Toon posts:

eigen tv zender in huis

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Binnenkort gaan wij een hotel bouwen.Op elke kamer komt een T.V. te staan. Nu willen wij dat op bijv. kanaal 20 ons reclame kanaal wordt weergegeven. Nu ben ik dus opzoek naar een apparaat die ik op mijn kabel kan aansluiten en waardoor ik dus mijn eigen kanaal op een bepaalde frequentie kan uitzenden(we willen een reclame kanaal op alle tv's in het hotel). We willen die niet op een AV kanaal maar we willen dit gewoon tussen onze normale kanalan hebben.

Iemand enig idee hoe ik dat ga realiseren??

Thijs

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Met een modulator
Ga er maar vanuit dat je voor een strak beeld (zoals de text tv's van de omroepen je diep in de buidel mag tasten).
Ben je tevreden met elk resultaat.. pak dan eens een oude viderecorder, daar zitten ze namelijk ook in.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 10:33

MrScratch

I am rubber, you are glue

Simpel, de megavideo 55 van Marmitek. Doet precies wat jij wilt, 1 kanaal tussenvoegen op de kabel op een door jou te kiezen frequentie.

Look behind you! A three headed monkey!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:17

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Kan al heel simpel met een videorecorder... die heeft een RF-Out die vaak bijgesteld kan worden op de kanalen tussen 30 en 40...

Home Assistant Configuratie V&A

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

De leverancier die je aan je splitters en versterkers gaat helpen (want dat ga je hoop ik niet zelf doen) kan je ook aan dat soort appatuur helpen. Kathrein enzo levert dat gewoon voor kabelnetwerkjes.

30 seconden google: http://www.kathrein.de/en/SAT/products/download/UFM341.pdf

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
waarom niet op AV? of anders.. van S-video fzo naar een kastje, en dat signaal dan doorsturen naar verschillende tv's bij ons op het werk hebben we die echter via de AV signaal gedaan... (meeste tv's hebben toch av, scart1, & 2 ??)

av is dan voor dat systeem van je, scart1 dvd, scart 2, game console, of videorecorder, oid...

waarom eigenlijk niet op av?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Wat bedoel je met AV?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn baas wel per sé dat de mensen het kanaal tegenkomen tijdens het zappen... maar die megavideo voldoet aardig volgens mij! Als ik meteen achter die magavideo55 een goede antenneversterker plaats moet het goedkomen lijkt me toch..

Bedankt voor de tips mensen!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:24

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ding heet Gigavideo, niet Megavideo. Maar dat is wel de makkelijkste weg inderdaad. Je moet dit signaal netjes inmengen VOOR de grote kabel-distributie versterker, op het VCR (video) kanaal, dat is het enige vrije kanaal nog op de kabel zo'n beetje.
Dutch2007 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:03:
waarom niet op AV? of anders.. van S-video fzo naar een kastje, en dat signaal dan doorsturen naar verschillende tv's bij ons op het werk hebben we die echter via de AV signaal gedaan... (meeste tv's hebben toch av, scart1, & 2 ??)

av is dan voor dat systeem van je, scart1 dvd, scart 2, game console, of videorecorder, oid...

waarom eigenlijk niet op av?
Naar 20 tv's?

[ Voor 50% gewijzigd door sebastius op 14-12-2006 20:17 ]

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02 14:05
Dit kan wel een schopje naar EL hebben, want daar gaat het ongetwijfeld op neer komen.
Ik kan me herinneren dat Sprite hiermee bezig is geweest voor in zijn studentenhuis ofzo, een zender bij het signaal plakken dus, misschien weet hij er iets over, of kijk in zijn posthistory.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 18:50:
Binnenkort gaan wij een hotel bouwen.Op elke kamer komt een T.V. te staan. Nu willen wij dat op bijv. kanaal 20 ons reclame kanaal wordt weergegeven. Nu ben ik dus opzoek naar een apparaat die ik op mijn kabel kan aansluiten en waardoor ik dus mijn eigen kanaal op een bepaalde frequentie kan uitzenden(we willen een reclame kanaal op alle tv's in het hotel).
Om hoeveel kamers gaat 't? Als 't er meer dan 20 zijn zou ik niet zelf gaan knutselen met oplossingen die zijn uitgetest in een studentenhuis of zo, maar 's aankloppen bij een pay-tv bedrijf dat kennis van zaken heeft. Ik ga geen namen noemen, maar via advertenties uit de Misset of via Horeca Nederland zijn wel goede partners te achterhalen.
Ieder modern pay-tv systeem biedt naast (natuur-)films, spelletjes en internet services ook marketing mogelijkheden voor het hotel, zoals de welkomspagina bij checkin ("vanavond wildbuffet in ons specialiteitenrestaurant, gratis amuse voor onze hotelgasten") en een eigen reclamekanaal dat standaard staat geselecteerd wanneer de TV wordt ingeschakeld.

Als je aanhikt tegen de kosten van zo'n systeem, dan zijn er ook nog voldoende leveranciers die 't voor je willen exploiteren. Zij ontvangen de pay-tv inkomsten, en zorgen ervoor dat 't systeem blijft draaien, en het hotel ontvangt een deel van de inkomsten terug (afhankelijk van het aantal inschakelingen). Ook hier kan Horeca Nederland je waarschijnlijk wel een stuk verder helpen.

Verwijderd

modulators zijn niet duur, heb het hier zelf ook zo heb ik al diverse dingen gemaakt zoals ons beveiligings systeem op elke tv in huis.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
sebastius schreef op donderdag 14 december 2006 @ 20:17:
Ding heet Gigavideo, niet Megavideo. Maar dat is wel de makkelijkste weg inderdaad. Je moet dit signaal netjes inmengen VOOR de grote kabel-distributie versterker, op het VCR (video) kanaal, dat is het enige vrije kanaal nog op de kabel zo'n beetje.

[...]

Naar 20 tv's?
ach hier hebben we een kastje voro stuk of 5 tv's zal vast en zeker wel 1 zijn voor 1tje van 20 fzo :) (heeft alleen geen geluid die wat wij hebben, maarjah zullen er ook wel zijn, maar met zo'n info krantje is dat ws ook neit nodig...)
Pagina: 1