Lowtech oplossing uitwisseling informatie 2 programma's

Pagina: 1
Acties:

• Ripley
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-05 17:18
Probleem: Op mijn werk gebruiken we een AS400 database voor het beheren van alle klantgerelateerde informatie. Voor het boeken van bepaalde orders gebruiken we een intern gemaakt programma dat geen mogelijkheden heeft klantgegevens uit AS400 te halen. Dit betekent dat per order alle klantgegevens veld voor veld moeten worden geknipt en geplakt. Na een dag knippen & plakken heb je geen pols meer over. Het gebruikte besturingssysteem is WinXP Pro.

Voor de AS400 database is geen ondersteuning meer omdat, zo wordt al jaren beweerd, dit programma uitgefaseerd gaat worden. Ook het intern gemaakte orderprogramma gaat (ooit) vervangen worden. Kortom, er is op de middellange termijn geen bedrijfsoplossing te verwachten voor het automatisch overzetten van de klantgegevens tussen deze twee applicaties.

Vraag: Is het mogelijk om, met bijvoorbeeld Excel (VBA), alle informatie in het actieve scherm uit AS400 te kopiëren naar het clipboard, deze te ordenen in Excel en vervolgens in de juiste volgorde in te voeren in het actieve venster van het ordersysteem? Het gaat overigens altijd om exact dezelfde velden met dezelfde lengte.

Ik weet hoe de clipboard informatie in Excel kan worden geplakt en geordend, het gaat mij met name om het ophalen van deze informatie uit het ene programma en het invoeren in het andere. In DOS had je vroeger Shell programma's die precies dit soort dingen konden.

PS. Ik heb deze post in 'Client Software Algemeen' geplaatst omdat ik de mogelijkheid open wil laten dat er andere manieren zijn om dit te bereiken dan met Excel.

[ Voor 12% gewijzigd door Ripley op 14-12-2006 13:28 ]

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-07 21:06
Misschien kan je iets gaan vogelen met Auto-IT, daarmee kan je in principe programma's "besturen"

http://www.autoitscript.com/autoit3/