Toon posts:

foute kleuren bij films afspelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dr geen print screentje van maken om te laten zien hoe het er precies uit ziet, want dan heb ik gewoon een zwart schermpje ipv de film in mn afspeler.

In ieder geval, het ziet er niet uit en het is niet bij elke film, maar bij veel wel. Als ik ze dan eens in een ander programma open krijg ik soms ineens daar wel de goede kleuren. Het ziet er een beetje met veel geel en rood uit, maar ook wat grover allemaal.

Ik heb een XFX van Geforce en werk met NVIDIA

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Ligt aan de drivers.
Een aantal gebruikers ondervindt problemen bij het afspelen van films met bepaalde versies forceware drivers.
Het probleem is te verhelpen door het aanpassen van een aantal instellingen in de driver tab.
Er zijn al heel wat topics over dit probleem geweest trouwens.

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:24

Church of Noise

Drive it like you stole it

Als 's gekeken in 't NVidia controle panel? Dat verknalt bij mij ook telkens de kleurinstellingen :(

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik heb de search niet gebruikt omdat ik niet zou weten met welke term ik zou moeten zoeken. Ik heb daarnet nog in de control panel gekeken van NVidia, maar ik heb niets merkwaardigs kunnen vinden en ben misschien te nooberig om daarin precies datgene te zien dat ik moet veranderen.

@chrisstructor: bedoel je de driver tab bij de preferences in het afspeelprogramma zelf, bijvoorbeeld VLC?

Verwijderd

Topicstarter
JEEEEEJ, gevonden!

Ik ben nog maar eens in de NVidia opties gedoken en bij 'overlay' het gamma aangepast, nu werkt het dus wel prima.

Ik ben altijd ATI gewend, maar heb sinds kort deze nieuwe computer en dit soort instellingen moet ik allemaal opnieuw zien te vinden. Bedankt in ieder geval!

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Even voor de volledigheid, voor als andere mensen op dit topic stuiten en naar de oplossing zoeken :

1:
Ga naar de eigenschappen van je GeForce via "Display Properties" en kies bij "Kleurcorrectie" voor "Overlay" daar waar staat "Kleurwijzingen toepassen op:". Stel vervolgens als kleurenprofiel "Geavanceerde modus" in.

2:
Kies in de options van je Mediaplayer de "Performance" tab en kies "Advanced" daar waar "Video acceleration" staat. Vink vervolgens "Use high quality mode" aan bij "Video Acceleration". Werkt voor zover ik weet alleen met versie 10.

Een van deze mogelijkheden, mogelijk beide, zouden je problemen moeten oplossen.
Succes

En nooit meer een topic voor openen vanaf nu :P

[ Voor 3% gewijzigd door chrisstructor op 14-12-2006 20:07 ]

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Pagina: 1