Neo P965 & Artic Cooler: Fan op volle snelheid na Standby

Pagina: 1
Acties:

• Frak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik heb een systeem samengesteld met een MSI P965 Neo moederbord, een Intel Core 2 E6300 en een Artic Cooler Freezer 7 Pro. Op de machine heb ik Windows XP geïnstalleerd. Ook is het laatste BIOS geïnstalleerd.

Op zich werkt alles goed en soepel. Het toerental van de Artic Cooler gaat snel omlaag na het opstarten en laat niet meer van zich horen. Echter, als de machine vanuit Standby komt blijft de fan op maximale snelheid draaien (2500 toeren!). Dit is zeer irritant.

Het BIOS staat goed want alles werkt prima zolang de computer maar niet standby gaat. Het al dan niet gebruik van MSI Core Center maakt niet uit.

Wie weet een oplossing?

Verwijderd

Misschien kun je met een progje als Speedfan softwarematig de fansnelheid instellen?
Ook zou een BIOS update eventueel kunnen helpen :)
Wego!!
:/

[ Voor 4% gewijzigd door Apen-nootjes op 15-12-2006 09:35 ]

• Frak
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:16:
Misschien kun je met een progje als Speedfan softwarematig de fansnelheid instellen?
Ook zou een BIOS update eventueel kunnen helpen :)
Met Speedfan lukt het ook niet. Als de computer uit standby komt staan alle toerentellers op 0! En de ventilator draait op maximale snelheid.

Als ik dan MSI Core Center draai. Dan wordt de ventilator even stil en begint dan weer op volle toeren te draaien. De toerentellers staan ook op 0.

Als ik dan nog een keer MSI Core Center opstart, geven de toerentellers de juiste snelheid aan.

Heel bizar.

Verwijderd

Wat vreemd ja, maar dit is wel typisch iets dat met een BIOS update verholpen kan worden. Zoek dus een nieuw BIOS op en flash dat erin. Helpt dat niet, kun je eventueel een mailtje sturen naar MSI met verzoek dit in een nieuw BIOS toe te voegen, want het lijkt me vrij duidelijk dat het niet aan jouw config ligt, maar echt aan het moederbord zelf.

• Frak
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:50:
Wat vreemd ja, maar dit is wel typisch iets dat met een BIOS update verholpen kan worden. Zoek dus een nieuw BIOS op en flash dat erin. Helpt dat niet, kun je eventueel een mailtje sturen naar MSI met verzoek dit in een nieuw BIOS toe te voegen, want het lijkt me vrij duidelijk dat het niet aan jouw config ligt, maar echt aan het moederbord zelf.
Ik had al de laatste officiële versie van de bios (1.5). Vandaag heb ik van MSI Nederland de laatste beta bios gekregen (1.6C) en deze gebrand en... het probleem is opgelost! :)