Toon posts:

Wat zijn je tweak ervaring (ifv pc evolutie)[vroeger tot nu]

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mijzelf af welke systemen de tweakers het liefste gebruiken of hebben gebruiket om mee te "prullen" "spelen/leren" "aan te knutselen".

Momenteel heb ik een mooie P4@2.8 Ghz en een gigje aan dual channel Corsair RAM....allen op een ASUS P4C800E-Delux. Prettig systeem en het enige wat ik hieraan gedaan heb ik 2 papst fannekes bijaangesloten. 1'tje ligt eral terug uit omdat hij telkens van het MB afvloog (kabel te strak gespannen)...Een Chieftec kan groot zijn ;)

Het allermooiste vind ikzelf een 486 op mee te spelen. Men nieuwe project is om dat ergens te koppelen met een PII die nu als linux bak draait.

Al bij al blijf ik de 486 het lekkerst vinden om aan te sleutelen. Geen proc Fan....enkel wat kaartjes. Zelfs een I/O kaart :D

Oh ja...om men 8088 niet te vergeten waar ik door te prullen eens een bios penneke had afgebroken.
[Les geleerd]

Als jullie even terug in de tijd kijken. Welke systemen waren het prettigst om te werken? Wat is er mis gebeurd? Wat is er gelukt?

Verwijderd

men eerste pc die ik ep open gemaakt was een pentium 1 150mhz pc (atx) maar een at pc met pentium 1 233mhz mmx processor is tog wel het grappigst om aan te prutsen (vind ik dan) mijn eerste mod was een intel celeron pc 466 mhz pc en kheb nu een pentium 4 1.5 ghz in dezelfde kast
met nvidia riva tnt 2 m64 en 2 7200 rpm hdd's 60 gb

Verwijderd

eerste mod was een rekenmachine. (je bent een tweaker of niet)
De eerste echte pc om mee te kloten was een xt\at .
De eerste pc die ik overklokte was een pentium 60mhz geloof ik??

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-02 06:33

PKN

Powered by cosmic energy

rekenmachine overclocken? ;)

Stereotyp voorbeeld van een tweaker dan wel, persoonlijk heb ik voor de tijd van de PII niet veel met pc's gedaan, overclocken liet je ook wel uit je hoofd, bovendien had je toen enkel maar jumpers die je kon verzetten, en die stapjes waren vaak 66/100/133, en daarna was het op. Daar heb ik pas m'n zinnen opgezet nadat ik wat nieuws had staan...ach ja, oude meuk...

Vandaag de dag draai ik het liever om, gewoon high end kopen en daarmee spelen, dat blijf toch leuker
8)

Dost thou even hoist?

Verwijderd

Even terugdenken,,,
mn eerste overclock was een XT welke een intel 8086 had en vervangen werd door een NEC V20 met een rappere oscillator (ipv. de 8.6 mhz oscillator ging er een 20mhz oscillator in, de tijd liep sindsdien nooi t meer goed.. who cared?)
Daarna een 386SX-16 naar 25 mhz doorgeclockt, ISA videokaart ging hoger over zijn nek...
486DX40 van AMD naar DX66 (dus niet DX-2 maar echte single multiplier!) met heatsink doorgeclockt na vervangen oscillator.
486DX4-100 van AMD doorgeclockt naar 120, weer met oscillator.
Pentium 75 naar 120 met vergrote koelblok en aangepaste condensatoren, de originelen trokken het niet.
Pentium 133 naar 150, 1 jumper verzet, Micronics moederbordje ondersteunde niet hoger helaas.
Pentium 166MMX naar een whopping 192 mhz met een Golden Orb op een Asus P5A-B...
Pentium 2-400 naar 467 mhz op lucht op een MSI 6119, nog steeds in werking bij zwager.
Pentium 3-1000 Coppermine op een Asus CUSL2-C met voltmods , AMD Thunderbird koellichaam en 6 casefans op 12 volt... Eindresultaat 1467 mhz, had nog kunnen werken als iemand (who.. me?) niet het bios aan het flashen was geslagen terwijl ze in de straat bezig waren te graven en de stroom uitviel...
Ben nu "veroordeelt" tot een AMD Sempron 2400+ welke met een Zalman koeler en 2 Nexus fans vrijwel geruisloos stock loopt. De harddisk hoor ik boven de koeling uit (WD 1600JD op SATA).

