Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe meer "traffic" genereren voor PC winkel?

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:09

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Ik heb dus sinds kort een pand tot me beschikking waar ik nu dus inzit, met wat 2dehands pctjes etc
maar ook onderdelen.
Ook natuurlijk nieuwe onderdelen en systemen

Nu adverteer ik in plaatselijke kranten e.d.
Nu ben ik pas 3 weken open en moet ik zeggen dat het me meevalt kwa inkomen, het is niet genoeg absoluut niet, maar wel meer dan ik zou verwachten in de eerste weken
je moet tenslotte naamsbekendheid ed krijgen.

Nu is mijn vraag zoals de TS al aangeeft..
Hoe genereer ik meer traffic naar me winkel toe
kijk ik wil bijv stunten met de MSI 8800GTX voor 525,-
maar daar krijg je de "normale" consument niet mee binnen.

Waarmee krijg je de "normale" consument nu echt mee geintresseerd in aankoop van een nieuwe pc

budgetmodelletjes doe ik gewoon liever niet aan, omdat ik KWALITEIT en SERVICE als speerpunten wil gebruiken voor mijn winkel

ik hoor graag jullie hersenspinsel over dit onderwerp

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:04
Budget modellen sluit toch niet kwaliteit en service uit? (let ook op hoe ik dat zonder caps schrijf, en het nog steeds prima overkomt)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• anandus
  • Niet online
Tweakers Pricewatch is een mooie plek om je aanbiedingen te 'spammen'.

Verder ook geduld hebben, mond-tot-mond reclame gaat langzaam.
En gewoon blijven adverteren, al zal het nu wel krap en duur zijn met de kerst.

[ Voor 0% gewijzigd door anandus op 14-12-2006 15:36 . Reden: Thanks, badkuip :) ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
nou als ik dus rond kijk naar die budget pc's word daar heel veel gebruik gemaakt van
Sweex kasten met bijbehorende crappy voedingen.....
B merk onderdelen
etc
dit wil ik gewoon niet

en jah ook zonder caps komt het over

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mij lijkt dat de gemiddelde consument niet zo kwaliteitsbelust is als het overgrote deel van de Tweakers. Misschien moet je toch wat budgetspul in je winkel aan gaan bieden. Als je alleen maar 8800GTX'en verkoopt (bij wijze van spreken dan) haal je natuurlijk de gemiddelde consument nooit binnen.

Edit: Budget is wat anders dan B-merk. Asrock moederborden zijn budget, bijvoorbeeld.. maar het is zeker geen B-merk. Om maar eens een voorbeeld te noemen. Dat je geen Sweex rommel verkoopt kan ik me wel in vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door RoD op 14-12-2006 13:51 ]

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Het normale volk wil een netjes uitziende winkel waarin ze goed geholpen worden. De buitenkant is dus belangrijk. Tevens is een goede locatie belangrijk alleen daar doe nog weinig aan nu :)

Als er mensen binnenkomen kan je aan volgende punten gaan denken als klantvriendelijkheid en service.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
CrankyGamerOG schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:49:
nou als ik dus rond kijk naar die budget pc's word daar heel veel gebruik gemaakt van
Sweex kasten met bijbehorende crappy voedingen.....
B merk onderdelen
etc
dit wil ik gewoon niet

en jah ook zonder caps komt het over
Dan nog, die dingen zijn best aardig voor de huis tuin en keuken consument. Ik heb zo'n budget apparaat voor mn zusje staan, doet het nogsteeds. Mensen willen ook graag een 2e pc vooral als er een leuk prijsje aan hangt.

Kijk ook eens naar goedkope HTPC oplossingen, die komen erg in trek nu.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik denk dat je "budget" en "rommel" moet scheiden.
Je kan namelijk heel goed een kwalitatief sterke budget PC maken.
Het al aangehaalde merk Asrock, dochterbedrijf van Asus, maakt goede moederborden tegen lage prijzen. Intel Core2Duo E6300's zijn ook niet zo heel duur.

Kijk naar wat de mensen interesseert. Ze willen tegenwoordig minstens 1GB RAM. Wat voor RAM kan ze niks schelen (PC2-4300 vs PC2-6400 enzo).
Videokaarten hetzelfde... Zit er veel geheugen op, dan kopen ze het (mits het om games gaat). Mensen snappen niet dat een GF8800 GPU sneller is als een FX5200 GPU.
Dus als je iets maakt, smijt er dan een 512MB versie van een X1600 in ofzo en adverteer dat als game systeem b.v.
Geen slechte kaart, ook niet super high end, but it'll do the job. Minstens de komende 6 maand. Kunnen ze weer even NFS Carbon @ highres spelen.

Harddisks net zo... gewoon een schijf er in plempen die groot is. verder maakt het niet uit.
Besparen op dingen als floppydrives. Niemand heeft tegenwoordig nog floppies. Tis allemaal USB sticks.
Hang er alleen een DVD brander in, vergeet de speler maar. Brander kan alles ook.
Ga voor onboard sound. 9 van de 10 mensen is toch geen audiofiel en met normale speakertjes hoor je er toch niks van...

etc etc
Creatief denken om te zien waar je de bochten kan afsnijden.
Kwaliteit hoeft niet te betekenen dat een PC duur moet zijn.
Mijn eigen systeem (AMD Athlon64X2 3800+ EE, 1GB RAM, 380watt PSU, X1600Pro 256MB, 2x 160GB SATA en nog wat andere pruttel) heeft totaal ook maar 700 euro gekost.
Heb je nog 300 euro over voor een scherm, tobo en muis, en je bied iets aan wat onder de reguliere mediamarkt prijs zit en kwalitatief beter is.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Moederbord : MSI PM8PM 775
Processor : Intel CeleronD 3,3Ghz EMT64 775 
Geheugen : Twinmos 1024 DDRII 533Mhz 
Geluidskaart : 5.1 Kanaals Surround (Aan boord)
Videokaart : Via Unichrome 64MB (Aan boord)
DVD/RW : Samsung 16x8x16x DVD/RW
Behuizing : Ex4 300watt PSu
Harde Schijf : Maxtor 160GB 7200RPM S-ata 8 mb Buffer
USB Poorten : USB 2.0 2x Achterkant/2x Voorkant
NetwerkKaart: Realtek 100Mbit Lan (Aan boord)

Dit Systeem voor 495 euro is een budget

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 15:11

megaleo

Special member

CrankyGamerOG schreef op donderdag 14 december 2006 @ 14:17:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Noem je dat budget?!
Dat kan haast niet(oke Celeron zullen de meeste tweakers denken). Enige tijd geleden zag ik bij een bedrijf waar ze dit aanboden als normaal!
Dus tja, tis maar net waar jij de nadruk op legt.
Voor een "leek" die een extra pc'tje wil is dit een prima pc. Ik denk dat je nog wel iets mindere specificaties ervan kan maken.
Bijv. 512 MB ipv 1024. CPU minder. En een kleinere schijf. Daar let de gemiddelde consument heel niet op, omdat ze er vaak geen verstand van hebben. En als jij het ding verkoopt als een "prima pctje"; en dat ding doet het ook goed, en je helpt ze weer snel als er iets aan mocht mankeren. Dan maak je goeie naam en komen ze ook eerder terug en vertellen het door. :)

Verwijderd

Dat is inderdaad geen budget PC. Wat meneer hierboven zegt, geheugen, HDD, en ook de CPU kan een stukje goedkoper.
En wat ik denk wat echt heel erg belangerijk is, is dat je niet in de ramen zulke texten ophangt. Waar de meeste "noobs" (;)) op letten is het MB van je videokaart, geheugen, hertz van CPU en de hardeschijf een beetje.
Hoeveel USB ingangen dat ding heeft boeit alleen maar de tweaker vaak. Net als de geluidskaart, niet dat iemand direct zoekt op een pc met een 5.1 geluidskaart.

Wat ik dus denk is een budget pc maken van ongeveer 2.8ghz CPU, 512 MB ram, 80 GB HDD (mischien optie om naar 120 te gaan), en een 128mb videokaart.
En dan maakt het natuurlijk niet veel uit of je een slome videokaart of snelle hebt. Natuurlijk ga je wel voor kwaliteit en wil je je klant niet afzetten. Maar hier kijkt menig mens naar.

Verwijderd

De concurrentie in de pc handel is moordend hard.
De omzet is almaar gestegen, maar de winstmarges dalen zienderogen.
Volgens mij is "de lokale pc boer" ten dode opgeschreven, net zoals de "elektrozaak om de hoek" al bijna verdwenen is.
Uiteindelijk blijft enkel MediaMarkt nog over, spijtig maar waar.
Alle mensen die ik ken halen daar hun spullen, omdat het een pak goedkoper is, en vaak nog betere garantievoorwaarden en service.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Ik denk dat je moet adverteren met extra service. Een service abo dat men 1 keer per jaar de computer kan langsbrengen om het virus en spam vrij te maken.

Installatie van een draadloos netwerk erbij aanbieden.

Combineren met bijv. goedkope telefonie.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
nou ik denk dus een andere tendens bij de consument te zien

consumenten die bij grotere ketens gekocht hebben (bijv een packard b/hell)
en um dan bij problemen 6 weken kwijt zijn (erge gevallen) of bijv afgesnauwd worden door "Verkopers".
Ik heb hier al menig persoon aan de balie gehad nu in die 2 weken tijd die zweren nooit meer bij een keten een pc te kopen en liever bij de "pcboer" op de hoek een pc halen.

als ik in 3 weken tijd nu toch al als "nieuwe pc boer" redelijk wat aanloop heb, denk ik niet dat jouw visie echt staaft op de werkelijkheid,
je hebt idd wel gelijk voor het gros van de "onwetende", maar gelukkig komen er steeds meer mensen bij die zich verdiepen in pc technologie etc.

[ Voor 27% gewijzigd door CrankyGamerOG op 14-12-2006 15:31 ]

• feca
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 09:25
Die budget-pc kan inderdaad wel iets meer "budget". Maar ik ben het niet met alle tips eens. Je moet het namelijk ook niet TE goedkoop maken.
Dat klinkt misschien raar, maar denk ook aan de prijs/kwaliteit-verhouding.

Bijvoorbeeld:
Die Maxtor 160GB zie ik ergens staan voor 56 euro, terwijl de 80GB hd 45 euro kost.
Stel: je haalt op die manier de prijs van de pc omlaag en je verkoopt hem daadwerkelijk. Dan heb je een in verhouding te dure pc verkocht!
Vervelend als de klant een week na aankoop daar achter komt (via een of andere folder of een handige buurjongen bijv.) en denkt: "had ik maar een paar tientjes meer uitgegeven".

Op die manier kun je een iets hogere prijs ook goed motiveren tijdens een verkoopgesprek ;)

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Ik denk dat je een mengeling van je publiek moet maken. Je hebt twee smaken, de één wil een deugelijke pc voor weinig geld en de ander wil een goede pc, geld komt daar pas op de tweede plaats (al zullen de middelen niet eindeloos zijn). Aanbieden met een goedkope pc doet veel goed bij mensen van de eerste groep, een pc voor €500,- "dat kan toch niet", eens even kijken. Als het waar is en de pc bevalt goed dan zullen veel mensen jouw winkel aanraden bij andere mensen.

Daarnaast moet je je producten niet te duur maken. Dan lopen de echte kenners snel naar een andere winkel. Je kunt dan beter rand zaken iets duurder maken (bv een koeler of kabeltje)

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:56

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zoek niche markten op. Zoals ikbenstil.nl Ik denk dat een hoop "gewone" consumenten graag een stil systeem met mooi design willen. Dus lichte configuraties in een mooie behuizing. Daar komen ze wel voor.
Zeker als lokale handelaar is het misschien idd ook handig op service in te spelen. Veel mensen met een beetje verstand van pc's kopen makkelijk bij Dell ofzo. Maar er zijn ook veel mensen die graag support willen en bij problemen graag ondersteuning in de buurt hebben.

Misschien is daarom ook slim bijvoorbeeld ook computercursussen aan te bieden, dat is de doelgroep die er nog niet veel van weet en graag bij een betrouwbare cursusleider een pc koopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_gadget op 14-12-2006 15:32 ]

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:10
anandus schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:48:

Verder ook geduld hebben, mond-op-mond reclame gaat langzaam.
En gewoon blijven adverteren, als zal het nu wel krap en duur zijn met de kerst.
offtopic:
Nou mooie reclame heb jij, jij geeft zeker ook mond-tot-mondbeademingen?

Verwijderd

Het is handig om te adverteren met 2 of 3 systemen (low-budget 400€, budget 600€ en normaal 800€) deze systemen kan je dan promoten en voor een hele scherpe prijs aanbieden.

PC`s boven de 1000 euro worden vaak door knutselaars en mensen met hoge eisen gekocht en dus ook vaak zelf samen gesteld, geen doelgfroep om in te investeren dus.

Ook kan je voor 2e hands spul bij failliesments uitverkopen vaak leuk spul halen voor weinig. echter zou ik niet te veel op 2e hands richten want als mensen binnen komen en ze zien oude meuk hebben ze niet een leuk gevoel erbij.

ontopic:

om meer trafic te genereren moet je goede commeciele zetten doen, flyers uitdelen aan de juiste doelgroep, adverteren, relatiegeschenken of andere lullige troepjes met jouw bedrijfsnaam/logo er op.

belangrijk is dat je altijd de juiste doelgroep bereikt, je kan een miljoen investeren en nog geen naamsbekendheid winnen. maar je kan met een paar 1000 euro al een heel grote groep bereiken.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Mr_gadget schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:31:
Zoek niche markten op. Zoals ikbenstil.nl Ik denk dat een hoop "gewone" consumenten graag een stil systeem met mooi design willen. Dus lichte configuraties in een mooie behuizing. Daar komen ze wel voor.
Zeker als lokale handelaar is het misschien idd ook handig op service in te spelen. Veel mensen met een beetje verstand van pc's kopen makkelijk bij Dell ofzo. Maar er zijn ook veel mensen die graag support willen en bij problemen graag ondersteuning in de buurt hebben.

Misschien is daarom ook slim bijvoorbeeld ook computercursussen aan te bieden, dat is de doelgroep die er nog niet veel van weet en graag bij een betrouwbare cursusleider een pc koopt.
wat jij hier aanhaalt over computer cursusen die doen we dus al ;)
het was eerst alleen een opleidingscentrum waar ik de voorkant van het pand heb gekregen

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 18:13

Barrycade

Through the...

Je bent hier eigenlijk je eigen verkooptekst aan het schrijven.
consumenten die bij grotere ketens gekocht hebben (bijv een packard b/hell)
en um dan bij problemen 6 weken kwijt zijn (erge gevallen) of bijv afgesnauwd worden door "Verkopers". Ik heb hier al menig persoon aan de balie gehad nu in die 2 weken tijd die zweren nooit meer bij een keten een pc te kopen en liever bij de "pcboer" op de hoek een pc halen.
Als je dit een goed lopende wervende tekst weet om te (laten) bouwen en dit in een advertentie zet heb je wellicht binnenkort meer vaste klanten.:)

Let wel, de normale consument wil hoogstens 800 euro betalen inclusief monitor (bron: mijn directe omgeving). Tweakers zijn interessant, want die betalen snel veel geld voor een 8800GTX, maar die weten ook de goedkope webshops te vinden. Daar kan je als een normale winkel niet snel tegen op.

Dus probeer een aantal leuke pc's samen te stellen rond de 800-1000 euro met monitor (en software). Of als je al een aantal pc hebt samengesteld op verzoek, kijk wat het gemiddelde is wat de mensen willen en probeer eens in de zoveel tijd (iets) te stunten (dus met gratis webcam ofzo).

Of bol.com bonnen of Itunes bonnen en dan Itunes voorinstalleren.

Verwijderd

Gewoon drie basissystemen (office, multimedia en gamer) met eventuele upgrades aanbieden, hierbij een heel heldere prijsstelling aanhouden. Tijdens een servicegesprek vooraf komen er altijd wel upgrades bij. Elke 2 à 3 maanden configuraties bijwerken naar gelang leverbaarheid onderdelen en eventuele voorraden.

Daarnaast misschien een service-abo aanbieden met een jaarlijkse checkup, goed voor de klantenbinding en elk jaar de mogelijkheid tot vervangingsverkopen (abonnement wel goed dichttimmeren, voor je het weet ben je hele systemen aan het recoveren en uren met spyware bezig).

Hou verder veel gratis goodies (case-stickers, sleutelhangers, muismatten etc...) op voorraad, wordt erg gewaardeerd. En USB-stickies met bedrijfsnaam zijn ook erg handig en leuk, en hoeven niet veel te kosten.

Gebruik voor de meest kwetsbare onderdelen (HDD, geheugen) zoveel mogelijk kwaliteitsmerken, en let hierbij ook op RMA voorwaarden e.d. Als buurt PC-dealer moet je het hebben van mond-tot-mond reclame en ben je vaak eerste aanspreekpunt bij problemen.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:55
Misschien kan je gewoon zeggen wat de winkel is? Want als ik zie in de pricewatch is een 8800GTX al snel een stuk duurder dan jouw prijs. Dus als je een overzichtelijke website hebt met een duidelijke vermelding in de pricewatch, dan heb je al snel een paar klanten er bij misschien.

En een duidelijke winkel met een mooie showroom is natuurlijk ook goed :7 . Maar heb je het geld er wel voor? Zet bijvoorbeeld ook eens een advertentie op Tweakers.net etc.

Ik denk ook dat je gewoon moet groeien, is er bijvoorbeeld veel concurrentie?

Oja, en wees gewoon duidelijk! Draai bijvoorbeeld niet om de zaken heen, en doe niet te moeilijk over garantie, zo verlies je snel veel klanten :'( .

[ Voor 31% gewijzigd door hello_moto op 14-12-2006 17:01 ]

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-11 22:12
en wat lekker babes achter de balie ;-)
* DarkChylde denkt dat je helaas dan aardig wat tweakers op bezoek krijgt inc HK-topic :P

Dit soort grappig bedoelde, maar niets bijdragende "HK" reacties zijn ongewenst.

[ Voor 24% gewijzigd door Rukapul op 15-12-2006 18:56 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
DarkChylde schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:05:
en wat lekker babes achter de balie ;-)
* DarkChylde denkt dat je helaas dan aardig wat tweakers op bezoek krijgt inc HK-topic :P
oeps hier stond een "HK" Reply

[ Voor 15% gewijzigd door CrankyGamerOG op 15-12-2006 17:31 ]

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:06

NoTimeRemains

I know

sluit je aan bij een leverancier
McDos bijv. die geven een aantal x per jaar een actiekrantje uit met goede producten, waar je en een marge op hebt en naamsbekendheid mee krijgt.
zo gaat het iig hier wel :)

This is the Way.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Kun je niet adverteren in lokale krantjes?

Je bent namelijk wel een van de weinige winkels in de regio Venlo, er is waarschijnlijk nog een markt.
Je hebt concurrentie van Vobis, Dynabyte en VI Computers. Het kon erger, stel je voor dat je er nog en Mycom, Computerland of Paradigit in de buurt zat ... dat is stevigere concurrentie.

Je wil je juist tegen de bestaande zaken afzetten, laat dat de mensen weten.
"Ook voor professioneel advies", zoiets?
Dat hoef je namelijk niet te verwachten bij de andere zaken :)

Aangezien ik de winkelruit ook ken (fiets er wel eens langs) heb ik nog een tip:
Ietsje minder reclame voor merken (wat weet de gewone consument van een merk als Asus of MSI?), maar meer voor de site / activiteiten / slogan. Dit met plakletters oid?

Verder lijkt me de mond-tot-mond reclame erg belangrijk. Het zal ook wel even tijd kosten voordat iedereen weet dat er nu ook een computerzaak zit.

• simon
  • Laatst online: 14:05
Speed24 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 17:47:
Kun je niet adverteren in lokale krantjes?
CrankyGamerOG schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:45:
Nu adverteer ik in plaatselijke kranten e.d.

|>

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Oeps :)

Verder zie ik dat je geen prijzen hebt ingevuld bij de Pricewatch. Dat lijkt me sowieso al nuttig om te doen.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
haha speed24 ook in venlo :)
bedankt voor je constructieve kritiek, daar heb ik dus echt wat aan !

Kom eens binnen voor een kop koffie en een praatje, goed advies is altijd welkom.

en over de pricewatch, jah daar staat idd nog niks in, omdat ik op het moment niet echt kan bijhouden kwa prijzen van de leveranciers. ik moet me hier een goed systeem over uitdenken, misschien de excel van me leverancier automatisch elke dag laten updaten en wegschrijven in een mysql db.

[ Voor 44% gewijzigd door CrankyGamerOG op 15-12-2006 18:13 ]

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

waarom is er na een paar dozijn reacties nog steeds niks over doelgroepen gezegd?

Dat lijkt me voor een bedrijf het belangrijkste om mee te beginnen toch?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 13:55

Sen

<-->

Oke ik zal mijn mening ook eens geven. Ik werk toevallig bij 1 computer hardware fabrikant dus ik weet wel een beetje wat een goede computerzaak draaiend houd en wat niet.

Nu is het kerst en de meeste mensen haal je niet binnen met een aanbieding van 1 pc. Maar aanbieding van een mooie webcam werkt beter om een klant binnen te krijgen. Als de klant tevreden is over wat hij daar ziet zal hij vanzelf als hij een aankoop overweegt van een computer langs komen om te kijken wat er is.

Maar zulke dingen kun je dus doen met webcams, memoriesticks, goedkope inkt etc etc. Ik kan nog wel dieper op alles in gaan en waar je het beste kan kopen maar dat zal ik hier maar niet doen want er kijken ook gewone mensen mee.

En in mijn ogen is een budget pc toch echt wel minder je moet nagaan dat de meeste computers worden gebruikt door mensen die soms internetten. Je zou ze ook een over de top computer kunnen verkopen maar help je je klanten daar mee dat is de vraag.

pc's van rond de 500 incl scherm verkopen het beste en dat kan je gemakelijk met redelijk goede merken voor mekaar krijgen.

Wil je meer info mijn msn staat hier ergens links.

Hmm omdat de reply hierboven over doelgroepen begint:

Tweakers (niet interesant voor een echte computerwinkel zien overal op het internet waar het goedkoper kan)
Ouderen 50+(super interesant en een doelgroep die over het algemeen wel geld te besteden hebben en graag veel advies hebben en daar ook nog voor willen betalen)
20-50 (Kan interesant zijn maar zijn meestal vooral mediamarkt geil maar met interesante lowbudget systemen en aanbiedingen kunnen het vaste klanten worden)
beunhazen(heel interesant geef ze goede prijzen en je verhoogd je omzet waarmee je meer onderhandelings positie hebt bij je distri wat resulteert in betere prijzen ze blijven toch wel beunen kan het jouw beter wat geld opleveren en soms kan je ook een vaste klant van ze afpikken)

[ Voor 25% gewijzigd door Sen op 15-12-2006 19:15 ]

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sen schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 19:10:
Maar zulke dingen kun je dus doen met webcams, memoriesticks, goedkope inkt etc etc. Ik kan nog wel dieper op alles in gaan en waar je het beste kan kopen maar dat zal ik hier maar niet doen want er kijken ook gewone mensen mee.
VInd het nogal een rare reactie
kan je even toelichten waarom gewone mensen dit niet mogen lezen?
De 'gewone' mensen die hier rondsurfen kennen de meeste verkooptrucs toch wel als je daar op aan wou sturen.

Verder vind ik bereikbaarheid DE belangrijkste eigenschappen van een winkel, als ik een mail stuur wil ik binnen het uur antwoord :) (oke ik ben veeleisend wat dat betreft maar voor mij is het een teken van serieus worden genomen) ps liefst ook niet altijd met standaard mailjtes antwoorden ;)
succes verder

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 13:55

Sen

<-->

langezwieper schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 19:17:
[...]

VInd het nogal een rare reactie
kan je even toelichten waarom gewone mensen dit niet mogen lezen?
De 'gewone' mensen die hier rondsurfen kennen de meeste verkooptrucs toch wel als je daar op aan wou sturen.

Verder vind ik bereikbaarheid DE belangrijkste eigenschappen van een winkel, als ik een mail stuur wil ik binnen het uur antwoord :) (oke ik ben veeleisend wat dat betreft maar voor mij is het een teken van serieus worden genomen) ps liefst ook niet altijd met standaard mailjtes antwoorden ;)
succes verder
Als ik hem vertel bij welke distri hij betere zijn E6600 kan kopen is dat niet echt interesant en wat voor prijzen en voor condities die hebben.

Maar oke :)

Processors kun je 2 dingen doen om meer marge te komen je kan proberen om ze te kopen van een grootte jongen en zo veel mogelijk afnemen zodat je de maximale korting krijgt. Maar wat eigenlijk interesanter is voor een startende computershop is je cpu's tray kopen dat scheeld ongeveer 10 euro en dan een cooler van 4 euro er op zetten van cm. Je hebt toch weer 6 euro verdient.

Verder byvoorbeeld geen sweex kasten verkopen de aankoopkosten zijn lager maar je rma wordt hoger en dus kost het meer geld je kan beter een kast pakken die tussen een sweex of een aopen in zit en zo de rma kosten terugbrengen wat op de langere duur toch meer winst betekend.

[ Voor 29% gewijzigd door Sen op 15-12-2006 19:23 ]

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sen schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 19:18:
[...]
Als ik hem vertel bij welke distri hij betere zijn E6600 kan kopen is dat niet echt interesant en wat voor prijzen en voor condities die hebben.
oke bedankt ;) was helemaal niet slecht bedoeld, maar het kwam nogal raar over bij mij :) maar nu snap ik het

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:48:

Verder ook geduld hebben, mond-tot-mond reclame gaat langzaam.
En gewoon blijven adverteren, al zal het nu wel krap en duur zijn met de kerst.
Pricewatch is idd een goed startpunt, maar ook prijzig voor een bedrijf dat net z'n hoofd boven water houdt ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Ik vind het eigenlijk best "veel" krijgen voor 495 euro. Als ik nu een PCI-E setup ga uitzoeken (voor mezelf als upgrade) inclusief nieuwe videokaart & CPU kom ik toch gauw uit op ruim 700 euro :|

Zo'n systeem voldoet prima voor office dingen. Snap ook niet dat mensen zeiken ermee want wat moet je nou met een 8800GTX op je werk ? :P except for het renderwerk natuurlijk

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Ik koop voor 100,- minder een zelfde soort systeem bij de MediaMarkt. En daar zit nog een lading software bij ook. Microstar / Medion systemen zijn prima systemen, en ook budget (heb er zelf 2)

Daar zit ook nog keyboard, mouse, speakers bij voor die centen.

Het gros van de nederlanders zou dus naar de MM gaan, of naar de Aldi/Lidl. Meer voor minder, en kwalitatief prima ok. Daar kan je je echt niet tegen op concureren.

Als ik naar je specs kijk, een 64mb onboard graka, zal dus wel instelbaar shred memory zijn, en dus niet een een gamers pc. Een budget pc is meer voor een beetje tekstverwerking, internetten. Dan zou ik zeggen, je hebt aan 2GHz ook meer dan zat. 160GB schijf.. 80 is ruim voldoende. 1024MB ram? 512mb zou ook meer dan zat zijn.

Ik hoop voor je dat het vruchten afwerpt hoor. Maar als ik ga vergelijken, zal ik waarschijnlijk niet bij je kopen.

Ey!! Macarena \o/

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:06

NoTimeRemains

I know

het gaat zich om service dat moet je keypunt zijn niet de goedkoopste zijn...
ik werk in een pc zaak in regio zuid limburg en daar is het speerpunt service, nazorg.
niet de goedkoopste willen zijn maar de beste!
en mensen zijn bereidt om geld te betalen ze moeten er wat voor terug krijgen.

concurreren met dell, medion, mycom is onbegonnen werk... simpel door hun massa in en verkoop.

This is the Way.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb niet de moeite genomen om elk woord in dit topic te spellen maar is jouw primaire doel (98%) het slijten van PC's en 2% overig of wil je daar nog wel iets in gaan schuiven? Afhankelijk van de buurt waar je zit, kan je natuurlijk ook zo'n goedkoop advertentie-abbo nemen op de huis-tuin-en-keuken-weekbladen dat je tegen bedrag X ook wel ff herinstallaties, virussen en overige kleine hard/software reparaties doet.

Kan je dan mooi doen terwijl je wacht op een volgende fysieke klant die een PC komt uitzoeken bij je...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

NoTimeRemains schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 19:45:
het gaat zich om service dat moet je keypunt zijn niet de goedkoopste zijn...
ik werk in een pc zaak in regio zuid limburg en daar is het speerpunt service, nazorg.
niet de goedkoopste willen zijn maar de beste!
en mensen zijn bereidt om geld te betalen ze moeten er wat voor terug krijgen.

concurreren met dell, medion, mycom is onbegonnen werk... simpel door hun massa in en verkoop.
Dat zeg ik ook niet. Wat dat gaat simpel weg niet lukken, dat had ik al gemeld.

De keynote in het verhaal gaat om service, nazorg, persoonlijk advies. Het systeem moet aansluiting om elkaar, passen bij de toekomstige eigenaar. Met een 64mb (shared) video graka, is het grafisch geen topmodel, terwijl de rest toch redelijke prima is.

De doelgroep hier zal meer huisvrouw/huisvader/internet/school/tekstverwerking zijn. Dus 2GHz voldoet ook prima, 512MB ram ook. 80GB schijf lijkt me ook wel genoeg. Desnoods een stapje terug op de FSB. Dan snij je meer in de kosten voor de klant qua aanschafprijs.

Voor minder centen, de zelfde doelgroep bereiken. Door een lagere prijs hoeft de service er niet minder om te worden hoor. Als ik kijk naar de doelgroep, en m'n verandering in de specs zie, sluit dit prima op elkaar aan. De nazorg / service blijft identiek, en de klant is voordeliger uit. Een tevreden klant komt terug, een ontevreden klant niet.

Juist door goed advies, en de diversiteit in producten zal het klanten aantrekken denk ik.

Ey!! Macarena \o/

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:54
Wat ik hier in de buurt zie is dat er enkele zaken zijn (geen landelijke bedrijven) die het in mijn ogen compleet verkeerd doen en dan nog wel bakken met geld verdienen, slechte garantie, onbekende merken verkopen met bout service en dan wel een "gelikt" pand hebben want dat verkoopt ;) (nu wel in de toekomst niet!).

Als computerverkoper zou ik kwaliteitsspullen willen verkopen voor een goede prijs. Iemand die zo goedkoop mogelijk een PC'tje wilt hebben gaat maar ergens anders naar toe (Dell e.d.). Als ik een computer zou moeten maken voor een klant wil je kwaliteit leveren, 1x de computer opleveren en daarna de klant niet meer horen. En als er iets mee is zou hij binnen 48 geholpen moeten zijn en weer aan de slag kunnen met zijn spullen.
Als jij kwaliteit weet te leveren dan staat de middenstand zo bij je op de stoep, of het nu voor 400 euro is of voor 500 euro. Je moet gewoon kunnen zeggen dat er (bijv.) 3 garantie op de computer zit.
En niet altijd van het minimale uitgaan, als 1 iemand slechte ervaringen heeft met bijv. garantie bij Dell dan komen ze de volgende keer heus wel bij jouw voor de deur liggen.

Oh nog 1 ding, je moet je focussen op 1 dingen en niet te veel verschillende dingen willen gaan leveren en/of doen.

• EMP
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Ik denk dat wat je verkoopt van minder belang is dan hoe je het verkoopt.

Of een doorsnee gebruiker nou 2 of 3 GHz heeft, als hij wilt gamen komt hij terug en vraagt hij dat wel, of een doorsnee gebruiker nou een MSI of een Asrock moederbord heeft zal hem helemaal een worst wezen.

Wat wil hij. Hij wil dat hij zonder ge-emmer meteen een cd kan branden, hij wil een duidelijk papier met hoe hij zijn pc (in eerste instantie) moet aansluiten, hij wilt horen dat als het allemaal in de soep loopt dat hij terug kan komen en dat je hem dan helpt (al dan niet tegen een vergoeding }) ).

Dat een systeem een paar tientjes duurder is dan een post-order bedrijf begrijpt men wel, ze kunnen het wel meteen meenemen (courant spul dan hè) . Onderschat vooral de waarde dat je een lokatie hebt waar mensen naar toe kunnen komen (vooral mensen in de buurt) met hun pc onder hun arm niet ;) !

Zorg inderdaad dat je vooral lokaal bekend wordt, doe een actie met: bestel nu, en binnen <stad X, wijk Y, whatever, in de buurt in ieder geval) wordt de PC thuis gebracht en aangelsloten (als het erg goed loopt kun je altijd nog een enthousiaste student met rijbewijs inhuren, die kan dit werk goed uit handen nemen, accepteerd een 0-uren contract (of uitzendbasis, of een andere kleur ;)) en ga zo maar door.

Het is wel een opgave hoor, qua concurrentie, dus suc6!

Onthou goed dat (volgens marketing onderzoeken waar ik de bron echt niet meer van weet) "goede verhalen" ongeveer 3 personen doorverteld wordt en "slechte verhalen" 11 (!!).

[small]Disclaimer: bij alles moet: Ik denk dat/ben van mening dat... en lees voor elke hij hij/zij ;)[small]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
wat doe ik als ik een pc uitlever :

ik geef een hele map mee, waarin zit :

1. Testrapport (memtest, hdd test, cpu stress test)
2. Aansluitschema (advies geaard contact etc)
3. 3 jaar garantie

waar het mij echt om gaat is Kwaliteit, ik wil liever iets minder verkopen maar goed, dan veel en slech.
Maar ik moet natuurlijk wel kunnen blijven bestaan.

ps wie kan mij helpen/vertellen waar ik aan van die Seal stickers kan komen (zodat ik kan zien of iemand de kast zelf heeft opengemaakt ?)

