Toon posts:

Vliegtuig Laptop power supply

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Fujitsu-Siemens Amilo Pi1556 maar volgend jaar ga ik op reis naar Zuid-Afrika, ik zou men notebook wel willen meenemen, maar om in het vliegtuig te kunnen werken heb ik stroom nodig, welk soort adapter heb ik nodig? Wat is er in vliegtuigen aanwezig? (De vlucht is met KLM) Mag dit? En zijn adapters merkgebonden?

Dit klinkt nogal noob maar ik heb echt geen idee en vind op internet niet voldoende informatie...

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Er zit 'n standaard accu in je laptop die je kunt gebruiken?

Voor de rest lijkt de vlucht: Nederland - Zuid Afrika me ook geen 3 dagen project,
dus 4 uur zonder je laptop (en nog de nodige uren met) lukt 't toch ook wel..?

Ook ga je pas volgend jaar dus tijd zat om even te checken bij KLM en dergelijke :)

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 14-12-2006 15:15 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Even bellen naar de betreffende luchtvaartmaatschappij.....?

Verwijderd

Heb je ook al gegeken op www.klm.nl of schiphol.nl ??

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:14:
Er zit 'n standaard accu in je laptop die je kunt gebruiken?

Voor de rest lijkt de vlucht: Nederland - Zuid Afrika me ook geen 3 dagen project,
dus 4 uur zonder je laptop (en nog de nodige uren met) lukt 't toch ook wel..?

Ook ga je pas volgend jaar dus tijd zat om even te checken bij KLM en dergelijke :)
Notebook gaat max 2 uur mee, op een 18 uren vlucht :s. Ja natuurlijk kan ik even checken bij KLM maar ik vond niks op hun site en ik dacht die goede oude tweakers gaan dat wel weten...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:24:
[...]

Notebook gaat max 2 uur mee, op een 18 uren vlucht :s. Ja natuurlijk kan ik even checken bij KLM maar ik vond niks op hun site en ik dacht die goede oude tweakers gaan dat wel weten...
Duurt een vlucht naar Z-A 18 uur? :? Lijkt me vrij sterk.

Laptop aansluitingen in vliegtuigen zijn niet echt standaard, ook niet bij KLM

Gewoon KLM even bellen. Ze bijten je heus niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 14-12-2006 15:27 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gunner schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:26:
[...]

Laptop aansluitingen in vliegtuigen zijn niet echt standaard, ook niet bij KLM

Gewoon KLM even bellen. Ze bijten je heus niet.
Neuh, uurtje of 11...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• CLB
  • Niet online

CLB

Gunner schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:26:
Lijkt mij ook vrij opzichtig zeg! Met 18 uur zit je in Australie / Nieuw Zeeland :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:16

Aapje

Opel-beun
Ik quote van de KLM Site:
Het is mogelijk om eigen laptops mee aan boord nemen.
Gebruik van een laptop tijdens de vlucht is toegestaan op het moment waarop het 'Fasten seat belt'-bordje uit staat, d.w.z. niet tijdens het opstijgen en landen. De laptop moet ook uitgeschakeld worden als de bemanning daarom vraagt. Voor stroomtoevoer hebt u geen adapter nodig; zowel 2- als 3-polige stekkers kunnen worden gebruikt.

Voorzieningen voor het aansluiten van laptopcomputers zijn beschikbaar voor passagiers in World Business Class op onze Boeing 777-, Airbus A330- en Boeing Business Jet-toestellen.Met ingang van 2007 zal KLM geleidelijk aan voeding voor laptopcomputers introduceren in de World Business Class van Boeing 747- en MD11-toestellen.

Passagiers in de World Business Class en Economy Class van onze Boeing777- en Airbus A330-toestellen kunnen e-mail- of tekstberichten uitwisselen met e-mailadressen of mobiele telefoons wereldwijd via het in elke stoel ingebouwde entertainmentsysteem.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Met andere woorden, pas met Business class kan je het gebruiken als ik het goed lees. Dus TS, welke klasse heb je een ticket?