Dus nee, ik heb niet veel overclockervaring en ook niet zoveel pc's versleten ;-) ..

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik ben ooit begonnen met een 286-12, maar mijn eerste echte leuke overklok was met een 486 van AMD.
Die hoorde op 4x33 te lopen, maar mijn moederbordje snapte dat niet; 5volt was het enige wat die kon leveren en de processor wilde 3,3. Bleek er toch een plekje te zijn waar een regelaar opgesoldeerd kon worden :)

Toen dat lukte en de pc opstartte zag ik 100mhz langskomen ... bah.
Dus de datasheet erbij en zoeken wat de oorzaak kon zijn. Het boekje van het bord gaf geen zinnig antwoord in de vorm van jumpersettings namelijk. Bleek ik pennetje huppeldepup van de processor aan de 0-volt te moeten hangen.
Maar waar zit dat ? dus ... alles uit het bord gehaald, inclusief jumpers en ic's in voetjes. Een draadje in het betreffende gaatje van de processorvoet gestoken en met een eenvoudige ohm-meter op zoek naar het jumperpennetje dat er mee in verbinding stond.
Bleek ik een jumpertje ergens diagonaal op te moeten zetten ... en dat vertelt zo'n boekje je niet eens ? schande !

Draaide perfect op 4x33 maar een tweaker wil meer, dus een kristalblokje van 40mhz er ingezet en zo eindigde ik met een 486dx4-160, 16mb EDO met 0 wait-stages, een Viper Vesa-Local-Bus kaart met VRAM en een Side-jr+ VLB enhanched-IDE kaart die mijn 1.0Gb WesternDigital aanstuurde.

Heerlijk om Doom2 te spelen en Duke-Nukem !!

Zou 'm zo weer neerzetten, maar helaas verkocht en zit nu met een Core2Duo 6300 op 180% (3360MHz ipv 1866) ... >:)

Yamaha FZ1 :-)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02 15:27
Voor mij begon het met een AMD Athlon 700 Mhz welke ik met een soort goldfinger achtige constructie op 1050 Mhz had lopen. Het moederbord bood geen enkele mogelijkheid tot overklokken, na het slopen van een floppy kabel, het demonteren van mijn slot-a Athlon behuizing, solderen van wat weerstandjes en dergelijke kwam ik op 1050 Mhz uit, ik heb deze combinatie (processor met DFI AK70 moederbord) nog altijd in mijn bezit, het werkt nog maar het bios vergeet telkens zijn instellingen terwijl de batterij nog goed is.

Na de Athlon 700 ben ik overgestapt op een Athlon XP 2400+. Eerst in combinatie met een ECS K7S5A welke het na een maandje ongeveer begeven had door allerlei gerommel met modjes. Toen maar een Asus A7N8X-X gekocht. Hier heb ik nooit iets aan gemod, alleen via het bios is hij overgeklokt. Later is de XP 2400+ vervangen door een XP 2600+ welke ik had gekregen. De 2600+ draaide op 2,4 Ghz.

Op school hadden we inmiddels 1 dag in de week "werkplaats" als onderdeel van MBO systeembeheer opleiding. Af en toe mochten we van de leraar wat gaan rommelen met spullen uit het magazijn, het was 2003 en daar stonden Pentium 1 systemen dus als je wat opblies was er niets aan de hand. Na het in elkaar bouwen van een zelfgemaakt koelsysteem wat bestond uit onder andere een Pentium 4 koelblok, het royaal voltmodden van het moederbord en het verplaatsen van de jumpertjes slaagden we erin om de Pentium 133 Mhz processor op iets van 220 Mhz te laten lopen.

Toen er nieuwe systemen kwamen om mee te werken mochten we er ook mee overklokken (ja, die leraar vond dat ook leuk ;)) en hadden we Celerons van 2,8 Ghz naar 3,6 Ghz geklokt op standaard vcore en met standaard koeling op een of ander ECS moederbordje.

In de tussentijd kwam het zover dat ik graag een servertje wilde hebben maar ja, wat stroomverbruik en lawaai he. Toen maar een Duron 1600 Mhz aangeschaft, de bridges aangepast zodat hij op 1,1 volt herkend wordt. FSB op 100 Mhz gezet en processor draaide op 1200 Mhz bij 1,1 volt. Later bleek dit niet stabiel te zijn en toen heb ik via het bios het voltage maar op 1,2 volt gezet. Draait nu inmiddels een jaar ofzo 24/7 op deze settings stabiel :)

Gisteren een X2 3800+ voor socket 939 binnen gekregen met Epox 9NDA3+. Meteen maar overgeklokt, het systeem heeft welgeteld 3 minuten op standaardsnelheden gedraaid. Hij draait nu op 2,6 Ghz en ik ben er eigenlijk wel tevreden mee zo.

