Wie drinkt er wel eens een biertje bij zijn laptop/pc etc?
En wat kan je het beste doen als je een glas bier of je laptop hebt laten vallen?
En wat kan je het beste doen als je een glas bier of je laptop hebt laten vallen?
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Vergeet dan niet om ook alle toetsten eruit te halen. Een toets is zo gemaakt dat als je hem op de kop houd er een lekkere hoeveelheid bier in kan blijven staan. Het zijn als het ware kleine emmertjes, dus niet alleen dom op de kop houden en wat schudden, ook daarna nog verder gaan met schoonmaken.RoD schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:08:
Het ding op de kop houden, spul eruit laten lopen, laten drogen, uit elkaar halen, afspoelen met gedemineraliseerd water en hopen dat er niks kapot gegaan is.
Dat maakt helemaal niets uit, of eigenlijk een beetje. Zo lang je alleen de knoppen, en het plastic met water behandeld maakt het niet uit of het demi water is of niet. (of gedemineraliseerd). Ga je echt afspoelen, met de mogelijkheid dat er water in het toetsenbord kan blijven staan, dan moet je wel gedemineraliseerd water nemen.RoD schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:09:
Nee niet met water. Met gedemineraliseerd water. Anders wordt het alleen maar erger.
[ Voor 32% gewijzigd door Coldcat op 14-12-2006 17:12 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Coldcat op 14-12-2006 17:12 ]
Dat lijkt me logisch. Eerst het overgrote deel eruit, en dan de boel schoonmaken. En dat gaat nogal lastig als de toetsen er nog op zittenColdcat schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:10:
[...]
Vergeet dan niet om ook alle toetsten eruit te halen. Een toets is zo gemaakt dat als je hem op de kop houd er een lekkere hoeveelheid bier in kan blijven staan. Het zijn als het ware kleine emmertjes, dus niet alleen dom op de kop houden en wat schudden, ook daarna nog verder gaan met schoonmaken.
Plastic maakt uiteraard niet uit, maar als er iets doorlekt naar de elektronica... ik zou geen risico nemen en toch demi-water pakken.Dat maakt helemaal niets uit, of eigenlijk een beetje. Zo lang je alleen de knoppen, en het plastic met water behandeld maakt het niet uit of het demi water is of niet. (of gedemineraliseerd). Ga je echt afspoelen, met de mogelijkheid dat er water in het toetsenbord kan blijven staan, dan moet je wel gedemineraliseerd water nemen.
De eerste reactie van veel mensen als ik een toets uit een toetsenbord wip is altijd: "wat doe je nou". De meeste mensen doen maar wat met een doekje tussen de toetsen in of ze houden hem op de kop, is volgens mij echt niet zinvol.RoD schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:14:
[...]
Dat lijkt me logisch. Eerst het overgrote deel eruit, en dan de boel schoonmaken. En dat gaat nogal lastig als de toetsen er nog op zitten
Valt op zich wel mee, tenzij je echt grote hoeveelheden gaat gebruiken. Als je een vochtig doekje neemt zonder al te veel druipend water moet het goed te doen zijn. Dan gaat er niet zo snel iets kapot, wel even laten drogen voor de zekerheid. Vond laatst zelfs nog schoonmaakmiddel terug in het toetsenbord van het schoonmaken van de keer daarvoor. ook op de F11 en F12 zit nog schuurmiddel van de vorige keer schoonmakenPlastic maakt uiteraard niet uit, maar als er iets doorlekt naar de elektronica... ik zou geen risico nemen en toch demi-water pakken.
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq