Toon posts:

WLAN oude laptop valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oude topics even afgezocht, maar kon eigenlijk niets vinden wat mijn probleem op kon lossen.

Wat is er aan de hand?
Ik heb sinds kort een oude laptop, een Toshiba die klokt op een Intel Celeron, 801 MHz. XP draait probleemloos, maar er ontstond een probleem bij het opzetten van een internetverbinding. Bij de laptop werd een kaartje geleverd, een Intel PRO Wireless 2011B LAN PC Card (WPC2011BWW). Drivers geinstalleerd, routertje aangeschaft (Linksys WRT54GL). Paar dingen in het netwerk veranderd.

Er draaiden hier 2 computers, allebei in een modem geplugd (Thomson Speedtouch 510). De installatie-cd van de Linksys router verzocht om alles in de router te pluggen, en deze vervolgens aan de modem te leggen. Gedaan, alle internet draait goed. Behalve de wireless verbinding van de router.

Het PC kaartje voor in de laptop werkt naar behoren. De router naar wireless adapters laten zoeken, en de laptop werd gevonden. Via netwerkverbindingen de draadloze netwerken gecontroleerd: daar stond de router ook netjes in het rijtje. Via 'beschikbare draadloze netwerken weergeven' verbinding gemaakt met de linksys, geen probleem. Maar naar enkele seconden veranderd het icoontje van de draadloze netwerkverbinding in grijs, en daarna komt er een kruis door. Geen verbinding meer. Opnieuw verbonden, weer valt de verbinding weg. Ik had nog net tijd om google te bereiken, daarna niets meer. Dit 'ingeschakeld, uitgeschakeld, niet beschikbaar' gebeurd overigens automatisch op vaste intervallen van ongeveer een halve minuut.

Wat heb je al geprobeerd?
Natuurlijk reboots, drivers opnieuw installeren, etc. Niets. Er lag een encryptie op de internetverbinding, die heb ik eraf gehaald. Ook niets. De cd die geleverd werd bij de router geeft de volgende error:

Unable to connect to the router! Check that the router has been connected to the pc, or reset the router to factory default settings by pressing the Router's Reset button for 5 seconds.

Ook gedaan, geen resultaat.

Gaarne hulp, ik kom er niet uit ;(

Verwijderd

hey, download de nieuwste drivers eens van de intel site.

en probeer eens een ander kanaal te gebruiken, zet beacon interval op 50 en fragmentation treshhold en RTS treshhold beide op 2304

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je de drivers van de kaart gebruikt, dan kun je beter de Wireless Zero Config van XP uitzetten, die geeft anders vaak problemen.

Start > Uitvoeren > services.msc
Wireless Zero Config op disabled zetten, en stoppen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Er staan maar een paar drivers op de intel site, deze:

http://downloadfinder.int...Filter.aspx?ProductID=763

Beide niet al te recent.. maar het is ook een vrij oud kaartje :)

Beacon interval en fragmentation treshhold zeggen mij niets, waar vind ik die?

Die service heb ik uitgezet, nu ff rebooten.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, weinig veranderd.. De verbinding blijft instabiel, als ik verbinding maak is ie connected, en meteen daarna weer onbeschikbaar :/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 17:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
He, het werkt! Ik weet niet wat er is gebeurd, maar ik reageer nu vanaf de laptop :)

Missie geslaagd dus, ff kijken hoe lang ie het vol houdt. In ieder geval bedankt! :>

Verwijderd

beacon interval =vernieuwingsfrequentie van het signaal>dus word vaker rond gezonden als je hem op 50 zet

de tresholds regelen de pakketgrootte die er verzonden word over het draadloze systeem

allebei te vinden in wireless>advanced wireless settings in de WEBGUI van je router(192.168.1.1)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt sjante, ik heb het aangepast!

Internet loopt goed nu, alleen staat er geen netwerksleutel ingesteld. Ik ving wel een signaal op van iemand anders uit de buurt, die had zijn verbinding wel versleuteld. Is internetten zonder netwerksleutel risicovol?

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 20:11:
Bedankt sjante, ik heb het aangepast!

Internet loopt goed nu, alleen staat er geen netwerksleutel ingesteld. Ik ving wel een signaal op van iemand anders uit de buurt, die had zijn verbinding wel versleuteld. Is internetten zonder netwerksleutel risicovol?
Als er andere mensen ge(mis)bruik willen maken van je verbinding kunnen ze dit zonder problemen doen. Dus aan te raden dit wel even in te stellen.

Verwijderd

is zeker aan te raden

gebruik je windows xp sp2 kies dan voor WPA personal(tkip) in combinatie met een wachtwoord van 8 tekens of langer

gebruik je winxp sp1 of lager kies dan voor WEP(64 of 128) 64 is 10 cijferige code, 128 bit is 26 tekens

stel je btw in?192.168.1.1>wireless>wireless security>

Verwijderd

Topicstarter
Ok, er zit een WEP-sleutel van 10 tekens op.

Bedankt iedereen :>
Pagina: 1