Videokaarten:
Mijn Geforce 2 MX heeft volgens mij altijd standaard gedraaid.
Geforce 4 MX 440 draaide op MX 460 bios.
Geforce 4 TI 4200 draaide als Geforce 4 TI 4600 door softwarematig overklokken
Geforce 6800LE draait nu als soort van GT, kloksnelheden zijn 411/874 Mhz en de shaders zijn als 16x1,5vp unlocked.

Wat heb ik verder nog getweaked, toen de koelers nog stukken slechter waren ging ik wel eens zelf aan de slag met stukken koper en dergelijke, tegenwoordig blijft het eigenlijk bij dingen als een fannetje verwisselen (ik heb 4 fans uit en compaq server liggen van 12x12 cm welke ergens rond de 5k rpm zitten, doet pijn als je er tussen komt :P, ideaal voor tijdelijke overklok resultaten, voor normaal gebruik maken ze te veel lawaai) Laptop LCD aan Geforce 2 MX aansluiten heb ik ook gedaan. Firmware flashen van een oude harddisk waarna er meer schijfruimte beschikbaar kwam :D

wake on lan header gemaakt op een moederbord wat eigenlijk alleen wake on lan via de onboard netwerkaansluiting ondersteunde.

Dat was het eigenlijk wat me zo snel te binnen schiet. Softwarematig teveel gedaan om op te noemen, mijn systeem verander zo ongeveer elke dag wel wat, daarom heb ik ook een hekel aan herinstalleren omdat het een enorm werk is om alles weer getweaked te krijgen :P

• Econosto
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-01 17:09

Econosto

LOL

Mijn eerste en meest extreemste overclock was een AMD met ongeveer 266 mhz.
Dat dingkie draaide spellen wat op een 500 Mhz moest draaien, (en ze draaide heel erg soepel) echt ik kon lezen en schrijven (figuurlijk gezien) met dat machintje :P en toen na 4 jaar overclocken en lol hebben, rook ik een plastic brand geur :S oeps dat was me voeding die overbelast raakte en tevens me hele pc kortsloot, was ik alles kwijt (maar het moederbordje heb ik nog steeds liggen thuis).

Daarna heb ik nog een paar amd's verbruikt. (door laten branden, geheugen kaarten laten smelten enz.) *die hard overclocker* (zonder aan de koeling te denken, daar begon ik later pas aan te denken)

Nu draai ik met een AMD am2 3600 + ,(eens amd altijd amd :P) mijn pctje draait nu lekker met max 40 graden cpu en 30 graden mobo, (en stil) ja tegenwoordig denk ik wel aan de koeling (denk er zelfs over om een 120 mm fan in me scherm te gooien, zodat de warmte wat sneller wordt afgevoerd, ik kan er soms bijna me thee op warm houden :P)

als ik zo mijn geschiedenis kwa pc's door loop geef mij maar weer een 230 of 266 mhz proccesortje van amd echt geweldig wat je daar mee kan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Econosto op 20-12-2006 15:10 ]

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-01 19:14
Machines waar ik aan gewerkt heb:
  • 486 DX2 66Mhz 8MB ram
  • PI 60Mhz 32MB ram!
  • PII 400 320MB ram TNT 2 32MB @ 175/185
Huidige systeem wat wel OCed is en ook wel wat upgrades en panne heeft gehad
  • AMD XP 2000+ @1850Mhz bij 1,85 volt 256MB @ 138 + ECS K7S5A (heeft in een later moederbord 193Mhz 2,5-3-3-7 gedaan) XFX Ti 4200 128MB 4ns @ 300/600 stock koeler en voltage
  • Proc dood, vervangen door Duron 1600 die helaas niet modbaar wes, helaas deed ie ook maar 2200Mhz
  • nieuw moederbord: DFI NFII Ultra Infinity, Duron kwam nog steeds geen steek verder PC 2100 geheugen liep wel stabiel op 193Mhz
  • Waterkoeling + nieuw mem: 2x 256MB met BH6 chippies + weer een nieuwe proc: bartonM 2600 (46 watter) deze combinatie heeft een hele tijd op 2640Mhz gedraait 11x240 2-2-2-5 T1.
  • Voeding dood, enige rest schade een dooie HD
  • Voeding vervangen door Aopen 350 watter (25A op 12 volt lijn) die later weer is vervangen door een OCZ 420 watter met regelbare volt lijnen.
  • Nieuwe video kaart + waterblok: Gainward 6800GT GS @ 460/1250 op 1,4 volt onder een Cool O matic NV 40 blokje.
  • Proc dood, vervangen door een BartonM 2800 (55 watter) hoe snel die gaat weet ik nog niet (doet in iedergeval 2500Mhz@1,65 volt).
Sinds m'n eerste BartonM is dit veruit het prettigste systeem waar ik ooit mee gewerkt heb. snel en stabiel maar nog veel sneller als ie ook instabiel mocht zijn ;)

