Plaatjes/WinXPinstall1.gif

Soms geeft hij na een poos de volgende melding: Schijfleesfout, druk CTRL-ALT-DEL om de computer opnieuw op te starten. Als ik dan die knoppen indruk gebeurd er niets.
Wellicht heeft het er mee te maken dat de installatiebestanden al een keer naar de installatiemappen zijn gekopieerd.

Als ik dan vervolgens een poos wacht, of de HDD als eerste boot, dan gebeurd er ook niets.

Ik wil gewoon in mijn XP-installatie terecht komen, zodat ik de HDD kan formatteren en de boel opnieuw kan installeren!

Verwijderd

als er iets van antivirus software op je hdd is geinstalleerd boot ie van de cd-rom meestal niet goed of helemaal niet.
of eerst je hdd in een andere pc formatteren (kweet anders ook nie hoe je het probleem kan oplossen) kheb het zelf ook zo een paar keer zo opgelost.

Verwijderd

Je gebruikt zeker een USB toetsenbord?
je moet dan Legancy USB of iets dergelijks aanzetten in je BIOS of een ps2 aansluiting gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik inderdaad een USB-toetsenbord. Dit toetsenbord functioneert wel in mijn BIOS, dus het lijkt me raar dat het daar aan ligt. Ik ga het in ieder geval even probereren.

Als ik alleen mijn HDD opstart, dan knippert er een streepje rechtsboven in het scherm. Ik dacht eerste dat hij dan de Setup weer aan het starten was, maar na 4 uur gebeurde er nogsteeds niets.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 23:11

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Is je CD/DVD speler wel helemaal lekker? Is je cd-rom wel helemaal lekker?

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn DVD-speler en CD-Rom zijn helemaal lekker!

Hij is bezig in de setup! De USB-tip werkte!! Super Bedankt!

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 23:29 . Reden: nieuw probleem ]

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw probleem:

Het volgende probleem diende zich aan na eerste stappen van de installatie.

Dit gebeurd er:

1. De HDD wordt geformateerd
2. De installatiebestanden worden gekopieerd.
3. De computer moet opnieuw opstarten.

Als ik dan de CD eruit haal, dan begint de (master) HDD enorm te piepen en gaat hij niet verder met de Setup. Als ik de CD erin laat zitten, dan begint de installatie weer van voren af aan.

Wat nu?
Pagina: 1