Ultra320 SCSI controller in Compaq Proliant Server

Pagina: 1
Acties:

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik ben in het bezit van een Compaq Proliant ML370R Server.
Er heeft altijd een Compaq Smart Array 2HD 16MB controller in gezeten.

Aangezien ik een tijd geleden nieuwe schijven in de server heb gezet, en aangezien de schijven niet harder konden dan 20MB/s (SCSI controller was de bottleneck), heb ik een Ultra320 controller erin gezet.
De nieuwe controller die ik er nu in heb zitten wordt wel gedetecteerd door de bios. Ik kan ook naar de configuratie van de controller. De SCSI controller nu goed geconfigureerd.
Het probleem is alleen dat de server niet wil booten van de SCSI controller.

Met de SmartStart 5.50 CD krijg ik ook de melding dat er geen Loical drives gevonden zijn :(
In de bios heb ik ook de onboard SCSI controller uitgeschakeld, maar dit wil ook niet helpen.
Als ik boot vanaf een CD (XP of 2003), dan wordt er keurig netjes het eerste deel van de setup gedaan (formatteren van de HD's etc.). Nadat er opnieuw opgestart moet worden, wordt er nog steeds niet geboot van de HD's.

Er kan nu ook geen compaq bios partitie aangemaakt worden op de HD's :(

Samengevat. De server wil niet booten vanaf de controller :'(

Weet iemand hier toevallig nog wat meer vanaf? Of eeft iemand een oplossing voor mij :>

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Is die u320 controller een compaq controller? Het lijkt me dat je daar het meest succes mee zal hebben iig.

specs

• AMDathlonxp
gladiool schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:15:
Is die u320 controller een compaq controller? Het lijkt me dat je daar het meest succes mee zal hebben iig.
(Het is een LSI20320L (HP branded).

Wat ik vergeten te vermelden 8)7

• Rolfie
  • Laatst online: 12:29
Aangezien ik een tijd geleden nieuwe schijven in de server heb gezet, en aangezien de schijven niet harder konden dan 20MB/s (SCSI controller was de bottleneck), heb ik een Ultra320 controller erin gezet.
Nu is allen de vraag of je schijven of of drivebay sneller ondersteunen.....

• AMDathlonxp
Rolfie schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:37:
[...]

Nu is allen de vraag of je schijven of of drivebay sneller ondersteunen.....
Ja, dat werkt allemaal.
Heb alles geprobeerd in een andere server (geen compaq) en dat draait super.

Alleen de compaq heeft nog steeds geen zin om van de controller te booten

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-02 21:13

Sa1

AMDathlonxp schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:58:
[...]

Ja, dat werkt allemaal.
Heb alles geprobeerd in een andere server (geen compaq) en dat draait super.

Alleen de compaq heeft nog steeds geen zin om van de controller te booten
je hebt in het bios van de kaart ook aangegeven dat je die als boot device wilt gebruiken?
of heb je die optie niet?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kan het niet zo zijn dat compaq zo zijn eigen manier had om te booten en dat ie dus geen raadt weet met de HP controller?

specs

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:56

DJ

Je zult in je BIOS in moeten stellen welke controller BOOT controller is. Standaard is dat altijd de SmartArray. Die gebruik je nu niet meer (je hebt een U320 controller hiervoor). Dus die kun je verwijderen. Als je dan alle andere SCSI controllers ook uitschakeld (dit kan allemaal via de SmartSTART CD en dan de BIOS utilities starten).

Welke generatie is die Server eigenlijk? Is het een G2 of hoger of is het nog zo'n oude ML370 (eigenlijk een vervanger van de Proliant 1600 dus).

Als he een nieuwere is (G2 of hoger) dan kun je een nieuwere SmartSTART CD downloaden op de HP site en daarmee je Server installeren. Je moet dan niet meteen de nieuwste pakken, maar een 6.x of vroege 7.x versie moet wel kunnen volgens mij.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• AMDathlonxp
Ik heb een ML370R (de eerste generatie). (Rack mount).

In de BIOS heb ik geprobeerd alle SCSI controllers te disablen, maar ook dan wil ie niet booten.
Boot device is niet gevonden krijg ik dan te zien :(

Ik gebruik de SmartStart 5.5 CD.
Ik weet niet of het een verschil uitmaakt als een SmartStart 6.x CD pak.
De 7.x versie ondersteund mijn server niet meer.
Pagina: 1