[ Voor 6% gewijzigd door martijn_tje op 20-12-2006 22:09 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• GH45T
Dus je hebt opgeblazen:
- AMD Athlon XP 2000+
- AMD Duron 1600
- AMD Athlon XP-M 2600+

Doe je goed :P

Jij zult vast en zeker een berg sleutelhangers hebben liggen :D

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Eens denken, ik heb de afgelopen jaren best veel aan overclock hardware gehad dus de kans is groot dat ik wat vergeet :P

Ik heb even een lijstje gemaakt met OC's een ongeveer chonologische volgorde:

Pentium 1 233 @ 266MHz. M'n eerste overclock toen ik een jaar of 14 was. CPU koeler was een gemodde s370 sink en de case had toen al een overbodig aantal blowholes.

Pentium 2 300 SL2W8 @ 495MHz. De eerste PC waarop ik een voltmod heb uitgevoerd. Toen nog door pinnen af te plakken met plakband dus eigenlijk geen echte :P. Systeem liep heerlijk en dankzij de OC kon ik er net GTA3 op draaien.

Eind 2003 begon het A64 tijdperk. Als 1 van de eerste in NL ben ik begonnen met het martelen van deze machines.

Begonnen met een 3200+ s754 clawhammer die dmv. een Zalman CNPS7000-Cu op zo'n 2400MHz liep. Uiteindelijk heb ik zo'n 4 van die CPU's gehad waarvan de laatste uiteindelijk op 2600MHz liep met ijswater (PiFast stable >:) ) Mobo's varieerde van een Asus K8V Dlx, naar een Gigabyte K8NNXP tot een Shuttle AN50-R

Hierna nog kort een 3000+ je gehad voor s754 die rond de 2300MHz deed op stock vcore. CPU is alleen vrij snel weer weggegaan dus nooit grondig kunnen testen.

Daarna toch weer een 3200+ gekocht icm. een Epox bord die onder m'n eerste sub-zero machine zou moeten belanden. De Prometeia Mach 1 deed zn intrede in mijn huis en werd hierop gemonteerd. Dit was helaas niet zo'n succes en uiteindelijk heb ik het hele AMD spul de deur uit gedaan omdat de prom niet goed paste.

Aangezien ik een orginele Mach 1 s478 kit had weten te bemachtigen heb ik op dat moment (september 2004) m'n eerste nieuwe Intel aangeschaft. De 2.4A cpu icm. een P4C800-E werd sub-zero gebracht en de 4GHz barriere werd vrij makkelijk doorbroken. Uiteindelijk was het hele spul me toch te langzaam waarna ik het na 2 maanden weer de deur uit gedaan heb.

Ondertussen was de Mach 1 wel vervangen door een hervulde (r507) Mach II dus qua koeling kon ik weer even vooruit.

Na die korte Intel periode m'n eerste s939 machine gekcoht (December 2004) Toen ook meteen de eeste Mach 2 ingezet om deze frisjes te houden. Om deze sub-zero AMD poging wel tot een succes te maken werd er een orignele A64 cpu kit aangeschaft en daar plukte ik later de vruchten van.

Het eerste set, 3000+ winchester met een MSI K8N Neo2, bleek toch niet de gouden combinatie te zijn aangezien het hele zaakje last had van de coldbug, een fenomeen waar tot dan toe niemand ooit van gehoord had.

