• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Het is mogelijk om via Telfort Online verbinding te maken met het internet met je GSM mits die een ingebouwde modem heeft. Nu heb ik dus een Nokia 6210 met ingbouwd modem en een DLR-3 Datakabel. Alles aangesloten en de Modem driver voor de 6210 op de PC geinstalleerd, gaat allemaal goed. Dus, ik bel in op het nummer van Telfort speciaal voor mobiele telefoons. M'n 6210 gaat ook daadwerkelijk bellen, en lijkt verbinding te maken, maar dan krijg ik op m'n PC de melding: De externe computer heeft de verbinding verbroken.

Wie heeft er ervaring met 6210 als modem te gebruiken of weet een oplossing voor mijn probleem ?

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33
volgens mij moet je even contact opnemen met Telfort. Ik heb dat hier in Hong Kong ook gehad en het lag aan mijn netwerkdiensten.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Welk nummer gebruik jij dan om in te bellen ?
ik bel 0626000055

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Niemand die de modem functies van een Nokia gebruikt :?

Verwijderd

Ik heb de modemfunctie van de 6210 wel gebruikt ja :), alleen heb ik geen gebruik gemaakt van de datakabel, maar van de IR-poort van m'n laptop. Werkt perfect.

Btw, ik bel in via Versatel, misschien dat dat er wat mee te maken heeft :?

Verwijderd

Ik gebruik ook de modem functie. Met DLC3 kabel. Wel altijd op 9k6. Libertel abonnement van de zaak. Ik bel in naar verschillende providers en NT RAS server van 't bedrijf.

Gaat altijd goed..

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
En hoe kan ik dan aan de inbelverbindingen komen van Versatel of Libertel :?

Verwijderd

/me heeft ook een vraag, maybe weten jullie het.
Kun je met een GSM met ingebouwd modem gewoon inbellen bij je provider? Want binnenkort heb ik een Ericsson T28S of Nokia 8210, met ingebouwd modem, dus vraag ik me dat af :)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:33

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik gebruik zelf gewoon een gratis accountje bij 12move werkt uitstekend.

kan alleen in win2k niet mijn ir poort gebruiken. :( moet ik nou echt zo'n kabel gaan aanschaffen ?, ik wacht liever nog even op bluetooth module.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 18:18 schreef SySasZ het volgende:
/me heeft ook een vraag, maybe weten jullie het.
Kun je met een GSM met ingebouwd modem gewoon inbellen bij je provider? Want binnenkort heb ik een Ericsson T28S of Nokia 8210, met ingebouwd modem, dus vraag ik me dat af :)
Ja dat kan zonder problemen.

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 23:14 schreef cosmoOo het volgende:
kan alleen in win2k niet mijn ir poort gebruiken. :( moet ik nou echt zo'n kabel gaan aanschaffen ?, ik wacht liever nog even op bluetooth module.
Ff update van www.nokia.com downloaden en infrarood werkt zonder probleem onder w2k. Er wordt namelijk een virtuele compoort aangemaakt, zodat alles als nog werkt.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Op maandag 05 februari 2001 23:14 schreef cosmoOo het volgende:
ik gebruik zelf gewoon een gratis accountje bij 12move werkt uitstekend.

kan tegenwoordig wel, er staat al een dik half jaar denk ik een update op de site van nokia zodat je wel gebruik kunt maken van je IrDA. (het komt geloof ik omdat micro$oft weer eens had besloten om andere dingen te gaan doen over je ir poort dan zich te houden aan het IrDA protocol ofzow)

edit: Uhmz, iemand was me voor zie ik. Achja. ik gebruik het in ieder geval al maanden met veel succes, gaat goed.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Pagina: 1