[HD] Bootdisk 1 kopie Bootdisk 2

Pagina: 1
Acties:

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02 20:02
Hallo,

Ik wil graag weten of het volgende mogelijk is voordat ik probeer. Maar mijns inziens kan het wel.
Ik heb de volgende producten:

1 x oude HD (met legale windows xp home) IDE

1 x nieuwe HD (WD raptor) S-ATA

1 x Partition magic 8

Kan ik het volgende doen:

Via partitionmagic: Oude hd exact kopiëren naar Nieuwe HD, vervolgens oude hd afkoppelen en nieuwe hd als primair installeren?

Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, gaarne je reactie.

Bedankt alvast!

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
je kan de disk kopieren met pqmagic maar deze kopieert niet de mbr dus je kan niet booten

beter ghost gebruiken ofwel pqmagic en daarna booten vanaf de windows cd, repair kiezen en in het dos venster denk fix mbr doen

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02 17:56
Partitionmagic etc kan ik, zamen met mijn voorganger, afraden. Die software is daar niet voor bedoelt, en is dus ook onnodig ingewikkeld en traag als het om deze toepassing gaat.

Ghost is idd een hele goeie optie, voor gratis alternatieven kan je bv ook hier even kijken: http://digg.com/software/...-drive_with_Free_Software

Let wel, als je gaat ghosten / andere disk copy / partition copy, wordt er een partitie op je nieuwe schijf aangemaakt met dezelfde groote als de oude. Als er nog ruimte overblijft op je schijf, zal je deze dus met een nieuwe partitie moeten gaan benutten, of de partitie resizen met bijvoorbeeld Partition Magic. In dit geval kun je dan wellicht toch beter gelijk alles met PartitionMagic doen.

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 11:58

Hendal.

Chocolate moose

En heel goed opletten als je ghost gebruikt.

Hij gaat via Dos een 1 op 1 kopie van je bootdisk maken, zorg dat hij daarna niet opnieuw opstart zonder dat je de originele schijf eruit hebt gehaald anders maakt die van je kopie een andere schijf en kun je hem niet meer als de bootdisk gebruiken (C:\).

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||