[ Voor 16% gewijzigd door CrankyGamerOG op 19-12-2006 13:55 ]

• simon
  • Laatst online: 14:05
Tsja, maar ik ken maar weinig mensen die dat allemaal willen weten? Helemaal als je 't over seal stickers gaat hebben? Als je op dat tweaker niveau je stuff wilt leveren moet je via 't internet leveren. Je kan je beter op service gaan profileren, kwaliteit claimt elke jan doedel, zelfs de aldi. Snap je? Je moet reël blijven.

|>

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Simon schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:09:
Tsja, maar ik ken maar weinig mensen die dat allemaal willen weten? Helemaal als je 't over seal stickers gaat hebben? Als je op dat tweaker niveau je stuff wilt leveren moet je via 't internet leveren. Je kan je beter op service gaan profileren, kwaliteit claimt elke jan doedel, zelfs de aldi. Snap je? Je moet reël blijven.
jah maar de markt is ook niet de tweakert want daar verdien je niks aan, die zijn slimmer en weten pcies waar wat het goedkoopst is en waar leverbaar etc etc etc , en de marge is al klein :o

Mijn markt is de gemiddelde huismus/huisvader/huistuinkeuken pc _/-\o_

Voorbeeld :

Man en vrouw komen me winkel binnen (terugkerende klant , ben ik altijd blij mee _/-\o_ )
en zijn op zoek naar een laptop :O
dus ik vraag ze waar ze die voor nodig hebben en of ze daadwerkelijk die mobiliteit nodig hebben.
Het antwoord is dus, nee, maar ik wil van die lelijke hoek af. 8)7
Dus dan leg ik ze uit dat kosten/prestatie verhouding bij een laptop gewoon duurder is dan een vaste pc en benadruk dat je voor hetzelfde geld een GOEIE vaste pc hebt. O-)

nou had ik ook een laptop kunnen verkopen en die helemaal de hemel inprijzen, maar prijstechnisch gezien is een vaste pc dan de beste keus toch ? :+

en dat is dus waar ik na streef, me klanten eerlijk adviseren.

• RobertJ
Dat zal allemaal wel zo zijn, maar een testrapport (memtest, hdd test, cpu stress test) met een pc meeleveren is alleen maar onnodig werk en daar geeft niemand iets om.

Voorbeeld met die man en vrouw is natuurlijk wel leuk. Maar die mensen waren niet op zoek naar een goede prijs-kwaliteit verhouding, maar naar een elegante oplossing die niet zo in het oog springt. Als jij ze een laptop had verkocht waren ze daar echt harstikke blij mee geweest hoor.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
RobertJ schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:29:
Dat zal allemaal wel zo zijn, maar een testrapport (memtest, hdd test, cpu stress test) met een pc meeleveren is alleen maar onnodig werk en daar geeft niemand iets om.
Ik weet niet of en hoe jij systemen verkoopt,maar ik neem aan dat je ze eerst test alvorens je ze aan de klant geeft, als je dan toch aan het testen bent zijn die 1 min extra voor het uittikken en printen echt geen ramp imho

of duw je gewoon een keer op power, en als ie dan boot, OK KLAAR ?

[ Voor 99% gewijzigd door CrankyGamerOG op 19-12-2006 16:38 ]

• RobertJ
Dude. Serieus. Even je ogen open. Er is een reden dat mensen tegenwoordig steeds meer laptops kopen. Het is namelijk een hele elegante oplossing voor in je woonkamer. Die mensen geven over het algemeen niet echt om een enorm dik systeem met dikke prestaties. Nu heb je die mensen een C2D systeem geleverd, maar hoeveel van die rekencapaciteit denk je dat ze zullen benutten? 15%?

Die mensen waren echt ook wel blij geweest met een laptop, en ik denk dat je daar ook iets meer marge op kunt pakken. Kijk eerlijk zijn en kwaliteit willen leveren is prima, maar jij bent zo eerlijk dat ik je er ook nog wel voor aan zie om ze te zeggen dat ze beter via de pricewatch kunnen winkelen :p.

Prijstechnisch gezien zeg je, dat is wel leuk, maar er zijn meer factoren die een rol spelen bij een aankoop, en niet alleen het ratio van een mens. Vooral vrouwen zijn imo vatbaar voor argumenten als compactheid en dergelijke, omdat die vaak de woonkamer beheren :+

Edit: Zie je me ergens beweren dat je de pc niet moet testen? Ik zeg alleen dat een klant niets met die data kan omdat ze dr geen bal van snappen...

Edit2; En waarom edit je nou de content van je bericht weg?

[ Voor 9% gewijzigd door RobertJ op 19-12-2006 16:44 ]

Verwijderd

RaZ schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 19:23:
[...]

Ik koop voor 100,- minder een zelfde soort systeem bij de MediaMarkt. En daar zit nog een lading software bij ook. Microstar / Medion systemen zijn prima systemen, en ook budget (heb er zelf 2)

Daar zit ook nog keyboard, mouse, speakers bij voor die centen.

Het gros van de nederlanders zou dus naar de MM gaan, of naar de Aldi/Lidl. Meer voor minder, en kwalitatief prima ok. Daar kan je je echt niet tegen op concureren.

Ik hoop voor je dat het vruchten afwerpt hoor. Maar als ik ga vergelijken, zal ik waarschijnlijk niet bij je kopen.
Kwaliteit? mjah, ik heb ervaring met 3 medion systemen van oa. mijn zus / een vriendin en kwaliteit zou ik het niet durven noemen. De harde schijf zit zowat aan zijn kookpunt in dat ding, de koelers maken na een jaartje en gebruik op vollast gigantisch veel lawaai, kasten zijn de goedkoopste pruts die je maar kan vinden, zelfs sweex is even goed...
Probleem blijft de serviceafhandeling. Bij mijn zus is de HD 4 keer kapot gegaan op 1.5 jaar tijd. Altijd mooi onder garantie, maar wel telkens je pc 2 weken kwijt. Resultaat is dus dat ik die case + voeding + HD in de vuilbak gegooid hebben (ook al zat er nog garantie op, anders kan je blijven sukkelen) en dan zelf maar goed gerief eraan gehangen. Ding werkt nog steeds.