De 3000+ werd retour gedaan en vervangen door de goede oude 3500+ newcastle. Dit CPU'tje voldeed wel aan de verwachtingen en uiteindelijk wist ik een PiFast run uit te draaien op 3020MHz, m'n eerste 3GHz AMD dus :)

Uiteindelijk kruipt het bloed toch waar het niet gaan kan en ook deze 3500+ moest het veld ruimen. Hij werd vervangen door, jawel, een 3500+ :P. Die CPU bleek uiteindelijk zo'n 3100Mhz te kunnen draaien onder de Mach II maar dit was eigenlijk niet de moeite meer aangezien genoeg mensen op dat moment 3150 en hoger draaide met dezelfde CPU.

Op dat moment maar een bestelling geplaatst voor een cascade bij unknown_road om de snelheidsrace een beetje bij te kunen houden.

Ik heb het toen een jaartje wat rustig aan gedaan. 1 van de Mach's is de deur uit gegaan en vervangen door een custom single-stager (bij sommige bekend als de Promkiller) en een aantal maanden later is de Mach II ook verkocht.

Nog wel even de 2.4GHz Celeron van m'n vader gemarteld onder de promkiller en zelfs het WR met die CPU nog behaald (3850MHz iirc) Maar dat was het zo'n beetje voor de rest van 2005.

Eind 2005 weer langzaam aan begonen met wat OC werk toen ik in het bezit kwam van een Opteron 146. Deze CPU was ook een exemplaar uit 1 van de brakste batchen van dat moment dus veel plezier heb ik er niet aan beleeft. Uiteidenlijk met veel prutsen wist ik er iets meer dan 3100MHz uit te persen met de promkiller er op :X niet echt de moeite waard dus.

Daarna weer zo'n 5 maanden niks gedaan. Halverwege 2006 is het Core 2 Duo tijdperk begonnen, de fun was back :D (eindelijk geen coldbugs meer) afgelopen juli heb ik m'n eerste set gekocht en deze liep meteen niet verkeerd :)

Begonnen met een week 24 E6600 icm. een Asus P5B Dlx. Dit setje liep 3900MHz op air, 4350MHz onder de Promkiller en 4410MHz onder de cascade (die eindelijk geleverd werd :+ )

Natuurlijk was dit niet genoeg dus een E6700ES werd geimporteerd uit China. Deze CPU deed het iets beter maar nog steeds niet geweldig. 4GHz air en 4550MHz onder de cascade.

Ook dit set ging dus weer de deur uit. Op dat moment kreeg ik te horen dat Rol-co in het bezit was van 5x E6600 week 28B. De uber CPU van dat moment en ik kreeg de mogelijkheid om deze 1tje te proberen. Ondertussen was m'n Biostar TForce P965 Deluxe ook binnen gekomen wat dus een mooi setje vormde met de E6600.

Dit blijkt een gruwelijke cpu te zijn en het gaat opeens allemaal heerlijk :D De lang gekoesterde 5GHz barriere wordt doorbroken :D

5180MHz SPi 1M (9.9s, U10 dus), 5300MHz max. screen en 5000MHz 3D stable, allemaal met de cascade.

Dat is toch wel de top van alles wat ik tot nu toe gepresteerd heb qua OC's

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Verwijderd

Ik heb mijn Pentium 166MMX eens stiller willen tweaken.

In die tijd had ik nog geen internet en weinig ervaring, maar had wel de 115Volt switch op de voeding gevonden. Ik vond de fans wat veel lawaai maken en dacht met die switch alles wat rustiger te kunnen laten lopen.

Na een flinke knal was de PC inderdaad voor een hele tijd rustig... Toen ben ik maar gaan sparen voor nieuwe hardware om te tweaken.

Nu heb ik veel meer ervaring en heb ik een bescheiden overclockje en een fancontroller. Ook al jaren niks meer gesloopt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 13:36 ]

• GH45T
@Syngrow:

Wat ik wel grappig vind, je hebt een riant opgevoerde Core 2 Duo E6600, je ondertitel bevat "Framerate is life" en vervolgens zit er een Geforce 2 MX400 PCI in die brute machine van je :P

Maar verder wel een erg leuk tweak verleden!

offtopic:
2000e post :P

[ Voor 7% gewijzigd door GH45T op 21-12-2006 13:47 ]

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

GH45T schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:46:
@Syngrow:

Wat ik wel grappig vind, je hebt een riant opgevoerde Core 2 Duo E6600, je ondertitel bevat "Framerate is life" en vervolgens zit er een Geforce 2 MX400 PCI in die brute machine van je :P

Maar verder wel een erg leuk tweak verleden!

offtopic:
2000e post :P
Met die GF2 valt perfect te gamen hoor :P

3D Mark run met GF2

voor normaal werk heb ik een 7800GT hoor dus het valt nog mee :P. Die ondertitel slaat meer op 3D benchen als hobby en daar is niet altijd het nieuwste van het nieuwste voor nodig om toch een beetje te kunnen spelen ;)

Voorbeeldjes:
57k 01 single 7800GT
19k 01 FX5700NU
8,6k 01 GF2 Ultra
alle 3 WR's in hun klasse

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• GH45T
Syngrow schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:58:
voor normaal werk heb ik een 7800GT hoor dus het valt nog mee :P. Die ondertitel slaat meer op 3D benchen als hobby en daar is niet altijd het nieuwste van het nieuwste voor nodig om toch een beetje te kunnen spelen ;)
Ben ik niet helemaal met je eens, misschien mag de hardware dan wel niet top nodge zijn, de koeling die je erbij gebruikt is dat des te meer.

wil niet zeggen dat je met oudere hardware geen lol kan hebben. Ik kan me nog herinneren dat ik een container had gemaakt met water en ijsklontjes erin om een Pentium 1 te koelen :P

• killer_mac
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-12-2023

killer_mac

Life's better when you do RTS

AAh tweaken,

Nou ja ik ben begonnen op een AT286 software matig,
Ik vond de begin menu's bagger dus lekker met Edlin aan de slag gegaan.
ook wat aan het hacken geweest in Dune II (wat nou maar 25 units)

Maar afijn daar gaat het hier niet over, Toen ik 12 was mijn AT286 uit elkaar gehaald en een nieuwe video kaart in gezet een echte EGA highres. (Gaaf man)

Echte Tweaker ervaring was eveneens op een 486 proc 33Mhz, wat jumpers omzetten voila 66 MHz
Verder eigenlijk alles redelijk standaard gehouden.

Mijn eerste AMD Duron 800 via de bios omhooggekrikt van 800 Mhz naar 1000
Redelijk stabiel

Mijn Athlon XP2400+ 2000 MHz gekregen op 2350 Mhz (niet echt spectaculair.

Nu nieuw systeempje wachtend op de Quad core
ASUS MN-e nv570 SLI M2
AMD 64 3800+
7600GT 256 DDR3
1GB DDR2 Mem

Nu van plan om deze wat omhoog te gooien, betere cooler op de GT
En specifieke airflow in de AMMO kast opgezet, verwachting de 2.4 GHz om te zetten naar 2.9 maar nog even uit proberen he.
Ga proberen ook de GT wat op te voeren naar 1Ghz

Volgende week mijn 3 com 24 hubs tweaken,
dat ding maakt op dit moment meer herry dan mijn PC :'(
dus paar nieuwe coolers er in

[ Voor 6% gewijzigd door killer_mac op 21-12-2006 14:28 ]

Leven is mooier dan je denkt, dus kom achter je pc vandaan en geniet

• Oxize
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 17:53

Oxize

Social Engineering Specialist

Mijn eerste pc was een XT 8mhz met EGA beeldscherm. Nieuwste van nieuwste was dat toen. Veel mensen hadden toen nog monochrome beeldschermen, en ik kon natuurlijk opscheppen mij super mooie EGA beeldscherm. Kan me nog herinneren dat ik toen met Dos 5/6 en Windows 3.1 werkte :)

Man dat waren pas leuke tijden.

De jaren daarop heb ik systemen gehad als 286, 386sx, 486xt, Pentuim MMX, AMD K5,
AMD Athlon/Duron, AMD XP's, AMD FX-62 :)

Verder nog test-systemen staan die op Intel draaien. Celeron 1200/1800, P4. :)

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 12:50
Ik weet nog goed dat ik back in the days een Celeron 366 had, die op 566 liep met homemade koeling. Wat was ik toen blij :')

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-01 00:17
Mijn eerste eigen overclock was een gemakkelijke. een PIII 550MHz die op 733MHz liep (zou die ook op 550 hebben kunnen lopen? Nooit geprobeerd nl). Ik denk dat hij makkelijk harder kon, maar dat heb ik nooit geprobeerd.
Pagina: 1