Bovendien check ik de specs van je laptop. Dat is een hele nieuwe en die accu gaat maar 2 uur mee? Dat is wel heel erg matig.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gunner schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:33:
[...]

Met andere woorden, pas met Business class kan je het gebruiken als ik het goed lees. Dus TS, welke klasse heb je een ticket?

Bovendien check ik de specs van je laptop. Dat is een hele nieuwe en die accu gaat maar 2 uur mee? Dat is wel heel erg matig.
En anders een flink verlengsnoer naar een Business Classer die geen stroom nodig heeft?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

zorg dat ie vol is en laad hem desnoods onderweg ff ergens op bij de dames van klm ofzo, er is avst wel een contact waar die een half uur aan kan hangen.

Verwijderd

MAX3400 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:44:
[...]

En anders een flink verlengsnoer naar een Business Classer die geen stroom nodig heeft?
Sorry meneer, mag ik mijn laptop hier even in prikken...? Zullen de stuwardesjes blij met je zijn, die willen graag met hun karretje langs en dan ligt er 20 meter kabel door het vliegtuig :+

• CLB
  • Niet online

CLB

@ TS: Moet je echt je fulltime vlucht achter je lappie zitten en zoja wat ga je dan doen:
-Wil je filmpje kijken om je tijd te verdrijven
-Moet je dan nog 'n 3D tekening maken van 'n nieuwe booreiland bij Zuid-Afrika
-Of ga je dan songteksten typen in Word omdat je artiest bent..?

Wat ik probeer te zeggen: Waarom moet je perse je laptop gebruiken in 'n vliegtuig?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:16
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:01:
[...]

Sorry meneer, mag ik mijn laptop hier even in prikken...? Zullen de stuwardesjes blij met je zijn, die willen graag met hun karretje langs en dan ligt er 20 meter kabel door het vliegtuig :+
Nee, gewoon een zwendel aan de laptop zetten (zie 100 dollar laptop) en vraag aan de stewardes of ze even (11 uur) dat ding wil ronddraaien :)

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

GremliN-Online schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:57:
[...]

Nee, gewoon een zwendel aan de laptop zetten (zie 100 dollar laptop) en vraag aan de stewardes of ze even (11 uur) dat ding wil ronddraaien :)
Zwendel en laptops? Dat heeft denk ik ergens anders mee te maken :+

Zwengel.

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-01 08:16

paularts

Paulux !!!!!!

nou bel ze maar maar ik denk dat je wat meer voor je ticket mag betalen als je dat echt wil
De World Business Class cabine wordt ingericht met 16 nieuwe zitplaatsen in een twee-gangpad-twee opstelling. Een zitplaats in de World Business Class zal 1,5 meter persoonlijke ruimte bieden. De stoel zal van vele extra's worden voorzien, waaronder een in vier richtingen beweegbare hoofdsteun, een aansluiting voor de voeding van een laptop, een flexibele leeslamp, uitschuifbare voetensteun, steun voor de onderrug.
dit is van de klm site af maar was eigenlijk bedoelt voor vluchten naar de us naar wie weet...

(bron: http://www.klm.com/travel...leases/index.htm?id=48476 )

dus het is maar waarom je het echt wilt... succes

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:53

Thandor

SilverStreak

Dit klinkt nogal noob maar ik heb echt geen idee en vind op internet niet voldoende informatie...
Op de KLM website is wel degelijk het één en het ander aan informatie te vinden :).
Zie bv. de quote van BaBoOn. Link naar KLM site. Kijk daar eens bij 'Reisinformatie - Customer Support - FAQ'.

Mocht je verdere vragen hebben bel of e-mail. Men zal daar niet bijten maar het antwoord geven ;).

[ Voor 27% gewijzigd door Thandor op 14-12-2006 21:47 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1