Meegeleverde muis + tobo + speakers is leuk, maar een muis kost je 5€, een toetsenbord ook 5€ en speakers heb je voor 10€. Misschien iets om aan te bieden bij aankoop van een nieuwe pc? Starterspack bestaande uit muis + tobo + speakers voor 15€. (vb. logitech optische muis, logitech toetsenbordje en van die zwarte sweex boxjes van 180wat :X)
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:37:
jah maar de markt is ook niet de tweakert want daar verdien je niks aan, die zijn slimmer en weten pcies waar wat het goedkoopst is en waar leverbaar etc etc etc , en de marge is al klein :o
Toch denk ik dat je ook van tweakers nog wat inkomsten kan verwachten hoor, er zitten er namelijk nog bij die gewoon een betrouwbare niet al te dure winkel zoeken.
Ik ga zelf de laatste tijd altijd bij dezelfde winkel (het is niet de goedkoopste, er ligt er hier een op 2km van mijn deur die zelfs goedkoper is) gewoon omdat die mens er veel vanaf weet en een goede service geeft. Ik controleer zelfs de prijzen elders niet meer, maakt mij het uit dat hij soms wat duurder is (over het algemeen scheelt dat toch niet veel, mss 75€ op een pc van 2000€ dusja).
Het enige wat ik wel van hem verlang is dat ik gewoon zeg wat ik wil hebben (of het in zijn gamma zit kijk ik niet naar, ik bepaal hier adhv de pricewatch/reviews wat ik wil hebben) en dat hij mij dat levert, en niet aankomt van ja ik kan daar niet aan... dan bestelt hij maar via internet en rekent hij mij daarover nog eens winstmarge + transport aan, maar ik wil gewoon een aanspreekpunt waar ik binnen het kwartier kan staan als ik iets nodig zou hebben.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
RobertJ schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:43:
Die mensen waren echt ook wel blij geweest met een laptop, en ik denk dat je daar ook iets meer marge op kunt pakken.
dat is dus helaas niet zo, als ik een laptop inkoop en verkoop zit ik minimaal 100 euro boven bijv de lidl/aldi/dixons/etc/etc verkoop prijs en dan ook nog eens slechtere specs.

en als net startende onderneming kan ik geen lagere prijs afdwingen, of bulk inkopen omdat het geld er gewoon weg niet voor is , dus laptops verdien ik al bijna niks aan.

daarbij is het met een lap ook nog zo dat als er wat mis is de hele zooi naar de fabrikant moet en mijn klant alsnog "weken" (in het ergste geval) zonder laptop zit

[ Voor 29% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-12-2006 12:44 ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
RobertJ schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:29:

Voorbeeld met die man en vrouw is natuurlijk wel leuk. Maar die mensen waren niet op zoek naar een goede prijs-kwaliteit verhouding, maar naar een elegante oplossing die niet zo in het oog springt. Als jij ze een laptop had verkocht waren ze daar echt harstikke blij mee geweest hoor.
Nou daar zijn ze lekker klaar mee. Nu zitten ze weer met zo'n zooi in hun woonkamer, een groot bakbeest dat stroom vreet en veel lawaai maakt, met allemaal snoeren eraan. Volgende keer zullen we wel naar een klantvriendelijkere winkel gaan ;)

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Bigfoot schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:23:
[...]

Nou daar zijn ze lekker klaar mee. Nu zitten ze weer met zo'n zooi in hun woonkamer, een groot bakbeest dat stroom vreet en veel lawaai maakt, met allemaal snoeren eraan. Volgende keer zullen we wel naar een klantvriendelijkere winkel gaan ;)
nou sorry maar jij weet dus absoluut NIET waar je over praat,
een c2d VREET al minder stroom,
verder hebben ze nu een TFT ipv CRT,
verder is de bekabeling verder ook bijna weg omdat het veel wireless is geworden ;)

daarbij gaat dit topic daar ook niet over, ik kan me niet indenken hoe mensen hier de mening van mijn klanten kunnen raden, ik praat er tenslotte mee,
jullie doen net of ik ze dat systeem opgedrongen heb !!!!!,
ik heb alleen gezegd : prijs technisch gezien is een desktop interessanter dan een lappie, maar ook lappies heb ik wel.

[ Voor 47% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-12-2006 13:44 ]

Verwijderd

De truc om echt succesvol te worden is je onderscheiden. Prijsconcurrentie werkt niet (meer) in hardwareland, dus moet je het op iets anders doen.

Imo liggen er veel kansen, ook als lokale PC-boer. De laatste jaren is het PC gebruik ontzettend toegenomen, met name door mensen die geen behoefte hebben de ins- en outs van hun PC te kennen, maar gewoon zo'n apparaat willen om er mee te werken.

Tip: verkoop niet langer een product, maar bied service-abbonementen aan. Kan je zo ver doorvoeren dat je klanten geen PC meer kopen, maar een abbonement op een werkend apparaat nemen. Ze betalen je maandelijks een bedrag, en jij zorgt dat 't ding altijd werkt, zowel hardware als software. Leuke deal sluiten met een ADSL-boertje, zijn je klanten in 1 keer helemaal klaar. Ik zie de mogelijkheden wel :)

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 21:09

trixx

-CTU- SuiZide

Klinkt alsof er geen goed of helemaal geen businessplan is geschreven voordat je ermee bent begonnen. Als je nu al gaat vragen hoe je bekend moet gaan worden. Dat is een kernpunt in een businessplan.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:09
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:53:
De truc om echt succesvol te worden is je onderscheiden. Prijsconcurrentie werkt niet (meer) in hardwareland, dus moet je het op iets anders doen.
Tuurlijk wel... prijs is alles voor de consument. Al lopen er 5000 topics over de slechte service van mediamarkt, medion of een duistere cheapo webshop... zolang de prijs maar goed is staan we met z'n allen in de rij om er te kopen. Service komt later wel... en als het je dan niet zint vooral hard gaan blaten.... :)
Pagina: 1