Toon posts:

DVD ROM Acer Aspire wordt niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 633 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem met mijn Acer Aspire 3613WLMi.
De DVD-ROM speler/brander wordt niet meer herkend door Windows XP Home en staat ook niet meer apparaatbeheer. De speler werkt wel, want de speler draait als er een schijf in wordt gezet, maar daar houdt het dan ook verder mee op.
In het BIOS wordt wel aangegeven dat er een speler is, maar niet specifiek de speler die in de laptop zit.

Ik heb al geprobeerd om via het register op de wijze zoals hier genoemd CD-ROM Access Is Missing and Messages Cite Error Code 31, Code 32, Code 19, or Code 39 After You Remove Easy CD Creator in Windows XP, maar ook dit heeft geen resultaat. Systeemherstel heeft ook geen resultaat opgeleverd.

Iemand een idee wat voor probleem dit is en of dit opgelost zou kunnen worden? Ik heb namelijk geen trek om de laptop 4 weken kwijt te zijn voor reparatie ;)

Groetjes
Alexander Roos

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 14:15 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:59
Je zou kunnen proberen de recovery procedure eens te starten via ALT-F10(als ik het goed heb iig)

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op donderdag 14 december 2006 @ 22:16:
Je zou kunnen proberen de recovery procedure eens te starten via ALT-F10(als ik het goed heb iig)
Het probleem is inmiddels opgelost. Misschien een tip voor anderen die dit ook hebben.
Zet je laptop aan en laat deze draaien tot de accu helemaal leeg is. Laat de laptop een paar uur met rust en hou deze uit. Start dan de laptop weer na een paar uur op.
Dit heeft bij mij tenmiste geholpen.

Groetjes
Alexander Roos
PD2ALX