Toon posts:

p5vd2-mx + E6600 Dual Core = problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik werk hierbij in een winkel maar nu heb ik een probleempje!
Het is namelijk zo dat ik een p5vd2-mx moederbord heb met een E6600 dual core processor.
En ik heb hier 2 van die p5vd2-mx moederborden liggen met allebij een verschillend type chipset. Het zijn wel allebij VIA chipsets. Alleen met een ander chipset nr.

1e MB nr: 0631CD
2e MB nr: 0625CD

Bij het moederbord met 0625CD chipset doet de E6600 het prima. Maar met de nieuwe moederbord met het chipset 0631CD werkt het niet meer. Ook niet nadat we een bios flash hebben uitgevoerd.

Weet iemand waar het aan kan liggen?

• Fr0ns
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05 12:18
Je bent ontzettend onduidelijk, wat werkt er precies niet? Krijg je geen beeld,krijg je bios piepjes of slaat de hele pc niet aan?

Ook moet je wat meer details geven, wissel je de E6600 steeds tussen de moederborden of heb je 2 cpu's? Het klint meer alsof het ene bordje gewoon stuk is, kun je die met een andere cpu testen??

Succes,

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09-2025

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Als hij z'n bios nog heeft geflasht zal hij wel getest hebben met een andere CPU, wat wel werkte, lijkt mij toch.

Verwijderd

Topicstarter
Het is zo dat ik die E6600 uitwissel tussen die 2 moederborden.
En ik heb ook nog een P4 cpu zodat ik hem kan flashen.

Het moederbord met die nieuwe chipset werkt niet met de E6600 maar wel met de P4!
Het moederbord met de oude chipset werkt wel met de E6600 en ook met de P4

Het probleem is namelijk dat ik de oude moederbord niet meer kan krijgen (ik werk in een winkel)!!

Dus als ik de de moederbord met de nieuwe chipset + de E6600 kom ik niet verder dan het beeld waar je op de bios in kan. Maar ik kan dus de bios niet in want dan is hij al vastgelopen!

Hopelijk is dit duidelijker!

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 08:29
Vanaf bios versie 0501 moet de Core 2 Duo goed werken.

Verwijderd

intel
Pagina: 1