Toon posts:

pc crasht, kan niet opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 518 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik maak deze thread voor een vriend, hij kan zijn pc niet meer opstarten, ik heb al proberen te kijken, maar ik kan er echt niets aan doen.

ik ben 100% zeker dat het de harde schijf is!

je ziet het windows laadscherm en dan herstart hij direct, heb al veilige modus geprobeerd, ook met prompt, heb in bios gekeken, daar detecteerd hij de harde schijf nog, heb de kabels gecontroleerd: alles in orde, heb die harde schijf in mijn pc gestoken: was precies hetzelfde,

heb dan geprobeerd met herstellen vanaf windows cd, ben uiteindelijk in dos geraakt, maar daar werkt niets, als ik 'dir' doe vind hij geen enkele map, uiteindelijk heb ik zijn partitie kunnen zien van 160 giga, maar daarvan was alles nog vrij :s,

dus hij detecteerd de harde schijf, maar de data erop niet, de harde schijf stond wel heel vol, maar dat kan er niets mee te maken hebben, hij hoorde ineens wel een raar geluidje komen uit zijn pc toen het gebeurde.

iemand die weet wat te doen, want formatteren is echt de laatste optie, want al zijn schoolwerk staat erop.

Verwijderd

bij het opstarten van windows F8 -> en dan "automatisch herstarten bij fouten uitschakelen"

dan zal je een BSOD zien, dan kan je misschien zien wat er mis is.

als je zeker weet dat het de HDD is, download dan van de fabrikant een check tool, hieronder een lijstje van tools dan weet je waarna je kan zoeken :D

Seagate Seatools Desktop Edition
Western Digital Diagnostics
Maxtor PowerMax
Fujitsu HDD Diagnostic Tool
Samsung Disk Diagnose
IBM/Hitachi Drive Fitness Test

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-02 11:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik mis even wat voor harde schijf je hebt. Maar zoals AnArChY al zegt: gebruik even een testtool van de fabrikant van je schijf.
Misschien is wel gewoon je filesystem naar de knoppen en niet de disk. In dat geval zou je namelijk ook geen data meer kunnen lezen maar mogelijk wel partities kunnen zien.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ik snap alleen niet waaruit jij met zekerheid kan concluderen dat het de schijf is ?

heb wel vagere dingen zien gebeuren ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner