ik heb een probleem

Pagina: 1
Acties:

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:58

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Topicstarter
met m'n harde schijf...

om vanaf het begin te beginnen:
m'n hd heeft 3 windows-partities (c,d,e) en een aantal linux partities. Met Bootmagic kan ik dan kiezen welke OS ik wil.
Nu is het zo dat wanneer ik in Windows zat, ik gewoon de 3 partities zag (c,d,e), maar wanneer ik vervolgens naar MS-Dos ging, zag ik maar 1 partitie, de c... waarom ik d en e niet kon zien is mij niet duidelijk...

Maar nu het probleem: met fdisk vond hij nog 3% vrije ruimte wat hij naar een extra partitie schoof... Dit werd ineens D:... terwijl die eigenlijk al bestaat, alleen de originele was nu helemaal weg, net als de E:
terwijl F-Disk zegt dat de hd wel geheel in gebruik is, is er slechts 3.5 Gb van de 13 zichtbaar

ook had had ik Linux opnieuw geinstalleerd. Na dit gedaan te hebben wou windows echter niet meer opstarten. Hij liep telkens vast tijdens het laden, tot vlak voor hij in Windows kwam... Het HD lampje blijft hierbij branden... Het opstarten in de veilige modus lukt nog wel, maar wanneer ik Norton Disk Doktor opstart loopt hij vast, weer met brandend HD lampje... Ook in msdos overigens... Ook opstarten met de Bootmagic-diskette helpt niet, hierbij loopt ie op de zelfde manier vast...

Iemand die mij kan helpen???

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• LAN
  • Niet online

LAN

Probeer zoveel mogelijk data die je wil bewaren van die schijf te halen, en zet de hele boel opnieuw op.

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

mee eens want dit zit best wel complex in mekaar. er zit gewoon dan niets anders op.

specs

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Topicstarter
maar ik kan niet meer bij mijn D en mijn E schijf komen... en daar staat juist veel belangrijk spul op... ik weet dat ze er nog zijn, alleen ze zijn niet bereikbaar...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Als je in dos modus zit kun je geen fat32 partities lezen dus dat is het verhaal en anders ffies PQmagic ffies draaien en de boel fixen

Suc6 mzls

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

ik snap nog steeds die mensen niet die dan voor linux kiezen naast windows en dan met een 'windows progje het' "opstarten" van linux mogelijk moet maken |:(

gebruik als je dan toch linux hebt gewoon LILO

edit:

als je wil zien of die partities nog aanwezig zijn moet je onder linux in een shell de partities mounten

'mount /dev/hda(x)'
inplaats van een x komen er nummers te staan
bv 1 t/m 6 (3 partities voor linux en de C:, D:, E:

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Topicstarter
die gebruikte hij zelf inderdaad ook al (bootmagic uitgeschakeld...)
wanneer ik dan windows koos, liep ie vast zoals hierboven beschreven...

fdisk \mbr gedaan. dit hielp niet, maar hij start nu gelijk windows, zonder bootmanager... alleen loopt ie vast :(

Pagina: 1