Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB LED

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey allemaal,

ik heb de volgende vraag:
is het mogelijk om via de usb poort een LED te laten branden en op je pc met een code de LED uit te zetten of aan te zetten.
als dit mogelijk is dan zou ik graag willen weten waar ik dan het beste naar kan zoeken.
het moet heel simpel blijven dus geen dure bouwpakketen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een LED aan je USBpoorten knopen is geen probleem, je kunt gewoon 5V 500mAh uit de poort halen. Het enige waar je voor moet zorgen is dat je een stukje logica erin hebt zitten dat door de pc herkent wordt en je ook kunt aansturen. Hoe je dat kunt doen weet ik niet (maar kijk eens in EL).

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:57:
Een LED aan je USBpoorten knopen is geen probleem, je kunt gewoon 5V 500mAh uit de poort halen. Het enige waar je voor moet zorgen is dat je een stukje logica erin hebt zitten dat door de pc herkent wordt en je ook kunt aansturen. Hoe je dat kunt doen weet ik niet (maar kijk eens in EL).
het lampje is inderdaat geen probleem maar hoe laat ik mijn pc weten dat het lampje uitmoet als ik het programma/script run

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Nou dat is niet echt simpel. Je zal een USB driver moeten schrijven en een USB controller moeten hebben. Je kan beter kijken naar de seriele poort, die kan je met elke taal wel aanspreken, net als de parallele poort.

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:05:
Nou dat is niet echt simpel. Je zal een USB driver moeten schrijven en een USB controller moeten hebben. Je kan beter kijken naar de seriele poort, die kan je met elke taal wel aanspreken, net als de parallele poort.
ok maar hoe kan ik dat dan het beste doen via de seriele poort want ik weet niet precies op welk punt ik de LED moet aansluiten en hoe ik mijn pc vertel dat hij net dat punt moet hebben

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 19:26

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> EL

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
http://www.circuitsonline.net/circuits/view/34

kan je 8 ledjes op aansluiten als je wil

Verwijderd

Topicstarter
thanks is precies wat ik zoek

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:45
zelfs 12 kunnen daarop hoor ;)

• doskabouter
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 20:51
Als je direct op poorten wil gaan programmeren, zal dat niet lukken in windows xp, die blokkeert nl alle directe toegang op poorten.

Het grote voordeel van windows is dat je meer dos-boxen kan openen

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Dat is natuurlijk onzin, hoe kan anders een printer aangestuurd worden? Als je gewoon de IO libraries gebruikt dan kan je het makkelijk lezen en schrijven hoor

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 20:07
de dlportio driver werkt perfect onder borland c++

heb ik nog wel een stukje code van liggen voor de liefhebber

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 10:27

BJD

Via USB is ook prima mogelijk. Wat je kan doen is een FTDI chipje pakken, en op de RX led aansluiting een ledje hangen. door het wel of niet versturen van data zou je het ledje moeten kunnen aansturen. Je krijgt er ook nog eens een extragratis USB -> serial convertor bij.

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 14:03

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Kun je niet gewoon die usb poort uitschakelen als je die led uit wilt hebben? Zullen toch wel programma's voor zijn, lijkt me.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Die FTDI chipjes (de FT232RL dan) hebben ook een bitbang modus geloof ik, daarmee kan je in software (met de API van FTDI) bepaalde pinnen aan en uit zetten.

www.madwizard.org

Verwijderd

je kan ook een gewoon lampje gaa schakelen, moet je natuurlijk wel ff een relais tussen zetten. Heb ik ooit gedaan. dezxe kon je via internet aan/uit zetten :D

De aansuring van dat lampje in java gedaan. Wil de code nog wel eens opzoeken als je daar belang bij hebt.

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:10

BasilFX

BasilFX

Of gebruik de IOWarrior, die kan direct aan de USB (naja, bijna :P), heeft genoeg IO pinnen en wordt geleverd met drivers.

http://www.basilfx.net

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:27

iMars

Full time prutser

waar ik aan zat te denken is een simpele usb -> lpt printer kabel
daarin zit al een ic die je dus parallel kan aansturen. een ledje kan daar meestal wel direct op aangesloten worden, en door een bepaalde bit op 1 of 0 te zetten kan je dan een ledje aansturen. of een transistor aansturen, die weer vervolgens iets anders kan aansturen.

Koop hier mijn P1 reader :)

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:57
Wolf87 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:02:
[...]

zelfs 12 kunnen daarop hoor ;)
32 zelfs....

• Bastiaan V
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Bastiaan V